2015-10-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
MGM klarar kanske inte av att ett barn får mer uppmärksamhet än honom?

Så kan det vara
Fem år är trots allt lång tid att vara borta från sitt barn för att tjäna ihop pengar
2015-10-31, 09:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Fuppen antyder dock att nyckeln var gömd nånstans men i i ladan mittimot.
Det hade varit så långt tidigare, men nu tog de alltid med sig nyckeln hem.
2015-10-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Kan blå "halvcirkeln"du nyss visade, va del av handtag till en sådan här säck?

Den blå halvcirkeln ser ut att vara förpackningsmaterial från silvertejpen.
2015-10-31, 09:37
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Han har dragit ner hennes jacka som var stängd med dragkedja bakåt så att armarna låstes. Sen rätt snabbt på med tejp tror jag så att jon höll tyst. Min teori är att hon lockats av I B till ladan o där övermannats av NB innanför dörren.

Inte sannolikt med två personer som är så sjuka så dom skulle göra detta tillsammans, helt ologiskt.

IB har oxå alibi av AB, så jag tror den teorin är helt fel faktiskt, finns inget som tyder på att NB skulle haft hjälp....

Det där med jackan tror jag dock på, det kom jag på under en löprunda och skrev tidigt i tråden.
Låter som ett troligt scenario...
2015-10-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skulle "bara" våldta och råkar döda henne?
2 m silvertejp runt huvud + en halvmeter till över mun och näsa. Dess innan en snara runt halsen.

Tjena.

Ja, hon gjorde motstånd och fick en smäll sen var resan igång med allt som skedde. Inte alls omöjligt
Han blev förbannad.
2015-10-31, 09:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Ja det var sjukt vilken tur hon hade Adriana eller vad hon hette. Hon pekade ju även ut Nerijus på bilderna så det är mycket roligt att det var han.
Fördjupar man sig i hela förloppet är det väldigt signifikanta delar - förutom hennes beskrivning i förhör innan NB grips.

19.21: NB på macken i Källby, ses på kvitto, övervakningskamera. 5 km till kopplingsstation (6 min)

Strax innan Backeborg kommer Adriana ut på länsvägen till Källby och springer en bit innan hon viker av till vänster.
Vid detta parti har troligen NB iakttagit henne, kört förbi och fortsätter fram till kopplingsstationen för att vänta in henne. c:a 19.30 joggar A förbi detta ställe.

Det finns ingen avtagsväg mer på sträckan och den är mycket avsides och ser väl vald ut - även med tanke på öde/olåst hus.

https://www.google.se/maps/@58.5432754,13.3300635,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfMPWpj-1cqSyjAsNi9-Jtw!2e0!7i13312!8i6656

Ett vitt rep fanns på vänster sida golvet innanför entrédörren.
NB's strategiskt placerade "hit kit"?
2015-10-31, 09:39
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
tror inte allt låg i fodralet, mobilen va krossad redan, han hade slitit den från henne när hon försökte ringa sos, stampade sönder den, o fodralet föll ned där också, sen när han vira in lisa i plast, tog han hela lilla högen m grejer o slängde in o dem blev intrasslade i plasten men stack ut ur dörren, va som skaka ut först när han körde hade m å göra hur intrasslade sakerna va, nycklar kan sitta fast hårdare o längre in i plasten o ramla sist

Var stampade han sönder mobilen. Plastbitar borde då hittats i eller i anslutning till ladan. Signalen till mobilen försvann runt 18,50 om jag minns rätt.

Om inte allt låg i mobilfodralet måste han tömt hennes fickor. Varför. Om han ändå skulle göra ett paket av alltsammans.

Jag förstår din tankegång men jag tror inte på den.
Medlem
Titianas avatar
[quote=hallongrottan|55225603]
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Dom hade samma dator. Men varför blir NB förbannad när dom säger att han kollar på sån porr? Om han inte skulle göra det så är det väl bara att skratta åt anklagelsen inte bli fly förbannad. Bättre bli fly förbannad för mordet han anklagas för och komma med en förklaring till DNA:t. Han vet att han kommer dömmas, varför inte bevisa motsatsen då om han är oskyldig? Ingen verkar vilja rädda hans skinn, inte ens han själv eller familj. Alla vet att svar som "jag vet inte" "jag minns inte" är ett typiskt svar för att inte våga stå för vad man gjort.

Fanns det inte en bärbar i IB och. MB:s rum tillika vardagsrummet och en i AB:s nattduksbord?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Fuppen antyder dock att nyckeln var gömd nånstans men i i ladan mittimot.
Länka tack, för det minns jag inte.
2015-10-31, 09:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Ja, hon gjorde motstånd och fick en smäll sen var resan igång med allt som skedde. Inte alls omöjligt
Han blev förbannad.
Så jätteförbannad att han drar en rulle silvertejp över näsa och mun samt hänger henne?
Låter omständigt.

2015-10-31, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Men om han nu var så smart......

Varför spred han inte ägodelarna i en annan riktning. I stället för att peka mot sitt hem och Martorp.

Anledningen till att MP utökade sitt sökområde var ju just ägodelarna eftersom de pekade i rätt riktning.

Läs sök under de första dygnen i FUP.

Hade det däremot varit rent på föremål, så är jag inte säker på att man hittat Lisa.
Jag säger inte att han var smart. Han var väldigt orolig o nervös hela veckan, det vittnar brodern o frun om. Om han ville att tillhörigheterna skulle hittas måste han ju sprida dem i närområdet, där söket pågick. Han kanske inte tänkte att söket skulle riktas mot Martorp, utan mot gärdena o husen intill fynden.
2015-10-31, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
"nämen han är ju så fin och snäll och go...
När han dricker håller han mig uppe hela nätterna och skäller på mig...inget jag gör är bra..snällt av honom att iaf duscha innan vi har sex... Om han får upp den då😎

Säkert en kuvad kvinna...

Svag och kuvad utan någon form av självrespekt

Men tyvärr tack vare henne så har detta fruktansvärda dragit ut på tiden och kostat Sverige enorma summor pengar och orskat Lisas anhöriga ett onödigt utdraget lidande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in