2015-11-01, 01:51
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det låg i delen var vittnena berättar om de bilar o personer de sett utanför caféet.
Fanns bland de första 1000 sidorna. Kanske ed första 500 sidorna tillomed.
Efter balterna hade berättat om den Grå bilen de såg utanför caféet. Före förhören med balterna.

Prova sök på blond tex, eller långhårig, långt hår, ljust hår.

Hur förklarar du att den åtalades blod finns på bl.a avigsidan vid knäppningen på hennes jeans?
2015-11-01, 01:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
.
Det där inlägget var skitsnack från början till slut för det står inget om detta i fupen.
Varför sitter du och förtalar Lisa och hennes familj?
2015-11-01, 01:53
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hon ser ut som en liten slampa om du frågar mig, kanske lockade det till sig NBs djuriska lustar. Men hennes lite billiga utseende är förjävligt om det ska leda till mord.

Ja det är ju omöjligt att ha en uppfattning om hur hon levde sitt liv. En tonåring berättar ju inte direkt om sina vilda sidor för sina föräldrar.

Fast som sagt: Oavsett hur hon levde ska hon för fan inte bli mördad för det.
2015-11-01, 01:58
Medlem
Inga svar om Nerjus dotter också är blond och 17 år.

Märkligt är det. Jag fattar inte hur han kan ha gjort det, han är själv pappa till en tjej. Det normala vore väl att va överbeskyddande till andras ungar då ungarnas egna föräldrar inte är där?

Mina barn är inte 17 år men jag behandlar alla barn på ett korrekt sätt, jag berättar vad som är bra och vad som inte är bra.. Jag har ibland klivit in och stoppat nåt som håller på att skena. Inte mina barn men man vill ju att alla andra gör nåt för mina barn om dom behöver hjälp och jag är inte där.

Nerjus ska sitta på Black Dolphin i Sibirien för detta. For Life. På Yotube kan ni skriva in Black dolphin prison som ligger i den sibiriska tundran. Det unika är att ingen kommer därifrån levande. det är slutstationen.
2015-11-01, 02:03
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har hon flera systrar? En äldre syster står i alla fall fortfarande skriven hemma.

Du verkar ha stora problem med ungdomars sexualitet. Lisa hade en pojkvän i över 1 år och det godkände föräldrarna. Tacka fan för att dom vet att det blev sex där. Vi lever å 2015 så det begriper alla!
"Stina säger hon försöker komma hem någon gång i veckan"
"Hon hade aldrig legat över hos Stina efter någon fest."

Från förhören med storasyster Stina.

Så jo, storasyster bor inte hemma längre, men hälsar på ofta.
2015-11-01, 02:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Håller med om problem med ungdomars sexualitet, dessutom ta inte denna människa på något som helst allvar, han gillar att diskutera om bajs. Se tidigare inlägg.
Har tittat igenom dom startade trådarna av personen i fråga och där var mycket bajs men även militärsnack.

Funderar allvarligt på om hans hat mot Lisas pappa beror på att han har underkänt honom i något prov eller dylikt och nu gör han allt för att svärta ner pappan.

För mig verkar pappan vara en ovanligt vettig och ansvarsfull förälder som tog sitt föräldraskap på allvar och verkligen brydde sig om sina barn.
Enligt fupen gillade Lisa att vara hemma mycket.

Fup sid 81-84
Utdrag...
Stina sa att Lisa inte var så "jättetight" med sina tjejkompisar. Det var mycket "drama" i
gruppen d v s att alla ville vara snyggast, bäst och vackrast". Lisa hade inte haft någon
speciell bästa kompis utan "hon hoppade runt där hon kände sig trygg".

Stina tillfrågades om Lisa hade några intressen?
Hon sa att Lisa inte spelade fotboll eller handboll eller något liknande. Hon hade inte något
gymkort o d men hon kunde vara ute och jogga ibland. Hon var då antingen själv eller
tillsammans med deras pappa. Några andra intressen hade hon inte, enligt Stina.

Hon sa att Lisa vanligtvis kom hem, åt, satte sig vid datorn, lämnade in skoluppgifter och
solade då det var varmt ute. Hon lämnade inte ofta hemmet om hon inte stannat kvar i stan
efter skolan.

