2015-11-01, 22:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NFC har letat efter dessa fyra personers DNA och redovisat resultatet. Jag har inte sett att det har hittat annat DNA, fast det måste rimligtvis ha funnits.
Fanns det inte ett annat DNA på första tejpremsan på motsvarande ända som AB's DNA satt?
2015-11-01, 22:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Menar du att han ska dömas till livstid för griftefridsbrott ? För att han skött uppdraget med så utomordentlig klantighet att han har sig själv att skylla ?
Nej, det menar jag inte. Om han anses bunden till det som är bevisat så har han förklaringsbörda. Kan eller vill han inte förklara så är det livstid som gäller. Annars skulle inte spaningsmord kunna lösas, man måste kunna kräva av en misstänkt att han förklarar bevisen.
2015-11-01, 22:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Alltså bör han ha tagit på sig handskar innan han klädde av henne.
Det finns många alternativ för vad den här sjuke mannen kan ha gjort.
Citat:
Själv säger hon att ansiktet på fotot var för brett.
Och vad sade hon när hon såg honom live?
Citat:
Det är bakifrån man bäst känner igen skåpbilar.
Vilka "man"..? - Och tror du att hon främst lade hans bil på minnet när hon upplevde den starkt rökluktande mannen som så obehaglig att hon sprang därifrån? - Hennes instinkt räddade helt säkert livet på henne. MTG var svettig, exalterad och helt uppe i varv inför det han tänkt göra.
Senast redigerad av letsdoit 2015-11-01 kl. 22:37.
2015-11-01, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Kan nån förklara hur hon hängdes. Hon ser ut o väga 50 kg. Lyfta upp nån till ett snöre. Hon slåss för sitt liv sparkas, klöser med naglar måste vara skitsvårt? Hade den misstänkte några yttre skador? Slogs hon medvetslös o sedan hängdes upp? Känns så meningslöst om det var att se henne lida till max om det var det han ville.

Onanerade han när hon hängdes upp? Är det en möjlighet? Dom hade ju hittat sperma i ladan men kanske inte där hon blev mördad?

Prova att få en snara åtstramad runt din hals så att du inte får någon luft lägg därtill paralyserad skräck så inser nog du också att göra något motstånd blir svårt då. Lisa hade inte en chans .
2015-11-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att AJ skulle ha något intresse för litauerna förutom att få arbeten gjorda på billigaste sätt, tvivlar jag på. Att han pratade gott om NB initialt när detta hände tror jag mest handlade om att han ville få spannmålstorken ifärdigställt innan NB skulle ha semester.

Arne nyttomaximerar!

Det ligger väl också i hans intresse - medvetet eller undermedvetet - att NB framstår som en utåt sett mönstergill individ. Hade det funnits indikationer på att inte allt stod rätt till så skulle ju i så fall även en viss skugga falla på AJ, som trots allt var den person som rekryterade NB till bygden.
2015-11-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Har inte någon hållbar teori, men tanken har ju slagit en... det skulle vara förjävligt dock om det var på det sättet. En sak jag har reagerat på är att det inte luktade något i boden när de första stack in huvudet i boden för att kolla den. Nu var det ju kallt ute så det kan ju vara anledningen.. men det kan ju vara så att hon inte var där förrän senare i veckan. Nu har ju dock rättsmedicinska beskrivit tillståndet på Lisas kropp som långt framskriden förruttnelse, så talar det nog för att hon varit död sedan söndagen.
men man har väl sökt i den omedelbara närheten av boden men inte funnit nåt dagarna innan man fann Lisa? vet ej om det söktes med hundar men att det söktes där tror jag mig minnas ha läst om. trodde att döda kroppar börjar lukta relativt snabbt efter döden inträffat
2015-11-01, 22:40
Medlem
everythingiss avatar
Jag är fortfarande störd på att Irinas dna hittades på Lisas trosor. Om man ska våga sig på en gissning så tror jag att de blandade dna-fynden på Lisas kläder kan ha kommit från Nerijus blod och Lisas sekret. Det låter kanske hemskt men det är hemskt, hela händelseförloppet som tog Lisas liv är hemskt och jag hoppas att det blir ett kännbart straff för den eller de som döms för mordet.

Nu till Irinas dna. Jag kan inte tänka mig att det har avsatts av NB utan det känns som att Irina faktiskt har varit på platsen. Hon kan också haft några sjuka böjelser och velat sniffa eller andas, kyssa Det ställe där dna fanns. Tiden för detta har funnits om man betänker att de stannade till och lyfte in Lisas kropp i bilen när de kom tillbaks från macken eller där de nu handlade pizza.

Jag tror att Lisas far kom till caféet klocka 20.30 ungefär, så det kan ju varit så att de lastade bilen på baksidan av ladan och sedan for till Martorp. Jag vill bara understryka att jag inte är en konspirationsteoretiker utan det här är bara tankar jag har haft. Jag tyckte att jag läste att NB var ut flera gånger på kvällen på söndagen när Lisa bragdes om livet, men jag är absolut inte säker på det.

Kan det vara ett troligt scenario eller är det bara ytterligare en galen konspirationsteori?
2015-11-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nej, det betyder tvärtom mot vad du tror.
Språk är kul.

SAOL:
vederlägga • motbevisa

Trolig förväxling med:

belägga • styrka l. bevisa riktigheten l. befintligheten av (ngt).
2015-11-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Ett av de bästa inläggen jag har sett, kudos till dig, och även till countrychick!

Tack, jag var verkligen glad när cuntrychick kom in i debatten och höjde nivån. Hen och jag tycker inte alltid lika beträffande detaljer, men det blir i alla fall en diskussion om fallet utifrån den rättsordning vi har att förhålla oss till, och inte om diverse påhitt och fantasier som solkar ner tråden.

Det är en angelägen diskussion om vilka rättigheter den vidrigaste brottslingen av dem alla, Litauern har under denna rättegång. Det som pågår nu är ovärdigt och sorgligt. Det ska inte vara så att möjligheten att granska och ifrågasätta innebär att man ifrågasätter förundersökningen och bortser från bevisen som pekar på att rätt gärningsman är åtalad.
2015-11-01, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Säga vad man vill om LGWP men en vass penna har han och skriver mer förståeligt än vad han pratar. Han har ju sålt miljontals böcker så det säger ju en del om hans författarådra.

När man läser hans krönika i Expressen blir man så trygg med att rätt man är åtalad för detta grymma och helt ofattbara mord på en ung vanlig tjej i början av livet.

Håller med - hans krönika är väldigt bra skriven, även känslosamt.
2015-11-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Det ligger väl också i hans intresse - medvetet eller undermedvetet - att NB framstår som en utåt sett mönstergill individ. Hade det funnits indikationer på att inte allt stod rätt till så skulle ju i så fall även en viss skugga falla på AJ, som trots allt var den person som rekryterade NB till bygden.

Självklart. Och nu är det Uppenbart.
2015-11-01, 22:43
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Säga vad man vill om LGWP men en vass penna har han och skriver mer förståeligt än vad han pratar. Han har ju sålt miljontals böcker så det säger ju en del om hans författarådra.

När man läser hans krönika i Expressen blir man så trygg med att rätt man är åtalad för detta grymma och helt ofattbara mord på en ung vanlig tjej i början av livet.
Det ska väl krävas mer än en vass penna för att bli övertygad? LGWP brukar också framhålla statistiken och den typ av sexmord som målas upp här är mycket ovanliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in