2015-11-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bevisen visar bara att NB har städat, och om han inte förklarar sig ska han dömas till livstid. GW säger inte emot.

Jösses!
Nej, bevisen visar inte bara på att NB städat utan också på att han mördat LH, vilket även GW tycker.
2015-11-01, 21:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
"mycket av dom här bitarna har ju vederlagt åklagarens påståenden i detta" säger Lars Johansson.

Så nu tycker t o m Lars Johansson att åklagarens påståenden är fullständigt felaktiga.

http://www.skovdenyheter.se/article/johansson-vill-inte-paverka-ratten/

Lars Johansson gör i övrigt ett förvirrat intryck. Som vanligt.
Äh, jag reagerade också för det när jag lyssnade, en ren felsägning, förstås.
2015-11-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Nu är jag konfunderad. Gick tillbaka och läste lite gamla artiklar angående fallet. I Expressen den 15 juni blir mamman i Litauen intervjuad, då hon säger så här:

Brödernas mamma säger att hon tror att hennes söner misstänks för att de innan Lisas försvinnande ”befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där”

Hur kan mamman veta per den 15 juni att Lisa hittats 100 meter ifrån verkstan där hennes söner har varit??? Det finns ingenstans att läsa detta i media, då locket var på fullständigt.

Troligtvis arbetsgivaren AJ som talat med modern. Alt. arbetsgivarens fru.
Medlem
Citat:
Bevisen visar bara att NB har städat, och om han inte förklarar sig ska han dömas till livstid. GW säger inte emot.

Det har ingen som helst betydelse för straffet hur mycket och i vilks tonarter han nu sjunger i, bevisningen är total på att NB är skyldig. Hans straffpåföljd kommer inte att förändras.

Däremot skulle Lisas föräldrar gärna vilja få ett svar på frågan VARFÖR?

Det tror jag tyvärr inte kommer att hända.

R.I.P. Lisa
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
¨

Det gör det väl ännu "värre" - att Lisa snapchattade med pojke samtidigt som pappa (och mamma) var där. Hon ville ju inte fika med dem.

Men herregud vad du är töntig OCH oerfaren av livet! Du har ingen som helst erfarenhet av tonåringar märker jag. Om du hade haft det så hade du vetat att de har mängder av kontakter med andra tonåringar på olika sociala forum SAMTIDIGT som de äter, fikar, promenerar, lagar mat, handlar, kollar på tv, eller vad fan de nu kan tänkas göra med sina föräldrar. Att ha kontakt med andra samtidigt som man umgås med sina "päron" går inta att ta som intäkt för att de inte trivs med dem. STÄNG IGEN KAK-HÅLET istället för att gaffla om saker du inte begriper.
2015-11-01, 21:31
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Jag är inte säker på att det är en mycket bra utredning, men om GW säger det så. Tunga bevis finns det, men inte för mord, så jag och GW är överens.

Leif GW i GT: En helhet bestående av fyra delar, tillsammans starka nog för att uppfylla lagens krav på det hårdaste straffet som vi kan döma någon till här i landet, livstids fängelse, och utan att vi för den skull har behövt tumma på den rättssäkerhet som ibland håller tänkande och kännande människor sömnlösa om natten.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/
2015-11-01, 21:32
Medlem
Militärer tycks ha kontrollerat Blomberg under hela veckan från söndag kväll/natt (inklusive nätterna).
Vad gjorde militär där på natten den 11-12 juni dvs natten innan LH hittades? Det behöver utredas.

Varför är inte militärerna hörda? Den frågan måste Lars Johansson svara på.
2015-11-01, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Även blod?

Ja, plaströret har kontaminerats med NB:s blod. Motsätter du dig det påståendet?
2015-11-01, 21:33
Medlem
[quote=XavvonZac|55244249]"mycket av dom här bitarna har ju vederlagt åklagarens påståenden i detta" säger Lars Johansson.

Så nu tycker t o m Lars Johansson att åklagarens påståenden är fullständigt felaktiga.

http://www.skovdenyheter.se/article/johansson-vill-inte-paverka-ratten/

Lars Johansson gör i övrigt ett förvirrat intryck. Som vanligt.[/QUOT

Du verkar inte förstå innebörden av ordet vederlagt? Typ bevisat, styrkt ...
2015-11-01, 21:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
NB:s blod har hittats på platser som visar att han dumpade kroppen. Fönsterblecket var inte vid Martorp, det var vid Gum. Det är en annan väg därifrån hem till Blomberg. Det räcker inte med att skära av tejp, man måste applicera den också, och det gör man inte med kniv.

Jag vet att det var vid Gum och Håkan Jonsgården som jag tidigare nämnde. Han kan ha kört tillbaka till bostaden via Martorp. Och tillförlitliga vittnen såg både bil och en vinkande NB. Hustrun var borta och AB låg och sov.

Ska man skära av silvertejp dras den ut en kortare eller längre bit, kanten skärs av och kvar blir en fri remsa att applicera på valfritt material och silvertejp fäster direkt. Längre än så behöver vi inte diskutera.
2015-11-01, 21:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jag svarade #Kallbrandt, som efter spekulation ansåg det vara ett sol-klart sexmord.

Ja och det kan det ju vara utan att man behöver förklara denna sak, eftersom den inte går att bevisa utan fakta ingen har tillgång till. Vad det inte gör i det läget är ju att minska sannolikheten för ett sexuellt motiverat mord. Vi vet i princip att det inte var någon regelrätt våldtäkt, om inte obduktionen missat detta. Vi vet helt enkelt inte mer om dessa saker och vi vet inte riktigt det exakta personliga motivet och vilken eventuell tillfredsställelse GM upplevde och hur den yttrade sig. Långström och rättegången kommer väl att komma in på dessa intressanta saker. Men han kommer säkert inte att utesluta sexuella drivkrafter.
2015-11-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du verkar inte förstå innebörden av ordet vederlagt? Typ bevisat, styrkt ...

Nej, det betyder tvärtom mot vad du tror.
Senast redigerad av helsan 2015-11-01 kl. 21:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in