2015-11-01, 20:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Menar du att en fimpar är starkt friande bevisning.
Så pass starkt att de slår ut blod, hårstrån, blandat blod, brustet alibi och blandat blod med BO/GM och på toppen blod på kläder. Vittnes iaktagelser lögn om online spel fast motsats bevisats. Klädtvätt mm
Allt detta ska förklaras med en fimp???
Nej, men det minskar misstanken om att NB var mannen vid kopplingsstationen, och därmed bevisningen mot honom.

Om vi nu tittar på det du räknar upp. Blod bevisar att han har dumpat kroppen, inte mord. Hårstrån bevisar att Lisa var på mordplatsen, vilket inte bevisar att NB begick mordet. Blandat blod? Brist på alibi är inte bevis. Det finns inga iakttagelser från mordet eller dumpningen. Spelet kan spelas utan att det syns i datorn, påstås det i tråden, och är definitivt inget bevis om mord, och alla som tvättar kläder är inte mördare.
2015-11-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag är inte säker på att det är en mycket bra utredning, men om GW säger det så. Tunga bevis finns det, men inte för mord, så jag och GW är överens.

Knappast, GW uttalar sig om denna FUP där åtalet gäller MORD. Och den åtalade är NB.
2015-11-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag har läst hela tråden (och hela FUP:en), ja, men det är rätt förvirrande med alla konspirationsidéer och alla omtagningar.

Vi tycks vara överens om att ett sexuellt övergrepp ägt rum ? I så fall nöjer jag mig.

Det jag säger är att LH utsatts för ett sexualmord. Jag tror alltså inte på att hon skulle utsatts för sexuellt övergrepp i form av våldtäkt och sedan mördats för att man skulle dölja våldtäkten, vilket vissa hävdar i tråden.
2015-11-01, 20:50
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på att det är en mycket bra utredning, men om GW säger det så. Tunga bevis finns det, men inte för mord, så jag och GW är överens.
Nyfiken fråga av en som tydligen inte ens kan läsa innantill i Expressen: Har LGWP sagt att tunga bevis för mord saknas ? Har jag missförstått följande omdöme om FUP:en (som sedan utvecklas steg för steg i hans krönika):

"En helhet bestående av fyra delar, tillsammans starka nog för att uppfylla lagens krav på det hårdaste straffet som vi kan döma någon till här i landet, livstids fängelse, och utan att vi för den skull har behövt tumma på den rättssäkerhet som ibland håller tänkande och kännande människor sömnlösa om natten."

Det råder inget tvivel om att det är MGM som han åsyftar.
2015-11-01, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Sexuellt övergrepp i form av våldtäkt då eller? Det är snarare bevis på att det är ett mord med sexuella motiv hon utsatts för. Du menade ju tidigare att mordet skulle ha syftet att dölja ett sexuellt övergrepp mot LH. Finns väl inte så mycket som tyder på det? Däremot finns mycket som tyder på att mordets syfte var sexuell njutning hos en sexualsadist.

Jo, uppdragen tröja och ett blottat underliv tyder på ett sexuellt övergrepp, mördaren kan ha onanerat och tittat på offret. När han är klar eller när tiden är knapp förstår han att han måste döda offret därför att hon har sett honom.

Vad jag tror är en sak, att diskutera objektivt en annan. Jag tror att NB band sitt offer och fann en sexuell tillfredsställelse i det, åtminstone var det vad han trodde att han skulle göra. Inte säkert att övergreppet var så tillfredsställande som han hade fantiserat om.

En sak som jag finner märklig är att han sannolikt var beredd att begå ett övergrepp mot en person som han vet har en koppling till hans arbetsgivare, jag tänker på Adriana, han bör ha känt igen henne ifrån sammanträffandet några timmar tidigare.

Det kan betyda att han gick in i det här med ett uppsåt att döda, det var det enda alternativet om han tänkte sig att komma undan.
2015-11-01, 20:52
Medlem
Citat:
Nej, men det minskar misstanken om att NB var mannen vid kopplingsstationen, och därmed bevisningen mot honom.

