2015-11-01, 02:26
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Inga svar om Nerjus dotter också är blond och 17 år.

Märkligt är det. Jag fattar inte hur han kan ha gjort det, han är själv pappa till en tjej. Det normala vore väl att va överbeskyddande till andras ungar då ungarnas egna föräldrar inte är där?

Mina barn är inte 17 år men jag behandlar alla barn på ett korrekt sätt, jag berättar vad som är bra och vad som inte är bra.. Jag har ibland klivit in och stoppat nåt som håller på att skena. Inte mina barn men man vill ju att alla andra gör nåt för mina barn om dom behöver hjälp och jag är inte där.

Nerjus ska sitta på Black Dolphin i Sibirien för detta. For Life. På Yotube kan ni skriva in Black dolphin prison som ligger i den sibiriska tundran. Det unika är att ingen kommer därifrån levande. det är slutstationen.
Varför försöker du göra en stor sak av baltens dotter?
Om hon är lik Lisa.

Du glömmer kanske vilken stor sak åklagaren (och ni i tråden) försökt göra av den där "joggerskan".
Dvs anklaga balten för att ha försökt attackera godsägarens svärdotter första dagen, och sen dagen efter äntligen lyckas med lilla Lisa.

Godsägaren är en gammal gubbe, hans svärdotter är medelålders klimakterie-kossa.

Men Du försöker få det till att balten hade en särskild "typ" som han ville attackera - en som såg ut som hans egen dotter.
Är du nån incest-älskare eller?

Varför skulle balten ens försöka attackera en gammal klimakterie-kossa om han nu dras till unga flickor som ser ut som hans dotter?

Naj - det tänkte du inte riktigt på va ...?

Men du ser - återigen bevis som talar Mot att balten är skyldig.
Något för dig att tänka på kanske.
2015-11-01, 02:27
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Vet du inget om vittnespsykologi?

Det finns FLERA vittnesmål om vad som utspelas vid caféet vid/efter stängningsdags.
Flera ser en bila.
Modellen o färgen skiftar.
Men en Bil av ngt slag har de flesta sett.
Det finns vittnens om sett Personer utanför bilarna.
det finns personer som sett personer.
Och det finns personer som sett blond flicka.

Vittnespsykologin menar att Enskilda vittnesmål är mindre trovärdiga än Helheten.
Dvs det är vad som är Gemensamt som man ska ta i beaktande - inte de olika enskilda vittnenas vittnesutsagor.
Utan man måste bedöma Helheten.

Och ifrån helheten kommer vi fram till följande:
- en bil har stått parkerad vid caféet vid/efter stängningsdags.
- personer har varit i/kring den.
En ung blond flicka har sett där.

Du borde läsa på lite om ämnet vittnespsykologi tycker jag, iaf innan du så hånfullt sparkar bakut.
Ty du gör bara dig själv illa.

Jag lovar, jag har inte en skråma i det här fallet. Fadäser i andra inlägg har jag gjort, men jag fabulerar inte ihop en lång harang av lögner.

Lisa grät en gång och sa att hon inte känner sin pappa för han var borta så mycket, det fick du till att hon inte känner igen honom längre, att han förändrats. Herre Gud, hon saknar sin pappa !

Det står att hon blivit hämtad efter fester, men det står inget om NÄR på kvällen, det får du till att pappan stolpar in mitt under festen och hämtar henne. Ingenstans står någonting om att hon skämdes eller att nån kompis reagerat negativ på detta.

DU fabulerar ihop saker i din hjärna.
2015-11-01, 02:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
"Stina säger hon försöker komma hem någon gång i veckan"
"Hon hade aldrig legat över hos Stina efter någon fest."

Från förhören med storasyster Stina.

