2015-11-01, 16:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
För att det är en extremt volatil aktie och att man kan förbättra sin avkastning rejält genom att pricka in toppar och bottnar om man är duktig på att analysera rörelserna i aktien. Är väl inte alls obegripligt?
Ja det kan man men det är inte helt enkelt. Dock kan jag som utomstående kunnat hitta väldigt lätt trejding i bolaget de senaste dagarna.

Citat:
Zorb tweetade om att han drog sig ut med en del av innehavet på 500+-nivån för att ökningen på så kort tid var helt orimlig. Om detta stämmer så gjorde han ju en fruktansvärt bra trade och agerade helt rätt enligt omständigheterna.

hmm han drog väl sig ur runt 230 redan har jag för mig?
2015-11-01, 16:10
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det kan man men det är inte helt enkelt. Dock kan jag som utomstående kunnat hitta väldigt lätt trejding i bolaget de senaste dagarna.

hmm han drog väl sig ur runt 230 redan har jag för mig?

Håller helt med. Situationen som uppenbarade sig på onsdagen var en otroligt enkel trade, +30% på två dagar - bara att tacka och ta emot.

Men hur i helskotta vågar du gå in med en trade där om du är fast besluten att företaget är en bubbla och ska ner?

Nej. Han drog sig ur tillfälligt när börsoron var som störst men gick sen in igen, läs lite längre tillbaka i tråden så får du se. Han köpte dock lite bullcert i samband med det, vet inte om han låg kvar med dem när de blev utslagna.
2015-11-01, 16:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Håller helt med. Situationen som uppenbarade sig på onsdagen var en otroligt enkel trade, +30% på två dagar - bara att tacka och ta emot.

Citat:
Men hur i helskotta vågar du gå in med en trade där om du är fast besluten att företaget är en bubbla och ska ner?
La mig i bear på 500 krsnivån, men därefter kom överreaktionen pga utslagna cert. Då var det som att stjäla godis från små barn.

Bra trejd dubbelt upp. Nu kommer jag inte göra något mer i detta bolag.

I en extremt bullish aktie kunde jag inte tänka mig något annat än upp efter överreaktionen. Vilket jag också skrivit om i tråden. Särskilt när en haussad rapport ligger i pipen. Många tror på ett rejält lyft på den. Det tror inte jag. Det kommer bli en besvikelse med största sannolikhet.

"bra" kommer inte att räcka.

Citat:
Nej. Han drog sig ur tillfälligt när börsoron var som störst men gick sen in igen, läs lite längre tillbaka i tråden så får du se. Han köpte dock lite bullcert i samband med det, vet inte om han låg kvar med dem när de blev utslagna.

Om han brände sig får man naturligtvis aldrig höra om.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-11-01 kl. 17:12.
2015-11-01, 16:52
Medlem
Fick det här av honom.

Känner också honom så kan intyga att hans konto ligger +1300% i år.

Han sålde allt på 530 men valde att redovisa en del bara för att inte skapa panik.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Att jag lämnade var givetvis pga Kurt-Sune, mfl och värdelösa moderatorer som inte gått ur lekis, de förtjänar inte att få information gratis. Jag avskyr IQ befriade människor, ett äkta hat jag har privat också.

Minglar endast på twitter nu som ni vet och orkar inte med sidor som Placera där det mesta är trams inlägg och viktiga inlägg försvinner.

Jag bjuder på lite bara för att jävlas med vissa men även för er som vill ha tips på dagens nivå.

- Utveckling runt 1400% på kontot i år
- Sålde en del idag på 530kr: https://twitter.com/alpine890/status/659064424666370048
Kurt-sune, PG och Bomben1 minns detta i somras:

Tror på rekyl snart, tak runt 550-580kr som högst. Lägger mig ALL in igen innan rapportdagen och sedan dumpar jag nog tillfälligt allt när siffrorna har släppts om inget oförväntat positivt kommer då. Rekyler behövs för vidare uppgångar.
- Här ser ni lite av vad som skedde: http://930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.c om/data/tvc_b0f8569baa0146810775abcc00365e43.png

MODERATORN CROSSMACK mår ljuvligt bra, tog sisådär 2h innan avundsjukan nådde fram:
http://www.ladda-upp.se/bilder/jyjgzresielzck/

**Censur**

Vill säga STORT GRATTIS till ER kära vänner! Tror 2015 är hyfsat klart i värdering men nästa år blir än mer spännande och sen kommer kortmarknaden om 2-3år på allvar

PS: Vi avvaktar i dagens läge sälj och siktar på Börsvärde runt 100-200mdr inom 1-3år(när kortmarknaden kommit igång.)

