2015-11-01, 20:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Varför inte 4 st jämförelseprover om det är 3 av dem som är misstänkta? Resultatet av matchningarna talar sitt tydliga språk, tycker du inte det? Eller är allt en slump, inkl IB´s DNA på trosan? Utifrån provresultat och avsättningsställen kan man också få fram ett fullt rimligt händelseförlopp.

"Brist på alibi är inte bevis" - att använda en mening i generaliserad form kan inte tillämpas i det enskilda fallet. Man behöver sammanställa trions vittnesmål ang aktuella dag och kväll och det förutsätter en komplexitet där de enskilda delarna ska analyseras och värderas samt fogas in i ett större sammanhang.

Vad beträffar handskarna så kan det vara just praktiskt, i ordets rätta bemärkelse. Avsikten behöver inte ha varit att förhindra spår.
Är det en slump att ingen annans DNA har hittats?

Det är opraktiskt att hantera tejp med handskar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Man skulle topsatat NB's kön. Då hade ju allt varit klart. Eftersom hans frus DNA hamna på Lisas underkläder.
Oops, jag var för snabb. Min replik om topsningen är ett misstag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Antagligen var det då som han sprutade i lampskärmen för att hindra att någon framöver skulle kunna hitta hans sperma på mordplatsen. Han har själv sagt att han runkat på det stället i lokalen. Att GM medgav att han runkat på platsen där LH dog var en tabbe.

Är det inte så att han medgav att han kanske har runkat i det utrymmet, han mindes inte?
2015-11-01, 20:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Du är rolig du!!
Leif GW som du avgudade tycker att detta är en mkt bra utredning med tunga bevis!
Jag är inte säker på att det är en mycket bra utredning, men om GW säger det så. Tunga bevis finns det, men inte för mord, så jag och GW är överens.
2015-11-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
"Då"? Det behöver inte ha kommit dit då. NB medgav onani.

Varför finns det ingen sperma i rummet där mordet begicks?
Lampkupan fungerade kanske som uppsamlingskärl
2015-11-01, 20:35
Medlem
Citat:
Att det kan ha gått till på ett sätt är inte bevis om mord. När medgav han det, sida?

Så du menar att man bara ska gå på vad en misstänkt säger och skita i alla andra bevis? Hur många tror du skulle bli fällda då? Dessutom är det uppenbart för de flesta vad syftet med mordet var med de bevis som finns. Att han sagt att han runkat på mordplatsen har jag läst i mediernas redovisning av vad som sagts i rätten (om jag inte minns fel.)
2015-11-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Har bestämt för mig att LHs blod fanns där, och NBs blod fanns ju på röret.
Tack, då kan ju inte blodfläcken på röret ha orsakat alla blodfläckar på Lisas kläder.
2015-11-01, 20:36
Medlem
Citat:
"Då"? Det behöver inte ha kommit dit då. NB medgav onani.

Varför finns det ingen sperma i rummet där mordet begicks?

-> Varför finns det [inget fynd av] sperma i rummet där mordet begicks ?

MGM har i förhör förhastat pekat ut hängningsplatsen som en onaniplats. Man borde leta en gång till.
2015-11-01, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men det finns väl ingenting i detta fall som tyder på att LH utsatts för ett sexuellt övergrepp? Vad skulle det sexuella övergreppet bestå av i så fall? Det mesta pekar på att GM fått sexuell njutning av att tejpa och hänga LH.

Uppdragen tröja och ett blottat underliv intecknar jag för att det handlar om ett sexuellt övergrepp, jo det finns sådant som tyder på ett sexuellt övergrepp.
2015-11-01, 20:38
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på att det är en mycket bra utredning, men om GW säger det så. Tunga bevis finns det, men inte för mord, så jag och GW är överens.

Vad är du och GW överens om? GW berömmer utredningen och menar att det finns mycket starka bevis för att MGM gjort detta och skriver också att livstidsstraff är självklart. Så var är de tvivel som du själv har?

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/
2015-11-01, 20:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Så du menar att man bara ska gå på vad en misstänkt säger och skita i alla andra bevis? Hur många tror du skulle bli fällda då? Dessutom är det uppenbart för de flesta vad syftet med mordet var med de bevis som finns. Att han sagt att han runkat på mordplatsen har jag läst i mediernas redovisning av vad som sagts i rätten (om jag inte minns fel.)
Nej, det menar jag naturligtvis inte. Vad har du för bevis för att NB onanerade under mordet? Att han kan ha gjort det i lampskärmen är inte bevis, då den sperman kan vara gammal.
2015-11-01, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Lampkupan fungerade kanske som uppsamlingskärl

Eller så låg kupan i handfatet och han tömde sin påse där, det måste inte vara svårare än så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in