Så jo, storasyster bor inte hemma längre, men hälsar på ofta.
Storasystern står fortfarande skriven i hemmet men jobbar på annan ort och i den åldern är det väl inte otroligt att hon har en pojkvän som hon kanske bor hos... men trots att hon inte bor hemma så kommer hon hem ofta och det TYDER PÅ ATT STORASYSTERN VILL KOMMA HEM FÖR HON GILLAR SITT HEM!!!

Har du frigång från nåt ställe eller sitter du och skriver från RPK?
2015-11-01, 02:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fördjupar man sig i hela förloppet är det väldigt signifikanta delar - förutom hennes beskrivning i förhör innan NB grips.

19.21: NB på macken i Källby, ses på kvitto, övervakningskamera. 5 km till kopplingsstation (6 min)

Strax innan Backeborg kommer Adriana ut på länsvägen till Källby och springer en bit innan hon viker av till vänster.
Vid detta parti har troligen NB iakttagit henne, kört förbi och fortsätter fram till kopplingsstationen för att vänta in henne. c:a 19.30 joggar A förbi detta ställe.

Det finns ingen avtagsväg mer på sträckan och den är mycket avsides och ser väl vald ut - även med tanke på öde/olåst hus.

https://www.google.se/maps/@58.5432754,13.3300635,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfMPWpj-1cqSyjAsNi9-Jtw!2e0!7i13312!8i6656

Ett vitt rep fanns på vänster sida golvet innanför entrédörren.
NB's strategiskt placerade "hit kit"?

Mitt fetande.

Någon som vet om det repet som hittades i kopplingsstationen har toppsats ?

Och i så fall om något svar finns i FUP ?
Senast redigerad av Theforeigner 2015-11-01 kl. 02:42.
2015-11-01, 02:35
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men herregud storasystern är ju inte mer än 3 år äldre. Borde absolut höras om familjens relationer och Lisas pojkvänner mm.
Två kortare förhör hölls med henne.

Hon berättade även att hon hade gjort egna privata efterspaningar. Dvs hon hade förhört ex-pojkvännen Måns dagen före förhöret.

Hon berättade även för polisen om Lisas skolkamraters mobbing/näthat. Dvs hur någon därifrån hade satt upp en youtube-klipp med ett förtäckt dödshot. En nertickande klocka, från 13, till 1. Där 1an slutade med blixtar, explosioner o dunder etc.
"13" sa hon den kallades.
2015-11-01, 02:54
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Jag lovar, jag har inte en skråma i det här fallet. Fadäser i andra inlägg har jag gjort, men jag fabulerar inte ihop en lång harang av lögner.

Lisa grät en gång och sa att hon inte känner sin pappa för han var borta så mycket, det fick du till att hon inte känner igen honom längre, att han förändrats. Herre Gud, hon saknar sin pappa !

Det står att hon blivit hämtad efter fester, men det står inget om NÄR på kvällen, det får du till att pappan stolpar in mitt under festen och hämtar henne. Ingenstans står någonting om att hon skämdes eller att nån kompis reagerat negativ på detta.

DU fabulerar ihop saker i din hjärna.
VArför LJUGER du???

Så HÄR står det i fupen:

"Stefan visste att hon tagit bilder på sig själv och lagt ut på nätet vilket han inte gillade. Han
hade talat om det för Lisa. Han hade också sagt att han inte tyckte om att hon klädde sig
utmanande.
Han sa att han inte trodde att Lisa höll på med alkohol och liknande. Han hade sagt till Lisa
att han inte tyckte hon skulle använda alkohol innan hon blev 18 år. Han hade hämtat Lisa
redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester
och de andra då hade druckit alkohol.
Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan". Han hade inte sett henne berusad och åkte
alltid och hämtade henne om det behövdes. Om hon var på fest o d så var Stefan nykter så
han kunde hämta henne."
- Förhör Stefan Holm, pappan, diarienr: 5000-K698204-15

Är du NÖJD????

Lisa blev RETAD för pappans SJUKA beteende.
Lisa höll på att bli UTFRYST, MOBBAD - pga pappans SJUKA beteende!!!

