2010-11-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Intressant läsning, och jag håller med om det mesta, men jag har en fråga till IvanLendl. Är du för blandäktenskap, rasblandning och multikultur? Det är inte det intryck jag har fått av dig. Tvärtom är väl din inställning precis den inställning som du kritiserar hos judar? Så om det är så, var är då problemet?

Om du däremot välkomnar rasblandning och att kristna, judar och muslimer samt olika raser lever tillsammans kan du ju bekräfta det.
Jag är motståndare till rasism, intolerans, lögner och hyckleri. Jag är för kulturell mångfald (multikultur) i världen men tror inte att det är ett varken möjligt eller önskvärt projekt inom en stats gränser. Jag bryr mig inte så mycket om blandäktenskap och rasblandning på en individnivå men inser faran att den mänskliga mångfalden hotas om det sker på större skala, dessutom ogillar jag den uppenbara politiska och mediala propagandan för sådan verksamhet.

Judiskt beteende är inte på något sätt en "förebild" för "min position", om du trodde det.
Senast redigerad av IvanLendl 2010-11-14 kl. 21:39.
Citera
2010-11-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag är motståndare till rasism, intolerans, lögner och hyckleri. Jag är för kulturell mångfald (multikultur) i världen men tror inte att det är ett varken möjligt eller önskvärt projekt inom en stats gränser. Jag bryr mig inte så mycket om blandäktenskap och rasblandning på en individnivå men inser faran att den mänskliga mångfalden hotas om det sker på större skala, dessutom ogillar jag den uppenbara politiska och mediala propagandan för sådan verksamhet.

Judiskt beteende är inte på något sätt en "förebild" för "min position", om du trodde det.

Ledsen, måste ha blandat samman dig med någon annan. Tack för förklaringen, håller med om det mesta du skrev ovan.
Citera
2010-12-14, 11:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Jonathan Cook skriver om de hätskt gojimhatande rabbinerna i "Israel":

http://www.counterpunch.org/cook12102010.html

Citat:
"Jews must not rent homes to "gentiles". That was the religious decree issued this week by at least 50 of Israel's leading rabbis, many of them employed by the state as municipal religious leaders. Jews should first warn, then "ostracise" fellow Jews who fail to heed the directive, the rabbis declared.

The decree is the latest in a wave of racist pronouncements from some of Israel's most influential rabbis.---"
Citera
2010-12-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Idag i Aftonbladet står det om en som var utklädd till tomte som blev misshandlad av judiska ungdomar för dom ansåg att tomten är en kristen symbol.
Aftonbladet går väl annars under parollen: "Den enda sanningen".
Citera
2015-09-13, 23:11
Bannlyst
11204 skrev:
Citat:
Sorry, moderatorn.

Dock borde det vara självklart när man länkar till en källa av uppenbart konspiratorisk karaktär att den skulle komma att ifrågasättas. Exemplen belyser sig själva i detta fall.

Jag kanske har en övertro på folks förmåga att tänka själv...
Så du anser att trådstartarens källor är oseriösa? Isåfall föreslår jag att du tar en titt på min tråd Judars hat mot kristna:

https://www.flashback.org/t2253675

Här skrev jag om hur judar spottar på kristna, vandaliserar deras gravar, förolämpar Jesus och bränner exemplar av Nya testamentet; jag skrev om hur de israeliska myndigheterna beslagtar kristnas egendom och demolerar deras byggnader; jag skrev om hur judar smutskastar Jesus i sina "heliga" skrifter; jag skrev om hur judar erkänner att de vill förstöra traditionella västerländska/kristna värderingar, och om hur depraverade judiska "underhållare" driver med Jesus och förolämpar kristna.

Mina källor för allt detta var etablerade judiska tidningar och nyhetssajter, som till exempel Haaretz och Jewish Telegraphic Agency (JTA). Vad har du för ursäkt nu, din pajas?

Mister Mustard skrev:
Citat:
Jag tycker det är bra att dom diskriminerar kristna, rätt åt dom. Vad fan har vi där att göra?
Det är inte bara kristna västerlänningar som behandlas illa i Israel, utan även kristna semiter som bodde där långt innan de blodtörstiga, psykopatiska askenaserna (det vill säga de "europeiska" judarna) dök upp.
Citera
2015-10-31, 18:14
Medlem
glimmandes avatar
Den här artikeln på MondoWeiss tycker jag pekar på en rätt så obehaglig rasism i Israel.

http://mondoweiss.net/2015/10/military-palestinian-refugee

Citat:
A shocking video has emerged recording a loud verbal threat from the Israeli military to residents of Aida refugee camp near Bethlehem. As a military jeep rolls down an empty quiet street a threatening voice comes over the loudspeaker ...

