2015-11-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Är det inte lika konstigt att skriva att han är oskyldig innan dom fallit.

Varken du eller jag kan döma honom. Det är domstolar i detta landet som har enda rätten.

Så är det ju absolut. En fråga hur har du fått tag på sekretess belagda bilderna?
2015-11-01, 10:02
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ok. Tack för rättningen.

Men vad betyder då vända åt fel håll.

Är inte andemeningen densamma.

Se mitt svar 09:32 den 1/11
2015-11-01, 10:08
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallowHallow
Så är det ju absolut. En fråga hur har du fått tag på sekretess belagda bilderna?

Publicerades av en signatur i tråden samma dag som FUP kom.

Sparade bilden då direkt.

Det finns ytterligare en som jag tyvärr inte sparade.

Men jag kan hitta den om jag orkar. Såg den senast igår. Visar i sak samma i en något annorlunda vinkel.
2015-11-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag tror inte det finns någon annan bil som NB haft tillgång till.

Och om man är helt ointresserad av bilar så är det fullt möjligt att kalla en Sharan för en skåpbil.

Exakt.... som exempel kan jag dra. ... bor på landet vet att det åker förbi en militärpolis här varje söndag. Det enda jag skulle kunna säga om bilen om nån frågar är; vit SUV-liknande nån sorts stripes på sidan ( tror jag) och så står det Militärpolis på....tror jag. Ev nån form av extralampor. Och då har jag sett den massa gånger..... bara säger 😉 det är inte självklart att man kan beskriva exakt med märke årsmodell färg osv.....
2015-11-01, 10:23
Medlem
Citat:
Publicerades av en signatur i tråden samma dag som FUP kom.

Sparade bilden då direkt.

Det finns ytterligare en som jag tyvärr inte sparade.

Men jag kan hitta den om jag orkar. Såg den senast igår. Visar i sak samma i en något annorlunda vinkel.
Är bilderna kvar här nu?
2015-11-01, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det behövs nog en riktigt duktig hjärnskrynklare att få grepp om denna individ och brottet är ett grovt "skambrott" vilket inte gör det lättare. Dessutom så ger en stor P7'a knappast mer info om själva brottet men möjligen om personen, bakgrund, relation till kvinnor, sexuella preferenser etc.

En total förnekelse till brottet trots mycket graverande bevisning, ibland undrar man om en övervakningskamera med förloppet inspelat ens skulle få honom att erkänna.

En lekman som jag skulle nog komma fram till en "narcissistisk personlighetsstörning".

Det är nog inte läge här ännu att gissa sig till vad en RPU ger för utslag, vi vet ju egentligen inget om
karln och jag tror som du att det blir svårt att få ett grepp om denna herre. Han har rört på sig från barnsben, flyttade tidigt hemifrån till mormor och efter det har han rest land och rike runt för att
arbeta. NB sitter helt enkelt på sin egen historia.

Inte nog med att han flackat omkring så är han även Litauer med kulturella skillnade dessutom
i behov av tolk, självklart finns det svårigheter att bedriva en rättspsykiatrisk undersökning med tolk. Det blir liksom inget flyt i samtalen. En tolk har begränsade möjligheter att hinna med i långa
monologer och måste för översättningen ibland avbryta personen för att hinna med, detta kan och
ofta gör gott för personen. Är han upprörd får tolkens avbryt då en lugnande effekt, detsamma gäller
ifall han "öppnar sig" . Lyssnandet och förståelsen blir självklart till viss del
lidande. Utöver problematiken som kan föreligga vid en RPU med tolk tror jag inte heller NB kommer
att samarbeta vid en undersökning, det är locket på här som gäller.

Brottet i sig är hemskt men utifrån endast det går det inte att säga varken det ena eller det andra,
jag ser att sexualsadist är på tapeten i tråden. Psykopat kommer likaså alltid upp i trådarna visst
kan man slänga sig med dessa ord men det blir endast förstärkningsord för att man tycker brottet
är vidervärdigt, vilket det självklart är men det finns inget som visar på att brottet är tex
sexualsadistiskt. Jag ser att media också försöker på ett diskretare vis få in läsarna
att tänka lustmord, sexualsadism. "NB levde ett dubbelliv" är rubrikerna och på det skall det dras
paralleller till att just NB kan vara en sexualsadist för många tror att detta kännetecknar en
sexualsadist. " I hemmets vrå den perfekta för att på natten smyga ut och mörda " - så är det dock sällan och aldrig. En myt.

Snabbt händelseförlopp, oplanerat och slarvigt och just detta tyder inte på att detta är ett
sadistiskt sexualbrott. Tvärtom den typen av brott är mer utstuderade, strukturerade, planerade
och utdragna. Framförallt för att kategorisera NB som sexualsadist måste vi hela vägen till hans
barndom, det börjar (nästan) alltid där och det blir ett jobb för det rättspsykiatriska teamet det. . .
2015-11-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Se mitt svar 09:32 den 1/11

Du skriver själv att det är en gissning.

Men inte otänkbar enligt mig.

Skulle själv i detta fallet beskriva det som liggandes som en märla.

Problemet är att få ihop det med beskrivningen.

Hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll.
2015-11-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Är bilderna kvar här nu?

Ja.

Såg länkarna senast igår.
2015-11-01, 10:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Ang om gm är skyldig,gms fru s dna fanns på Lisa kläder, tror hon är oskyldig,men att gm är skyldig till detta fruktansvärda brott..han duchade en gång i månaden ,så dna från frugan fanns säkert på honom.
Duschar man bara en gång i månaden är man fan skyldig till allt och borde låsas in för gott.

Till topic, kanske har missat i tråden men kan polisen i Litauen få ta del av DNA och köra mot ouppklarade mord på flickor?
2015-11-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ja.

Såg länkarna senast igår.
Under vilken signatur?
2015-11-01, 10:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Duschar man bara en gång i månaden är man fan skyldig till allt och borde låsas in för gott.

Till topic, kanske har missat i tråden men kan polisen i Litauen få ta del av DNA och köra mot ouppklarade mord på flickor?

En berättigad gissning är att Europol fått ta del av material, både tekniskt såväl som personhistorik. Att det finns match-möjligheter och beskrivning om denne nu, i både England och Litauen får vi nog förutsätta.
2015-11-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Jag har läst fup och jag tror fortfarande han är oskyldig. Dock tror jag TR dömer honom men HR tror jag kommer fria honom. Jag tror som så många andra att detta är en komplott , setup etcetc.. sen får du tycka vad du vill men jag tycker det är konstigt att skriva att han är skyldig innan dom har fallit ?

Jösses. Ja iofs man kan ju aldrig utesluta att det är nån alien från någon främmande planet som varit och slängt runt lite med N.B:s DNA.

Killen är skyldig så det skriker om det. T.o.m hans fru och bror inser det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in