Pappan tvingade hem Lisa kl 21, mitt framför hennes vänner. MITT FRAMFÖR HENNES VÄNNER:

ALLA i skolan fick reda på det.
Alla i skolan visste vilken Sjuk galning pappan var.

Är du NÖJD??

Tänker du ERKÄNNA att du hade fel, och att Jag hade Rätt?
2015-11-01, 03:04
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
[quote=Qwart|55235930]
Citat:
/QUOTE]

Det är ju för helvete en blodfläck från GM på hennes jeans till exempel, hur förklarar du det?
SOM jag förklarade - genom dna.--kontaminering.

Det var baltens Arbetsplats.
Han skar sig där Ofta i sitt arbete.

BTW -- han hade INGA sårskador när han observerades av polis under själva försvinnande-natten. Polisen Såg tillomed hans psorasis. Men de såg Inga sår.
Inga sår såg de heller när han häktades.

Hur kan man bloda så mycket om man inte har några sår, inga sårskorpor - det gick bara några få dagar ...

MEn, det Finns sårskador på armar och knogar på en annan - nämligen arrendatorn Lars.
Han hade Typiska avvärjningsskador.
Sårskorpor på både armar och knogar.

Men han blev inte ens dna-jämförd.
Han blev inte dna-jämförd !!!!

Kan du fatta
2015-11-01, 03:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
VArför LJUGER du???

Så HÄR står det i fupen:

"Stefan visste att hon tagit bilder på sig själv och lagt ut på nätet vilket han inte gillade. Han
hade talat om det för Lisa. Han hade också sagt att han inte tyckte om att hon klädde sig
utmanande.
Han sa att han inte trodde att Lisa höll på med alkohol och liknande. Han hade sagt till Lisa
att han inte tyckte hon skulle använda alkohol innan hon blev 18 år. Han hade hämtat Lisa
Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan". Han hade inte sett henne berusad och åkte
alltid och hämtade henne om det behövdes. Om hon var på fest o d så var Stefan nykter så
han kunde hämta henne."

Är du NÖJD????

Pappan tvingade hem Lisa kl 21, mitt framför hennes vänner. MITT FRAMFÖR HENNES VÄNNER:

Är du NÖJD??

Ok... eftersom du svarar på andra saker än vad du är tillfrågad om så gör jag också så nu.

Förklara detta...
Fup sid 921
Martorps gård
Arbetsboden
På Lisas jacka, som anträffades i en rishög vid Martorps gård fanns Nerijus DNA i form
av blod
på bland annat vänster ärm. Nerijus blod fanns på rätsidan av jackan.
Då jackan
säkrades var ärmarna vrängd ut- och in, detta talar starkt för att Nerijus har hanterat
jackan innan den vrängdes, innan den togs av Lisa.

De drag/släpspår som iakttogs på golvet i arbetsboden talar för att Lisa lagts in på golvet
i boden och släpats fram mot klädskåpet där hon sedan placerades.
Detta stärks av att
avståndet mellan arbetsbodens tröskel (insteg) var 87 cm ovan mark vilket torde göra
det svårt att kliva in i boden och samtidigt bära på en kropp.

På Lisas trosa, på rätsidan av framstycket säkrades Irinas DNA. Detta kan tala för att
Irina själv har överfört sitt DNA till trosan genom kontakt med dess framstycke. Det
kan också ha skett en kontaminering från Nerijus eller på annat sätt.

På jeansbyxan och träningsbyxan som vid anträffandet bars av Lisa säkrades Nerijus
blod och DNA.
Vid knäppningen framtill och i den övre delen på jeansbyxans rät-och
avigsida, både på framstycket och bakstycket säkrades Nerijus DNA. Detta talar för att
Nerijus knäppt upp Lisas jeans och dragit ned dem. Vid vänster framficka på jeansen
säkrades Nerijus blod, detta talar för att Nerijus hade en blödande skada.