Om vi nu tittar på det du räknar upp. Blod bevisar att han har dumpat kroppen, inte mord. Hårstrån bevisar att Lisa var på mordplatsen, vilket inte bevisar att NB begick mordet. Blandat blod? Brist på alibi är inte bevis. Det finns inga iakttagelser från mordet eller dumpningen. Spelet kan spelas utan att det syns i datorn, påstås det i tråden, och är definitivt inget bevis om mord, och alla som tvättar kläder är inte mördare.

Det är ett ON-LINE spel och interaktivt så för att spela måste du vara uppkopplad. Det var han inte.
2015-11-01, 20:53
Medlem
Citat:
Bra att vi har så duktiga distanspsykologer i tråden.

Ja visst är det! Du ska få se framöver att jag har rätt. Finns ingenting i GM:s handlande som tyder på förvirring eller att han skulle befinna sig i någon annan värld. Människor runt honom säger istället att han varit sig lik efter mordet. AJ tyckte han var sig lik t.ex. Så vård kan du glömma!
2015-11-01, 20:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Detta säger Hamilkar om DNA.
Då tycker jag att #Hamilkar ska berätta det för NFC.
Sid 492:
Citat:
I ytterligare en undersökt besudling på avigsidan vid
knäppningen fram påvisades blod. Analysen visar en blandning
av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt
för att huvuddelen av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius
(Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från
en nära släkting. Resultaten talar för att den mindre delen av
DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +2).
2015-11-01, 20:55
Medlem
Nu är jag konfunderad. Gick tillbaka och läste lite gamla artiklar angående fallet. I Expressen den 15 juni blir mamman i Litauen intervjuad, då hon säger så här:

Brödernas mamma säger att hon tror att hennes söner misstänks för att de innan Lisas försvinnande ”befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där”

Hur kan mamman veta per den 15 juni att Lisa hittats 100 meter ifrån verkstan där hennes söner har varit??? Det finns ingenstans att läsa detta i media, då locket var på fullständigt.
2015-11-01, 20:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Sexuellt övergrepp i form av våldtäkt då eller? Det är snarare bevis på att det är ett mord med sexuella motiv hon utsatts för. Du menade ju tidigare att mordet skulle ha syftet att dölja ett sexuellt övergrepp mot LH. Finns väl inte så mycket som tyder på det? Däremot finns mycket som tyder på att mordets syfte var sexuell njutning hos en sexualsadist.

Kort och gott ett såkallat lustmord. Väldigt sällsynt och rått utfört
2015-11-01, 20:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast, GW uttalar sig om denna FUP där åtalet gäller MORD. Och den åtalade är NB.
Bevisningen håller för livstid, skriver han, inte mord, och jag håller med. Om NB inte förklarar sig ska han dömas för mord till livstid, annars går det knappast att lösa spaningsmord som jag förklarade tidigare idag.
2015-11-01, 20:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
En teori som jag lanserat tidigare är att NB haft ihjäl henne av misstag på något sätt och sedan har han gjort precis allting fel, därför att han inte är så smart. Han gör så många fel att man kan tro att han gick på rohypnol eller liknande, då kan man handla både rationellt och helt irrationellt samtidigt. Men det finns väl inget som tyder på det? Det är så jädra konstigt att han begår det här brottet på sin egen gård eller bakgård

Lika konstigt vore det, om han verkligen försökt locka sin chefs svärdotter i döden på deras gemensamma bakgård under lördagen. Det verkar så oerhört dumt av NB. De var ju fan presenterade för varandra, eller hur? (jag har inte sett det än i FUP).
Sen att han skulle göra ett nytt försök i samma område dagen efter? Nå, jag köper inte att driften plötsligt kan bli så stark att en vanligtvis lugn man måste mörda helt plötsligt. Jag tror Adr**n*s utpekande måste tas med en nypa salt. Eller så är NB ännu dummare än i mitt första exempel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in