2015-10-31, 19:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hur vet du det? eller ville han "döda" sin mor...lika sjuka teorier och inget säger att den ena är troligare än den andre....men enligt din. Varför använda så mycket tejp?
För att psykopater vill se detta så mycket det bara går. För att det är hans fetisch troligen, han går igång på all denna tejp. Inkl lidandet då.
Läste nånstans att de som inte vill se ögonen oftast är schizofrena ( med reservation ej dubbelkollat faktabas)
Senast redigerad av develi 2015-10-31 kl. 19:48.
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Du har undvikit en hel del svar nu där du blivit fullständigt idiotförklarad.

Du postar skit helt uran belägg? Sökte kontakt på internet? Enligt FUP lade hon till en tjejkompis vän på snapchat. Thats it.

Är du efterbliven?
Hon Sökte kill-kontakter, dvs blivande pojkvänner, genom internet.

Hon skickade tillomed flirts till killar hon inte kände, aldrig talat med.
Bla en kille som heter Viktor.
Han kände inte henne.

Men Lisa ville ha honom, och hon försökte ragga på honom genom internet.
Men han var inte intresserad av hennes stötar.

Läs fupen !!!!!!!!!!
Och Sluta Ljug.
Det du skriver, det du PÅSTÅR här är ju rena Lögnerna.
Varför Ljuger du?
Förklara det för os nu.
Varför ljuger du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vad vet du vad han är?

Ursäkta mig, men LH är en oherhört dominant person. Dessutom som militär, om han nu är det, har han ju lärt sig att kontrollera, dominera, tortera och döda.

SH tog direkt ledningen i sökandet (jävlar, nu ger vi järnet, sa han i rättegängen) efter Lisa och vara hela tiden ett steg före polisen. Han skröt i rättegången om hur duktig och perfekt pappa han har varit, hur han har kontrollerat sin dotter osv. Skäms han inte att berätta sådant i rättegången. Så hårt kontroll kan bara skada, och inte leda till något positivt. Lisa hade inte lov att vara sig själv.

Håller helt med.
Dessutom är SH manipulativ. Polisen utgår från SH:s ord om vad som har hänt. Polis ska vara mer professionell.

Han pratar dessutom om sin 17-åriga dotter som om hon hade varit ett litet barn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och om hon hade överlevt, hur hade han tänkt klara sig då?

Det var aldrig tanken.

Den panik han får efteråt - om han får den - är endast hur han skall hinna dumpa Lisa och hinna hem till samtalet med mamman. Och Yes, han lyckades. Just då tror jag han kände sig rätt nöjd över sig själv. For och handlade i Källby, åt och skulle sedan säkerligen återvända till ladan för att städa. Han hade lyckats och kände att han hade kontroll.

Men vid intaget av kaffe och en rök på trappan, bryter oväntat en himla massor mäniskor och bilar upp just vid ladan. DÅ tror jag säkerligen den riktigt Stora Paniken är ett faktum.
2015-10-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur lång tid tog mordet?

Det var riskfyllt att låta kroppen hänga, mord är alltid riskfyllt. Det kan vara så att GM inte insåg faran med att låta kroppen vara kvar i ladan förrän efter ett tag och kontaktade NB direkt eller indirekt. Kanske pizzaköpet var ett sätt att skaffa sig alibi efter mordet och före borttransporten.

Det är det jag tror. Mg trodde inte att det var någon fara att lämna kroppen en stund. Såg det kanske
som en otäck efterrätt. När mg fick höra, på något sätt, att ett sökpådrag var på gång, fick gm
väldigt, rent ut sagt panikbråttom att gömma undan kroppen.
Detta kan också förklara ett första skeende av planering, kanske till och
med förberedelse av något slag. För att i ett andra skede handla panikartad.
Om det var två gm, kan man tänka sig att dena ena tog hand om kroppen, för att
Få den så långt bort från caféet som det var möjligt. Gm var tydligen inte så imbecill att han inte förstod att söket skulle börja vid caféet. Därav de utspridda föremålen, för att leda bort från caféet och ladan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Nej, det är inte svårt, detta är ingen bilderbok, jag hoppas verkligen att du läser innan du svarar på folks inlägg, eller?