På träningsbyxan säkrades Nerijus DNA i den övre delen av byxans rät- och avigsida,
dessa satt över jeansen och DNA:t placering korrelerar med DNA:t placering på
jeansen.
Senast redigerad av Timeout 2015-11-01 kl. 03:08.
2015-11-01, 03:05
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
VArför LJUGER du???

Så HÄR står det i fupen:

utmanande.
han kunde hämta henne."

Är du NÖJD????

Är du NÖJD??

Vad fan spelar det för roll, blodfläck bl.a på hennes jeans avigsida finns från den åtalade.

FUP sid 544
2015-11-01, 03:06
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Inga svar om Nerjus dotter också är blond och 17 år.

Märkligt är det. Jag fattar inte hur han kan ha gjort det, han är själv pappa till en tjej. Det normala vore väl att va överbeskyddande till andras ungar då ungarnas egna föräldrar inte är där?

Mina barn är inte 17 år men jag behandlar alla barn på ett korrekt sätt, jag berättar vad som är bra och vad som inte är bra.. Jag har ibland klivit in och stoppat nåt som håller på att skena. Inte mina barn men man vill ju att alla andra gör nåt för mina barn om dom behöver hjälp och jag är inte där.

Nerjus ska sitta på Black Dolphin i Sibirien för detta. For Life. På Yotube kan ni skriva in Black dolphin prison som ligger i den sibiriska tundran. Det unika är att ingen kommer därifrån levande. det är slutstationen.

Hans dotter är 14 år. Han var 21 år när han fick henne. Huruvida hon är blond har jag ingen aning om. Åldern har framgått under något av förhören (om jag inte missminner mig).
2015-11-01, 03:07
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Med matematisk säkerhet kan jag konstatera att det inte var "gammalt DNA från golvet" - utan DNA i form av färskt blod från Nerijus, på gylf och flera ställen på Lisas byxor. Detta är ett faktum.
Och, ett annat faktum är;
Att Dina Vedervärdigt Vidriga Hypoteser Borde Stanna i Din Sjuka Skalle - av hänsyn till alla mänskliga varelser.
NNej det kan du inte alls bevisa.

Gör nu som jag sa åt dig.

Lägg dig på mage.
Dra ner dina jeans till fötterna.
Knäpp upp gylfen.
Låt ngn dra dig i armarna framåt.

Titta på hur gylfen kommer att se ut när du dras framåt.
Den kommer öppna sig utåt - så insidan kommer mot golvet.

Du behöver inte tro mig.
Bara gör det - det kommer bli som jag berättade.
det är Matematiskt Sant.
Det Blir Så.
Automatiskt!!!

Eller är Du Rädd för att se sanningen?
Är du rädd för att du ska lära dig att du har hatat fel person?
At världen inte är så svartovit enkel som du trodde ...
2015-11-01, 03:11
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
NNej det kan du inte alls bevisa.

Gör nu som jag sa åt dig.

Lägg dig på mage.
Dra ner dina jeans till fötterna.
Knäpp upp gylfen.
Låt ngn dra dig i armarna framåt.

Titta på hur gylfen kommer att se ut när du dras framåt.
Den kommer öppna sig utåt - så insidan kommer mot golvet.

Du behöver inte tro mig.
Bara gör det - det kommer bli som jag berättade.
det är Matematiskt Sant.
Det Blir Så.
Automatiskt!!!

Eller är Du Rädd för att se sanningen?
Är du rädd för att du ska lära dig att du har hatat fel person?
At världen inte är så svartovit enkel som du trodde ...

Vad fan spelar det för roll, blodfläck bl.a på hennes jeans avigsida finns från den åtalade.
Blodfläck fastnar inte av att släpa nån över gammalt blod!! VAKNA FÖR HELVETE!!
FUP sid 544

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in