Så många här hade sett varningen om era moderatorer var friska i huvudet och du varit lite mognare.

Skriver för att ni ska förstå vilken nivå det är här.

Så tänk er för, handlar trots allt om pengar och inte vem som har rätt eller fel. Forumet förlorade mycket på grund av det här.
2015-11-01, 17:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
Fick det här av honom.

Citat:
Han sålde allt på 530 men valde att redovisa en del bara för att inte skapa panik.
Han sålde ALLT? Tror du på jultomten också? "En del" står det.

Har han sagt att han sålt allt är för att det ska passa hans historia. Hade han bara legat still i aktien hade han också nått den nivån.
2015-11-01, 17:29
Medlem
papanoirs avatar
1300% på ett år....

Även om man skulle lyckas pricka rätt år efter år efter år, få en genomsnittlig ökning på 10% per år, hade det tagit 27 år innan man nått en 1300% ökning på pengarna.

Skulle dessutom påstå att det inte är jätteenkelt att lyckas öka portföljen konsekvent med 10% per år heller.
2015-11-01, 17:33
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Fick det här av honom.

Så många här hade sett varningen om era moderatorer var friska i huvudet och du varit lite mognare.

Skriver för att ni ska förstå vilken nivå det är här.

Så tänk er för, handlar trots allt om pengar och inte vem som har rätt eller fel. Forumet förlorade mycket på grund av det här.

Jag kontaktade moderatorn också för att påpeka problemet i FPC tråden och det svar jag fick var att det inte var trams utan helt OK. Diskuterade även med Zorb om detta.

Det är synd jag började med aktier så sent annars hade man kunnat köpa aktier mycket tidigare. Nu får det bli trejda för att utöka antal aktier.

Rapporten för nästa vecka blir intressant.

Frågan är, är i idagsläget är värdering på 450 kr per aktie övervärderad? - Jag kikade lite på TA och det känns som att vi kan etablera oss runt 500 kr innan året är slut.
2015-11-01, 17:35
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
1300% på ett år....

Även om man skulle lyckas pricka rätt år efter år efter år, få en genomsnittlig ökning på 10% per år, hade det tagit 27 år innan man nått en 1300% ökning på pengarna.

Skulle dessutom påstå att det inte är jätteenkelt att lyckas öka portföljen konsekvent med 10% per år heller.

Trejda i aktien är som gäller då. Även en som inte trejdar, kan fortfarande få en saftig avkastning genom att ligga lång i FPC. The power of FPC
2015-11-01, 18:12
Medlem
Mercinhos avatar
Hur många aktier måste fonderna köpa när Fing går med i SBX?
2015-11-01, 18:32
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:

Vill minnas att zorb var tydlig med att han brände sig lite efter rapporten i augusti på bull cert, men att det ändå inte gjorde något för att han låg så pass mycket + ändå. Varför försöker du smutskasta honom? Är autisten liten putt fortfarande?
2015-11-01, 18:32
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
När du lärt dig hantera en dator kommer du också nå vinst.
Man bör inte leka med pengar när man inte klarar av en datorn.

Du fattar väl inte nu heller så bruksanvisning:
1. Läs inlägget.
2. Klicka på länkarna.
3. Läs det som står i länkarna.
4. Grattis, du har nu lärt dig öppna länkar.

Blir svårt för användarna här att diskutera med dig eftersom du saknar celler, prata med apor är tydligen lättare. Otroligt

Fast länkarna är ju tvetydliga. I den ena säger han att han släppt allt, i den andra tweeten att "han släpper en del i callen".
2015-11-01, 18:38
Medlem
Citat:
Fast länkarna är ju tvetydliga. I den ena säger han att han släppt allt, i den andra tweeten att "han släpper en del i callen".
Det är ett privat meddelande i första länken innan han gjorde ett val. Han tweeta ut det efter kraschen eftersom han då inte kunde skapa panik längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in