People of Aida Refugee camp we are the occupation army. You throw stones and we will hit you with gas until you all die. The children, the youth, the old people, you will all die, we won’t leave any of you alive. And we have arrested one of you, he is with us now. We took him from his home and we will slaughter and kill him while you are watch if you keep throwing stones. Go home or we will gas you until you die. Your families, your children, everyone we will kill you. Listen to me, all of you go home, it’s better for you.

Väldigt svårt att tänka sig ett liknande beteende ifrån nåt annat utvecklat land.
Citera
2015-10-31, 19:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Den här artikeln på MondoWeiss tycker jag pekar på en rätt så obehaglig rasism i Israel.

http://mondoweiss.net/2015/10/military-palestinian-refugee

Väldigt svårt att tänka sig ett liknande beteende ifrån nåt annat utvecklat land.

Ganska kraftig "retorik" även om man inte kunde se om bilen, specifikt, tillhörde den israeliska militären eller polisen.
Citera
2015-10-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Vilka andra soldater skulle heller kunna trycka upp en sådan här t-tröja:
http://news.sky.com/story/678761/israeli-army-t-shirts-mock-gaza-killings
Citera
2015-10-31, 20:56
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vilka andra soldater skulle heller kunna trycka upp en sådan här t-tröja:
http://news.sky.com/story/678761/israeli-army-t-shirts-mock-gaza-killings

Vidrigt. Jag förväntar mig inget mindre än att representanter för den svenska judenheten tar avstånd från detta.
Citera
2015-11-01, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Vidrigt. Jag förväntar mig inget mindre än att representanter för den svenska judenheten tar avstånd från detta.
Finns i grunden ingen anledning till att de skall behöva göra det, de är inte israeler*. Grupper som stödjer Israel, vare sig de är judar eller inte, har däremot all anledning att göra det.

* Motsvarande drabbar även svenska muslimer som avkrävs att aktivt ta avstånd från terrordåd begångna av muslimer någonstans i världen.
Citera
2015-11-01, 12:27
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Finns i grunden ingen anledning till att de skall behöva göra det, de är inte israeler*. Grupper som stödjer Israel, vare sig de är judar eller inte, har däremot all anledning att göra det.

* Motsvarande drabbar även svenska muslimer som avkrävs att aktivt ta avstånd från terrordåd begångna av muslimer någonstans i världen.

Det är sant. Vi har ett uppslag på humanister här, inte alla judiska, som nog gärna tar avstånd ifrån rysligheter som att hylla mord av gravida kvinnor.
http://www.menorah-sweden.com/artiklar/reportage08nr1s20b.html
(Menorah är Förenade Israelinsamlingens tidning)

Som en parentes kan nämnas, att Stockholms Judiska Församling på sin startsida, annonserar om gratisresor till Israel. Arrangör för resorna är Birthright. Namnet mer än antyder att judar, oavsett var de kommer ifrån i världen, har födslorätt till Israel. Frågan är om endast judar har "rätt" till Israel. Vad anser exempelvis Ingrid Lomfors om detta?

http://i.imgur.com/bKv1gEm.png
Citera
2015-11-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Det är sant. Vi har ett uppslag på humanister här, inte alla judiska, som nog gärna tar avstånd ifrån rysligheter som att hylla mord av gravida kvinnor.
Precis, det är sådana personer man skall ställa mot väggen. Inte för att det hjälper. Jag provade senaste valet och gå runt i några valstugor och först fråga om vad de ansåg om Rysslands ockupation av Krim och sen Israels ockupation av Palestina och delar av Syrien och varför Sveriges politik var så olika i de två fallen. De flesta gick att resonera med, centerpartisten och moderaten kanske inte direkt höll med men de insåg i alla fall bristen på konsekvens. Folkpartisten och kristdemokraterna var däremot helt omöjliga. När någon (riksdagskandidat fp) börjar tala om att judarna bodde där för 2000 år sedan inser man att det handlar om en rent religiös uppfattning.

Citat:
http://i.imgur.com/bKv1gEm.png
När de skriver "Israel dess kultur och dess folk" undrar jag hur mycket utrymme Israels arabiska befolkning får...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in