På dator såg hon på filmer och serier mm. Hon gjorde också skoluppgifter. Hon var mycket
online och kunde mycket om kändisar. Hon var mycket mån om sitt utseende. Hon visste hur
hon skulle klä sig och vad hon skulle handla för att se bra ut. Stina sa att detta var ett intresse
som Lisa hade.

Stina tillfrågades hur Lisas förhållande var till övriga familjen?
Hon sa att Lisa var "jättetight" med Helena. Hon berättade allt för mamman. De hade en
väldigt bra och öppen relation. Stina sa att hon själv aldrig varit så öppen med vare sig Lisa
eller Helena. Stina och Lisa hade också på senare tid fått en bättre relation när de kunde
relatera till samma saker allt eftersom Lisa blivit äldre.

Lisa hade också ett bra förhållande med Stefan. Hon hade inte några hemligheter för honom.
Helena och Stefan har en väldigt öppen dialog, sa Stina.
2015-11-01, 02:09
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Var finns uppgiften om att en ljushårig tjej står utanför en bil och pratar med nån/några som sitter inne i bilen ? Kanske bäst att förtydliga att i detta ögonblick så står bilen still.
Är frågan för svår att förstå ?
Vet du inget om vittnespsykologi?

Det finns FLERA vittnesmål om vad som utspelas vid caféet vid/efter stängningsdags.
Flera ser en bila.
Modellen o färgen skiftar.
Men en Bil av ngt slag har de flesta sett.
Det finns vittnens om sett Personer utanför bilarna.
det finns personer som sett personer.
Och det finns personer som sett blond flicka.

Vittnespsykologin menar att Enskilda vittnesmål är mindre trovärdiga än Helheten.
Dvs det är vad som är Gemensamt som man ska ta i beaktande - inte de olika enskilda vittnenas vittnesutsagor.
Utan man måste bedöma Helheten.

Och ifrån helheten kommer vi fram till följande:
- en bil har stått parkerad vid caféet vid/efter stängningsdags.
- personer har varit i/kring den.
En ung blond flicka har sett där.

Du borde läsa på lite om ämnet vittnespsykologi tycker jag, iaf innan du så hånfullt sparkar bakut.
Ty du gör bara dig själv illa.
2015-11-01, 02:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Systern bodde ju inte hemma, var äldre och hade därför inte haft en särskilt bra relation genom åren. Men att det blivit bättre när Lisa blivit i vuxnare ålder.
Men systern berättade att Lisa var medveten om sin skönhet, att Lisa bara umgicks med "skolans snyggingar". Intressena kretsade kring denna status och sånt som hör till det, smink, mode. Hon berättade att Lisa alltid valde det snyggaste.
Hon berättar att mamman står närmast Lisa.
Men herregud storasystern är ju inte mer än 3 år äldre. Borde absolut höras om familjens relationer och Lisas pojkvänner mm.
2015-11-01, 02:17
Medlem
Citat:
Vet du inget om vittnespsykologi?

Det finns FLERA vittnesmål om vad som utspelas vid caféet vid/efter stängningsdags.
Flera ser en bila.
Modellen o färgen skiftar.
Men en Bil av ngt slag har de flesta sett.
Det finns vittnens om sett Personer utanför bilarna.
det finns personer som sett personer.
Och det finns personer som sett blond flicka.

Vittnespsykologin menar att Enskilda vittnesmål är mindre trovärdiga än Helheten.
Dvs det är vad som är Gemensamt som man ska ta i beaktande - inte de olika enskilda vittnenas vittnesutsagor.
Utan man måste bedöma Helheten.

Och ifrån helheten kommer vi fram till följande:
- en bil har stått parkerad vid caféet vid/efter stängningsdags.
- personer har varit i/kring den.
En ung blond flicka har sett där.

Du borde läsa på lite om ämnet vittnespsykologi tycker jag, iaf innan du så hånfullt sparkar bakut.
Ty du gör bara dig själv illa.

