2015-10-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hon Sökte kill-kontakter, dvs blivande pojkvänner, genom internet.

Hon skickade tillomed flirts till killar hon inte kände, aldrig talat med.
Bla en kille som heter Viktor.
Han kände inte henne.

Men Lisa ville ha honom, och hon försökte ragga på honom genom internet.
Men han var inte intresserad av hennes stötar.

Läs fupen !!!!!!!!!!
Och Sluta Ljug.
Det du skriver, det du PÅSTÅR här är ju rena Lögnerna.
Varför Ljuger du?
Förklara det för os nu.
Varför ljuger du?

Var i FUP står detta, sida tack.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Dennär inte krockskadad. Startade på första försöket

Det ena utesluter inte det andra.

En krockskadad moppe kan för all del starta men den kanske inte är körbar. Någon skrev att hon har vurpat ett år tidigare. Då så.

Hon har i varje fall inte vurpat den dagen då hade hon haft märken på andra ställen som hjälm eller kläder.

Vad är det för en moppe? De nyare har massa plastkåpor som täcker allt, det räcker att moppen välter från sitt parkeringsstöd så finns det skador på plasten som ofta spricker. Det är inte samma sak som påkörd av bil.. eller vurpad i fart, då blir det skrapmärken.

Man ser skillnad på påkörd / vurpad / vält vid parkering
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför greps han då av panik? "-när han inser att hon är död får han panik".

Först då insåg han plötsligt vad han gjort. En våt dröm hade blivit verklig
2015-10-31, 19:42
Medlem
Mooskys avatar
Pappan har enbart värnat om sin dotter som bara var 17 år och inte myndig och absolut inte vuxen.
Han har inget som förtjänar att nästan bli utpekad och dragen i smutsen här.
Det är oerhört synd om de här brottsoffren som det är, och jag kan bara föreställa mig vad dom talat om. Han har ångrat sig att han gav med sig att Lisa fick åka moped ensam den här dagen. Mamman har säkert ångrat andra saker i det här fallet. De har tänkt att om jag bara inte sa ja till detta så skulle det aldrig hänt osv. De här är brottsoffer inte misstänkta gärningsmän.
Familjen har det svårt och ska väl bemötas med någon jävla respekt här.
2015-10-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Du kan välja en annan tidpunkt för det hela om du vill. Eftersom Lisa inte hörts efter fickringningen så tycker jag dock att det är en lämplig tidpunkt att påbörja scenariot där du redogör för vad du tror har hänt.

Vittnet som var på väg att köpa pizza hade klockslag på
Kvittot. Visst kan det diffa på någon minut, men detta anser jag
vara ett mycket viktigt vittne
2015-10-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och om hon hade överlevt, hur hade han tänkt klara sig då?

Vi antar att hon klarar sig. Vad är det då för brottsrubricering? Våldtäkt? Frihetsberövande? Kidnappning?
2015-10-31, 19:44
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Du kan välja en annan tidpunkt för det hela om du vill. Eftersom Lisa inte hörts efter fickringningen så tycker jag dock att det är en lämplig tidpunkt att påbörja scenariot där du redogör för vad du tror har hänt.
Jag hyser den största respekt för dina juridiska kunskaper. Har du hittat något fall där motsvarande bevisning som förebringats i detta fall renderat i en friande dom? I TR eller HovR. HD är att glömma, såvitt känt.
2015-10-31, 19:44
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej - det finns en allt för Stor skillnad i betydelse mellan "De är hennes kille som ska ha den" och "Det är MIN kille."

Det finns ingen anledning att ens lägga på minnet om någons partner ska ha ngt, någon okänds okända partner.

Men om en Kollega berättar något Personligt, om sin Egen kille, sin Egen partner, sin Egen Pojkvän - då blir det värt att lägga märke till.

Det är också Just sådant tjejer lägger märke till.
Det är en för dem Viktig information för det sociala spelet.
De får alltså reda på information om den andres civilstatus, och det är Värdefullt för tjejer.

Dvs, helt Omöjligt att blanda ihop något sådant.
Det är ungefär som om Du hade råkat blanda ihop "JAg såg ett kul moln på vägen hem" och "JAg gifte mig igår."

Om hon säger att "det är pojkvännen som ska ha den" , då kan det tolkas hur som helst.
2015-10-31, 19:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vad vet du vad han är?

Ursäkta mig, men LH är en oherhört dominant person. Dessutom som militär, om han nu är det, har han ju lärt sig att kontrollera, dominera, tortera och döda.

SH tog direkt ledningen i sökandet (jävlar, nu ger vi järnet, sa han i rättegängen) efter Lisa och vara hela tiden ett steg före polisen. Han skröt i rättegången om hur duktig och perfekt pappa han har varit, hur han har kontrollerat sin dotter osv. Skäms han inte att berätta sådant i rättegången. Så hårt kontroll kan bara skada, och inte leda till något positivt. Lisa hade inte lov att vara sig själv.

Vad fan pratar du för jävla skit? Känner du Stefan Holm?

Hur fan fan kan man vara så helvete dum i huvudet så att man kan få en pappas desperata försök att hitta sin försvunna dotter till att han rent av är delaktig i dådet? Hur fan är du funtad din jävla idiot. Du pissar fanimej lika mycket på familjen Holm som NB gjort. IDIOT!!!
Medlem
Vet att jag har ställt den här frågan tidigare, men jag förstår inte riktigt. Om jag har förstått rätt, att om advokaten tror att 35-åringen ljuger, att han är skyldig, så bör hon inte längre företräda honom i rätten.

Eller?

Men om det är så, måste det ju bli jättesvårt i brottsfall där det är helt klart att GM är skyldig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Militären och då i synnerhet MP är ofta på kullen och jag ser inget konstigt i att Lisa Holms pappa får hjälp av kollegor i sökandet efter dottern.
I klevkanten bara några stenkast från Martorp råder det fotoförbud.

Vad menar du med det?
2015-10-31, 19:52
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Lisa skickade ett snap till en pojke hon gillade 14.30. Strax innan föräldrarna kommer.
Och när väl föräldrarna kommer så vill inte Lisa ens äta lunch tillsammans med dem.
Utan hon går ut och äter ensammen istället.
Så "bra" relation har hon med sin pappa alltså, att hon inte ens vill dela lunchtiden med honom.

Och ändå så tycks hon ha en mycket bra relation till sin mamma.
Ändå verkar pappan ha varit ett så starkt motstånd att inte ens mamman kunde locka fram henne.

Det TYDER på en väldigt katastrofal relation faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in