Ex. MoveToTheBeat har inga som helst liknelser med exempelvis develi, är du dyslektiker?

Svar på fråga 1, det står i FUP.

Du valde att svara på fråga 1. utan att svara. Var står det i fupen? Finns ingen tidsuppgift på anmälan. Har aldrig sett att det inte finns med förrut. Är det slarv eller vad?

Fråga 2. svarade du inte på. Jag antar att du inte har något svar på denna viktiga fråga. Det är ytterligare ett hål i fupen. Finns det inget svar på frågan så kan man inte befria sig från tanken att det är en setup. Jag fortsätter att hävda att denna "Lars" ska in i rätten och vittna under ed.

Brukar du diskriminera människor apropå din märkliga sista fråga? Jag fattar inte hur du kan med att ställa en sådan fråga till någon på ett forum. Om du fattar vad någon skriver - svara inte.
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du vet inte ens om det var "runt 18.30".

Du kan välja en annan tidpunkt för det hela om du vill. Eftersom Lisa inte hörts efter fickringningen så tycker jag dock att det är en lämplig tidpunkt att påbörja scenariot där du redogör för vad du tror har hänt.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej det är ett uttal av ironi. Ett skämt. Det är otroligt att att vissa tolkar skitsnack för att vara den enda sanningen.

Det är ju det jag skrev.

Edit: Jo du kanske håller med, men du inledde med Nej och därför tolkade jag på fel sätt.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-31 kl. 19:43.
2015-10-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det går naturligtvis.

Men i detta fallet sitter likfläckarna på de ställen som överensstämmer med att hon legat där hela tiden. Skulle hon ha flyttats på hade det varit omöjligt att placera henne exakt så att positionen stämmer med upphittandet.

Rättsläkare lär sig sånt här i sin utbildning.

Det är bara i de första 10 timmarna efter döden som likfläckar uppstår. De första 5 timmar kan de flytta på sig. De kan utvecklas fram till 20-24 timmar och därefter bleknar. De kan börja blekna redan betydligt tidigare. I princip kan likfläckarna uppstå och blekna i samma tackt.
2015-10-31, 19:40
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hon Sökte kill-kontakter, dvs blivande pojkvänner, genom internet.

Hon skickade tillomed flirts till killar hon inte kände, aldrig talat med.
Bla en kille som heter Viktor.
Han kände inte henne.

Men Lisa ville ha honom, och hon försökte ragga på honom genom internet.
Men han var inte intresserad av hennes stötar.

Läs fupen !!!!!!!!!!
Och Sluta Ljug.
Det du skriver, det du PÅSTÅR här är ju rena Lögnerna.
Varför Ljuger du?
Förklara det för os nu.
Varför ljuger du?

Jag ger upp. Ovanstående är ju rena lögner. Ja jag har läst FUP.
2015-10-31, 19:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hur vet du det? eller ville han "döda" sin mor...lika sjuka teorier och inget säger att den ena är troligare än den andre....men enligt din. Varför använda så mycket tejp?

Själva sätte hon dog på och tejpen ingår i SM/BD sex.
Det är själva skräcken och lidandet som vissa tänder på. Att de har kontrollen över smärta/liv/död
2015-10-31, 19:41
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Insidan" var Faktiskt inte någon Insida - byxorna var Nerdragna och den övre insidan var Utåtvända.
Jackan o tröjan var också Utvända.

Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Fotografi i fupen Visar Spår efter hur kroppen släpades, drogs.

Jaa det har jag påtalat.Hur självklart är det inte med MGM dna där han är varje dag.

MGM ger intryck av att vara lite menlös ej kunna försvara sig och lite korkad med äckliga intressen vid datorn

MGM hade aldrig jobbat i boden, bara tittat in en gång!

NEXT!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in