Du glömde några saker i din "helhet" av detta fall. 14 stycken DNA träffar som tillhör NB, på Lisas kläder, både in och utvändigt, på rep som hon har hängts i, på röret hon hängts i, sen har du ju läst FUP, hoppas jag, så du vet vad mer talar emot NB. har du någon godtagbar förklaring till detta som polisen/åklagaren/advokaten har missat att belysa under pågående rättegång?
2015-11-01, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har tittat igenom dom startade trådarna av personen i fråga och där var mycket bajs men även militärsnack.

Funderar allvarligt på om hans hat mot Lisas pappa beror på att han har underkänt honom i något prov eller dylikt och nu gör han allt för att svärta ner pappan.

För mig verkar pappan vara en ovanligt vettig och ansvarsfull förälder som tog sitt föräldraskap på allvar och verkligen brydde sig om sina barn.
Enligt fupen gillade Lisa att vara hemma mycket.

Fup sid 81-84
Utdrag...
Stina sa att Lisa inte var så "jättetight" med sina tjejkompisar. Det var mycket "drama" i
gruppen d v s att alla ville vara snyggast, bäst och vackrast". Lisa hade inte haft någon
speciell bästa kompis utan "hon hoppade runt där hon kände sig trygg".

Stina tillfrågades om Lisa hade några intressen?
Hon sa att Lisa inte spelade fotboll eller handboll eller något liknande. Hon hade inte något
gymkort o d men hon kunde vara ute och jogga ibland. Hon var då antingen själv eller
tillsammans med deras pappa. Några andra intressen hade hon inte, enligt Stina.

Hon sa att Lisa vanligtvis kom hem, åt, satte sig vid datorn, lämnade in skoluppgifter och
solade då det var varmt ute. Hon lämnade inte ofta hemmet om hon inte stannat kvar i stan
efter skolan.

På dator såg hon på filmer och serier mm. Hon gjorde också skoluppgifter. Hon var mycket
online och kunde mycket om kändisar. Hon var mycket mån om sitt utseende. Hon visste hur
hon skulle klä sig och vad hon skulle handla för att se bra ut. Stina sa att detta var ett intresse
som Lisa hade.

Stina tillfrågades hur Lisas förhållande var till övriga familjen?
Hon sa att Lisa var "jättetight" med Helena. Hon berättade allt för mamman. De hade en
väldigt bra och öppen relation. Stina sa att hon själv aldrig varit så öppen med vare sig Lisa
eller Helena. Stina och Lisa hade också på senare tid fått en bättre relation när de kunde
relatera till samma saker allt eftersom Lisa blivit äldre.

Lisa hade också ett bra förhållande med Stefan. Hon hade inte några hemligheter för honom.
Helena och Stefan har en väldigt öppen dialog, sa Stina.

Tack, kollade bara snabbt tidigare, det kan kanske vara så med tanke på den aversion han visar gentemot pappan, som inte har gjort något annat än mist en dotter på ett mardrömslikt sätt. Man hatar inte på en okänd människa om man inte är störd på något sätt. jag anser också att pappan har månat om sin dotter. Han har i mitt tycke varit mer strikt än många andra föräldrar, dock ser jag inte det som något negativt alls.
2015-11-01, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Hallå - är det nån hemma eller har alla hästarna rymt!? Jag ställde en fråga - Hur hamnade den åtalades blod på avigsidan vid knäppningen på LH jeans som hon hade under mjukbyxorna???

Han öppnade dom, hur annars skulle han fått ned jeansen till fotleden? Var sitter knappen, tror du?
2015-11-01, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Var det inte t.o.m jag vägrar vittna MOT min man. Hon kunde ju ha vittnat FÖR honom om det är sant att hon kan ge honom alibi.

Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men om du läser förhören med Irina så kan du också se att polisen hela tiden försöker vända allt hon säger gentemot hennes man. Vad hon än säger försöker de snärja henne på olika sätt. Jag kan förstå att hon inte vill.

Och hur skulle "dumma, elaka polisen" snärjt henne om hon vittnat via telefonen?
Det fetade - hör du inte själv hur dumt det låter? "Kan förstå att hon inte vill?"
Att hon inte vill vittna FÖR sin oskyldige man, som kan dömas till livstid, för - "poliserna är elaka"?
Hon är inte rädd för polisen - hon är däremot jävligt rädd för sanningen om sin man och hans djävulska dåd, vill nog vara så långt därifrån som möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in