2015-11-01, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
  • Likhet inför lagen?
  • Rättsäkerhet?
  • Man är inte dömd innan dom fallit?

Nu har GW dömt NB.
Han beskriver detta ingående i en artikel i expressen och målar upp en fasansfull bild av NB.
GW är professor i kriminologi och får enorm massmedial uppmärksamhet.
Hans uttalande kan påverka utgången av målet.

Detta senaste kåseri tycker jag visar på MYCKET dåligt omdöme från GW.

Andra tyckare har sagt liknande saker. Alla säger det samma som åklagaren och polisen.
Nu har NB inte längre någon chans oavsett om han är skyldig eller inte.
Drevet går.
Det är som med reklam, när man hört en sak tillräckligt många gånger så tror man på det.

Han är ju skyldig men frågan är ju räcker det för att fälla honom i domstolen? Svar :JA
2015-11-01, 09:34
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
  • Likhet inför lagen?
  • Rättsäkerhet?

Nu har GW dömt NB.
Han beskriver detta ingående i en artikel i expressen och målar upp en fasansfull bild av NB.

Andra tyckare har sagt liknande saker. Alla säger det samma som åklagaren och polisen.
Drevet går.
Det är som med reklam, när man hört en sak tillräckligt många gånger så tror man på det.
LGWP dömer inte i detta fallet. Sannolikt räcker bevisen (som vissa väljer att bortse från) i sig självt till fällande.
2015-11-01, 09:35
Medlem
Expressen har dömt honom i veckor redan
2015-11-01, 09:36
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han är ju skyldig men frågan är ju räcker det för att fälla honom i domstolen? Svar :JA
Är han skyldig? Var du där och bevittnade mordet? Isåfall borde du höra av dig till åklagaren så du kan vittna på måndag!!!
2015-11-01, 09:36
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag vet inte eftersom jag inte sett någon bild på kroppen i skåpet men av texten från FUP kan man ana att baken var riktad nedåt, huvud uppåt och benen med fötterna uppåt.
Ungefär som när man sitter på baken på golvet med fötterna framåt och lutar överkroppen mot fötternas riktning. Troligen något sådant för att få plats i skåpet

OBS en gissning utifrån texten.

Sitter med sida 1662 i FUP framför mig nu.

-Hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll.

Utan att vederbörande förklarar vad som är rätt håll och vad som är framsidan.

Det saknas onekligen en förklarande skiss.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-11-01 kl. 09:38.
2015-11-01, 09:37
Medlem
Citat:
  • Likhet inför lagen?
  • Rättsäkerhet?

Nu har GW dömt NB.

Drevet går.
Litar du inte på TRs integritet? Du litar ju själv inte på drevet. Tror du mer på din egen integritet än TRs? Vad gör att du ställer dig ovanför och ser med helikopterperspektiv på TR?
2015-11-01, 09:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Sitter med sida 1662 i FUP framför mig nu.

-Hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll.

Utan att vederbörande förklarar vad som är rätt håll och vad som är framsidan.

Det saknas onekligen en förklarande skiss.

Är nog bilden på FUP sid 852 som är censurerad.

Tycker det är bra att det inte finns bilder eller skisser utan det räcker så. MGM har redan utsatt kroppen för på tok för mycket. Varför kunde han inte ordnat kläderna efteråt och visat lite värdighet åt BO?

Finns inte straff nog åt någon som gjort så här.
2015-11-01, 09:43
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Konstigt att fanskapet sitter och nekar när det finns mycket bevis som talar för att han gjort det.
Bara hoppas att professor pust och stön har rätt i att gärningsmannen kommer att åka dit på livstid.
2015-11-01, 09:55
Medlem
[quote=nantale|55236695]
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Det tycker jag inte motiverar hennes boende här. De verkade mest äta pizza och fryst färdigmat.t
Tvättmaskin kan vem som helst sköta och hur de bodde kan man se
I FUP.

Ja det är ju din personliga åsikt men att utgå från att I.B inte har samma förutsättningar som A.Bs fru är ju inte långsökt...

dessutom är det väl ganska så konstaterat att N.B inte är mkt för att tex just tvätta😎
2015-11-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det var Björn, David coh Torbjörn från MP (tror jag) som var med en hund i Martorp och tittade in i byssjan. Visserligen hunden var ingen likhund...

"Nej vi hittar inget då men det är där vi hittar busskortet senare. Vi går runt och ser den
övertäckta gödselstacken-högarna samt byssjan.
Sen går vi bort mot rishögen och det området. Vi tar ett varv liksom.
Hundföraren går bort till byssjan och tittar in. Efter att hon har tittat in så tittar jag in i byssjan
och jag tittar såpass noga att jag ser att det står några urdruckna flaskor på bordet och det
ligger kläder slängda som i en hög. Det är stökigt men inte så stökigt att man inte kan gå in
där.
Luktar det något?
Det luktar råttor, möglig sommarstuga, inte den klassiska likdoften.
Har du känt likdoft tidigare?
Ja det har jag gjort, men det är under andra omständigheter och en annan miljö."Sida 433 i fup.

"Jag hade min privata bil, en ford focus.
Det var bara civila bilar?
Ja det var bara civila fordon.
På torsdagen vad hade ni för fordon då?
Då hade vi militärregistrerade fordon.
Utveckla.
En vit toyota hilux, samt tre eller fyra mercedes geländervagen.
De är gröna?
Ja de är gröna.
Har de luftintag som går från fronten och upp mot taket?
Ja det går från fronten längs med passagerarsidan upp mot taket men den går inte över taket." Sida 434 i fup.

Konstigt att det luktade inte lik i byssjan. Och detta var bara några timmar före det när poliser gick in i byssjan och hittade kroppen.

Det har du fått om bakfoten..... det va polisen som hittade henne
2015-11-01, 09:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Inga svar om Nerjus dotter också är blond och 17 år.

Märkligt är det. Jag fattar inte hur han kan ha gjort det, han är själv pappa till en tjej. Det normala vore väl att va överbeskyddande till andras ungar då ungarnas egna föräldrar inte är där?

Mina barn är inte 17 år men jag behandlar alla barn på ett korrekt sätt, jag berättar vad som är bra och vad som inte är bra.. Jag har ibland klivit in och stoppat nåt som håller på att skena. Inte mina barn men man vill ju att alla andra gör nåt för mina barn om dom behöver hjälp och jag är inte där.

Nerjus ska sitta på Black Dolphin i Sibirien för detta. For Life. På Yotube kan ni skriva in Black dolphin prison som ligger i den sibiriska tundran. Det unika är att ingen kommer därifrån levande. det är slutstationen.

Jag tror inte man kan påstå direkt att han är en pappa, annat än på pappret.
2015-11-01, 09:58
Medlem
Ang om gm är skyldig,gms fru s dna fanns på Lisa kläder, tror hon är oskyldig,men att gm är skyldig till detta fruktansvärda brott..han duchade en gång i månaden ,så dna från frugan fanns säkert på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in