2015-11-01, 12:54
Medlem
Vad säger du kurt-sune om att ola rollen investerar i bolaget? Är han också en av dessa rookies på marknaden som kommer få lära sig en läxa?
2015-11-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
va duktig du är
så antingen ska vi upp eller ner

Istället för att tramsa, kan du återkoppla med dina scenarios?

Vi ligger lite för högt inför rapporten. Beroende på hur bankerna väljer att agera, kan vi gå nedåt till 310 nivån för att rusa igen mot ett nytt ATH. UBS och andra aktörer har köpt ganska mycket i netto.

Vi bör ta hänsyn till Cadians blakningsposition också. Har de redan stängt din position? Annars lär de vilja handla innan de tokrusar iväg.
2015-11-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
va duktig du är
så antingen ska vi upp eller ner

Påminner mig om när jag var sju år gammal och en kamrat sa "AIK kommer vinna ikväll... Eller Malmö", varpå en lärare var snabb med att påpeka "ja, det har du nog rätt i!".

Knivskarp analys!
2015-11-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Istället för att tramsa, kan du återkoppla med dina scenarios?

Vi ligger lite för högt inför rapporten. Beroende på hur bankerna väljer att agera, kan vi gå nedåt till 310 nivån för att rusa igen mot ett nytt ATH. UBS och andra aktörer har köpt ganska mycket i netto.

Vi bör ta hänsyn till Cadians blakningsposition också. Har de redan stängt din position? Annars lär de vilja handla innan de tokrusar iväg.

Stängt Harrys position? Hur skulle de kunna göra det menar du?
2015-11-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Tycker du ofta pratar som att du vet mer æn de flesta, har frågat dig tidigare nær tror du folk kommer brænna sig isf?

Kurt-sune vet ju mer än alla. Han vet att aktien ska ner, och det har han vetat sedan 2013. Varje gång den går neråt får han rätt - helt rätt. Han vet också att det är skillnad på aktier o bolag, och att Google är både en bra aktie och ett bra bolag. Då kan man sova gott om natten.
2015-11-01, 15:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Kurt-sune vet ju mer än alla. Han vet att aktien ska ner, och det har han vetat sedan 2013. Varje gång den går neråt får han rätt - helt rätt. Han vet också att det är skillnad på aktier o bolag, och att Google är både en bra aktie och ett bra bolag. Då kan man sova gott om natten.

Går google dåligt? Tycker den går ganska så bra jag... Och behöver jag oroa mig för 40% prisfall? Nej inte alls...

Snart uppe i fyrdubbla pengarna där... Och mer kommer.

I FPC blir det snart en riktig stjärnsmäll för sekten var så säker. När folk skaffar tatueringar med FPC, då har det spårat totalt.
2015-11-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Ja, man brukar ju säga att varje generation behöver sig en läxa, något som också brukar komma. Alla de människor som handlade under 80-talets bullmarket glädje sig nog åt sina nyfunna rikedomar, och sedan vid kraschen -87 tror jag inte att det var lika många som fortsatte med sina investeringar efter det. Samma mönster går att återse efter IT-bubblan i början på 2000-talet där det förmodligen var många som gav upp med allt vad börsen och aktieinvesteringar hette efter kraschen.

Jag var alldeles för liten för att komma ihåg det, men jag kan tänka mig att alla snackade om börsen och att stora delar svenskar sparade just i aktier utan någon som helst plan eller strategi etc. Istället för att lära sig av vad som hände och gå vidare var det nog många av den generationen som inte längre ville bekanta sig med börsen, och de som gick vidare fick förmodligen stora lärdomar i sitt bagage, oavsett om man blåste sitt konto eller till och med gick med plus. En krasch är alltid givande, och jag tror du har helt rätt.

Nu är det i huvudsak en helt ny generation på börsen, jag är i unga 20-årsåldern och det är så sjukt många i min åldersgrupp - min generation helt enkelt - som har börjat spara och investera på börsmarknaden. Intresset har verkligen stigit senaste åren, precis som alltid under en bullmarket (som det varit fram till sommaren), och det tillkommer hela tiden nya folk för var dag som går.

Jag är övertygad om att biometri är nästa grej, det är nog ingen som kan avslå det faktumet. Men det innebär inte att värderingarna är berättigade. Titta bara på IT-bubblan, där trodde alla att IT och internet var framtiden, och visst hade de helt rätt. Men det gick för fort fram, och det går att återse samma mönster idag i biometrin. Kanske låter jag lite paranoid, men jag tror, precis som du, att vi kan se en väldigt stor korrigering i framtiden inom just denna bransch. Biometri är framtiden, men det har gått för fort framåt, precis som det gjorde i början på 00-talet.

Din generation har redan varit med om en krasch och lärt sig av den, den yngre generationen har inte varit med om någon krasch och därför tror många att det inte kan ske. Alla tittar på historien utan att lära sig något, man tror att det som hände då kan inte hända längre, det är 2015 nu - sånt där hände bara förr i tiden. Men som John J. Murphy skriver: "History repeats itself."

Fattar du hur stor skillnad det är på IT-bubblan o det som just nu händer i biometriaktier? Om du fattar, så är det dumt att göra sådana generella jämförelser som du gör ovan. Om du inte fattar, så bör du läsa på.
2015-11-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ja, en kille som är så så här nyanserad och objektiv vill man gärna lyssna och lita på: https://twitter.com/alpine890/status/660156535260250112

Så jävla fett! Riktigt grymt zorb, nu steg du rejält i mina ögon. Ett riktigt långfinger (!) åt alla! Om det nu är en riktig tat, villet jag är osäker på om det är.
2015-11-01, 15:16
Medlem
Citat:
Stängt Harrys position? Hur skulle de kunna göra det menar du?
Menade sin, alltså Cadians position.
2015-11-01, 15:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så jävla fett! Riktigt grymt zorb, nu steg du rejält i mina ögon. Ett riktigt långfinger (!) åt alla! Om det nu är en riktig tat, villet jag är osäker på om det är.

Om man tror på bolaget, varför hattar man in och ut? Det är för mig obegripligt...
Senast redigerad av kurt-sune 2015-11-01 kl. 15:31.
2015-11-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Går google dåligt? Tycker den går ganska så bra jag... Och behöver jag oroa mig för 40% prisfall? Nej inte alls...

Snart uppe i fyrdubbla pengarna där... Och mer kommer.

I FPC blir det snart en riktig stjärnsmäll för sekten var så säker. När folk skaffar tatueringar med FPC, då har det spårat totalt.
Jag tycker att smällen lär komma men ingen av sekten lär drabbas.

Ja, att tatuera sig är lika galet som att försöka döpa sitt barn efter Crowhater.
2015-11-01, 16:04
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om man tror på bolaget, varför hattar man in och ut? Det är för mig obegripligt...

För att det är en extremt volatil aktie och att man kan förbättra sin avkastning rejält genom att pricka in toppar och bottnar om man är duktig på att analysera rörelserna i aktien. Är väl inte alls obegripligt?

Zorb tweetade om att han drog sig ut med en del av innehavet på 500+-nivån för att ökningen på så kort tid var helt orimlig. Om detta stämmer så gjorde han ju en fruktansvärt bra trade och agerade helt rätt enligt omständigheterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in