2015-10-31, 12:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon123
Aktien är helt överrumplad av traders, både privata och bankanställda. Fiffel med warranter osv. Det har den varit sen 30kr. Synd på ett sånt fint företag.

Det är ju just detta som möjliggör snabba klipp. Gillar du snabba klipp borde du älska just detta fenomen.

Sedan gäller det att skilja på aktien och bolaget vilket de flesta i detta forum har mycket svårt att göra.
2015-10-31, 13:12
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Detta visar på okunnigheten hos FPC:s aktieägarsekt. Men oj vad de kommer bränna sig...

Bra lärdom iof.

Tycker du ofta pratar som att du vet mer æn de flesta, har frågat dig tidigare nær tror du folk kommer brænna sig isf?
2015-10-31, 13:20
Medlem
Citat:
Det är ju just detta som möjliggör snabba klipp. Gillar du snabba klipp borde du älska just detta fenomen.

Sedan gäller det att skilja på aktien och bolaget vilket de flesta i detta forum har mycket svårt att göra.
Alla säger grattis till sune som efter 2års ständigt tjat om tråkiga aktier insett att det finns snabbare vägar att gå.

Zorb fick rätt igen, han skulle börja handla på mycket högre nivåer. Ställning: 3.000.000.000 - 0.

Vete al infierno
2015-10-31, 13:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
Alla säger grattis till sune som efter 2års ständigt tjat om tråkiga aktier insett att det finns snabbare vägar att gå.

Problemet är att det inte finns aktier som bara går upp. Förr eller senare kommer bakslaget. Men minnet är bra men kort förstås.

Vad som hände med Ericsson och Nokia har förstås många glömt. Det fanns mycket glada dagar även där, men som slutade i jordkällaren till slut.

Citat:
Zorb fick rätt igen, han skulle börja handla på mycket högre nivåer. Ställning: 3.000.000.000 - 0.

Vete al infierno

Han fick rätt en stund, men hade han lika rätt vid -40%+? Vad som händer i framtiden vet man aldrig.
2015-10-31, 13:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Tycker du ofta pratar som att du vet mer æn de flesta, har frågat dig tidigare nær tror du folk kommer brænna sig isf?

Till att börja med på rapporten som kommer.
2015-10-31, 14:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Vete al infierno

Och som de flesta, utom möjligen FPC-sekten, känner till så är det inte lätt att tjäna pengar på aktier på kort sikt. Den som tror det bara för att tillfälligt gått bra i FPC kommer få sin livs lektion snart.

En nyttig sådan.
2015-10-31, 14:55
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Och som de flesta, utom möjligen FPC-sekten, känner till så är det inte lätt att tjäna pengar på aktier på kort sikt. Den som tror det bara för att tillfälligt gått bra i FPC kommer få sin livs lektion snart.

En nyttig sådan.

Låt oss sæga att æger aktier i FPC, nær skulle du sålt då? Låter før mig som att du "Førvæntat" att det ena och andra kommer ske nær du bara tvivlat sjælv på att investera men valde att inte gøra det och ær således bitter nær det gått bra.
2015-10-31, 15:07
Medlem
Citat:
Problemet är att det inte finns aktier som bara går upp. Förr eller senare kommer bakslaget. Men minnet är bra men kort förstås.

Vad som hände med Ericsson och Nokia har förstås många glömt. Det fanns mycket glada dagar även där, men som slutade i jordkällaren till slut.

Han fick rätt en stund, men hade han lika rätt vid -40%+? Vad som händer i framtiden vet man aldrig.
Han sa att moderatorerna raderar inlägg här så de plockade bort hans varning så hade de varit bannade hade många gjort ett bra val. Men på hans twitter kan du se bevisen:
https://twitter.com/alpine890/status/660213261514743808
https://twitter.com/alpine890/status/659064424666370048

Han har lärt sig av sina misstag men du kanske också borde försöka lära dig av dina?

Följ han där om ni undrar var han tog vägen, kurt och de som styr här skrämde bort faktakillen.
2015-10-31, 15:10
Medlem
Strand.s avatar
Citat:

En nyttig sådan.

Ja, man brukar ju säga att varje generation behöver sig en läxa, något som också brukar komma. Alla de människor som handlade under 80-talets bullmarket glädje sig nog åt sina nyfunna rikedomar, och sedan vid kraschen -87 tror jag inte att det var lika många som fortsatte med sina investeringar efter det. Samma mönster går att återse efter IT-bubblan i början på 2000-talet där det förmodligen var många som gav upp med allt vad börsen och aktieinvesteringar hette efter kraschen.

Jag var alldeles för liten för att komma ihåg det, men jag kan tänka mig att alla snackade om börsen och att stora delar svenskar sparade just i aktier utan någon som helst plan eller strategi etc. Istället för att lära sig av vad som hände och gå vidare var det nog många av den generationen som inte längre ville bekanta sig med börsen, och de som gick vidare fick förmodligen stora lärdomar i sitt bagage, oavsett om man blåste sitt konto eller till och med gick med plus. En krasch är alltid givande, och jag tror du har helt rätt.

Nu är det i huvudsak en helt ny generation på börsen, jag är i unga 20-årsåldern och det är så sjukt många i min åldersgrupp - min generation helt enkelt - som har börjat spara och investera på börsmarknaden. Intresset har verkligen stigit senaste åren, precis som alltid under en bullmarket (som det varit fram till sommaren), och det tillkommer hela tiden nya folk för var dag som går.

Jag är övertygad om att biometri är nästa grej, det är nog ingen som kan avslå det faktumet. Men det innebär inte att värderingarna är berättigade. Titta bara på IT-bubblan, där trodde alla att IT och internet var framtiden, och visst hade de helt rätt. Men det gick för fort fram, och det går att återse samma mönster idag i biometrin. Kanske låter jag lite paranoid, men jag tror, precis som du, att vi kan se en väldigt stor korrigering i framtiden inom just denna bransch. Biometri är framtiden, men det har gått för fort framåt, precis som det gjorde i början på 00-talet.

Din generation har redan varit med om en krasch och lärt sig av den, den yngre generationen har inte varit med om någon krasch och därför tror många att det inte kan ske. Alla tittar på historien utan att lära sig något, man tror att det som hände då kan inte hända längre, det är 2015 nu - sånt där hände bara förr i tiden. Men som John J. Murphy skriver: "History repeats itself."
2015-10-31, 15:35
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
https://twitter.com/alpine890/status/660213261514743808
https://twitter.com/alpine890/status/659064424666370048

Ja, en kille som är så så här nyanserad och objektiv vill man gärna lyssna och lita på: https://twitter.com/alpine890/status/660156535260250112
2015-10-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Ovan kan inte stämma , eller hur?
Menade att mitt nettoresultat är +/- noll...
328*
2015-10-31, 20:23
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ja, en kille som är så så här nyanserad och objektiv vill man gärna lyssna och lita på: https://twitter.com/alpine890/status/660156535260250112

tror knappast att den är äkta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in