2015-10-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det tror jag inte.

Det här är en lustmördare som njuter av dominans, förnedring och att plåga. Både fysiskt och psykiskt. Att få vara herre över liv och död.

Nerijus är samma slags vidriga person som t ex Ulf Olsson.

Vad vet du vad han är?

Ursäkta mig, men LH är en oherhört dominant person. Dessutom som militär, om han nu är det, har han ju lärt sig att kontrollera, dominera, tortera och döda.

SH tog direkt ledningen i sökandet (jävlar, nu ger vi järnet, sa han i rättegängen) efter Lisa och vara hela tiden ett steg före polisen. Han skröt i rättegången om hur duktig och perfekt pappa han har varit, hur han har kontrollerat sin dotter osv. Skäms han inte att berätta sådant i rättegången. Så hårt kontroll kan bara skada, och inte leda till något positivt. Lisa hade inte lov att vara sig själv.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Eftersom polis helt har mörkat omständigheterna kring pappa Holm så blir det svårt. Redan där borde varningsklockorna ringa. Varför redovisas inte innehåll i sms, var pappan har befunnit sig under kvällen/natten, vad som hände tidigare under dagen mellan pappan och LH osv?

Varför utreder inte polisen hur pappans relation med dottern var egentligen? Hur var pappa Holm inom hemmets väggar, hur behandlade pappa Holm sin familj osv?

Det finns en hel del tveksamheter kring pappa Holm. Han framstår inte som en god förälder. Han framstår som en speciell (i negativ bemärkelse) person. Vad döljs där egentligen? Pappa Holm "engagerade sig till fyllo" under veckan LH är försvunnen. Pappa Holm väljer Tore Brandtler som "målsägarbiträde". Hans beteende känns igen, det är alltför bekant...

Varför är inte skärpet undersökt? Blev det inget DNA på skärpet, om det finns innanför linningen?
Är DNA-"bevisen" logiska menar du? Eller är DNA-"bevisen" planterade dvs en efterhandskonstruktion av några som inte har tänkt hela vägen?

Det tas inte upp om det inte är relevant.
Tycker inte det är bra att sväva iväg gör mycket utan hålla sig till den fakta som lagts fram.
Nu sitter en MGM i rättsalen och det är omständigheterna runt det som denna tråd ska handla om.

Mycket osmakligt att anklaga familj
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hohoho!
Nopomil, XavvonZac, Vastmanlanning!

Jag anropar er eftersom ni tar upp pappan gång efter annan i misstron.
Kan ni 1. berätta om hans roll i det hela 2. samt hur NB:s blod DNA är överallt - speciellt på insidan av hennes byxor, tack.
"Insidan" var Faktiskt inte någon Insida - byxorna var Nerdragna och den övre insidan var Utåtvända.
Jackan o tröjan var också Utvända.

Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Fotografi i fupen Visar Spår efter hur kroppen släpades, drogs.

Pappans roll har jag förkalrat Flera gånger.
Pappan var Överkontrollerande.
Lisa var Rädd för sin pappa, står i fupen
Lisa kände inte längre igen sin pappa - står i fupen

Pappan åkte och tvingade Lisa att gå från en fest hon var på, kl 21, framför alla hennes vänner - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att klä sig "utmanande" - står i fupen.
Pappan stängde ner Lisas internetkonton där hon "poserade utmanande" - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att bära "utmanande kläder" - står i fupen.

Lisa Grät när hon berättade om hur hennes pappa hade förändrats - står i fupen.

Kort sagt så försökte pappan Kontrollera Lisas sexualitet.
Och han var, bevisligen, beredd att åka iväg och själv sätta stopp för eventuella planer Lisa hade för att ha kul eller träffa killar (bevisligen eftersom han gjort så innan).

OCH - pappans fingeravtryck finns på mopeden.
Det var Bara pappans Ord som förkalrade mopedens skador (dvs de hade likaväl kunnat uppstått av en aktuell krock med en pappa som körde i halsbrytande hastighet på små lantvägar i sin iver att försöka hindra sin dotter att gå på fest o räka träffa Killar).
Dna-spår som tillhör familjen finns på i stort sett alla spår. Det använder polisen som "kontroll-jämförelse" utan att ge det någon betydelse.

Men jag sätter mina pengar på den hemlige pojkvännen.
För han, + vänner, observerades på caféet vid stängningsdags.
2015-10-31, 19:08
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Leif Silbersky säger som mig efter dessa tre dagarna i rätten

Loppet är kört

Bevisning och hustruns vägran att vittna talar inte för MGM

Håller med, fullt ut..

Se inslaget på AB

Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Men tänk för in i helvete!!!!!!! Du tycker inte att N DNA skulle varit med på trosorna om han OLLAT där......

Det beror väl för fan på vad exakt som nuddat hennes trosor!!!!!
2015-10-31, 19:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Eftersom polis helt har mörkat omständigheterna kring pappa Holm så blir det svårt. Redan där borde varningsklockorna ringa. Varför redovisas inte innehåll i sms, var pappan har befunnit sig under kvällen/natten, vad som hände tidigare under dagen mellan pappan och LH osv?

Varför utreder inte polisen hur pappans relation med dottern var egentligen? Hur var pappa Holm inom hemmets väggar, hur behandlade pappa Holm sin familj osv?

Det finns en hel del tveksamheter kring pappa Holm. Han framstår inte som en god förälder. Han framstår som en speciell (i negativ bemärkelse) person. Vad döljs där egentligen? Pappa Holm "engagerade sig till fyllo" under veckan LH är försvunnen. Pappa Holm väljer Tore Brandtler som "målsägarbiträde". Hans beteende känns igen, det är alltför bekant...

Varför är inte skärpet undersökt? Blev det inget DNA på skärpet, om det finns innanför linningen?
Är DNA-"bevisen" logiska menar du? Eller är DNA-"bevisen" planterade dvs en efterhandskonstruktion av några som inte har tänkt hela vägen?

Ok, tack för svar, men vad ska de utreda? Vad menar du?
Vad gör skillnad med ett skärp menar du vs den bevisning som redan finns med DNA/blod på insidan hennes byxor?
Hur har pappa genomfört detta - hur ser förloppet ut? Jag får liksom inte den delen att gå ihop m DNA/blod/NB, Martorp osv.
2015-10-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Nu har jag ju inte följt tråden så noga, men jag vill dryfta lite om en sak: Det är inte sunt att man som vuxen man har kontakt med sin mor VARJE dag. Jag kommer osökt att tänka på Oedipuskomplex. Män som inte frigör sig riktigt från morsan och lever ett eget liv, riskerar att s a s bli sittandes i mammas knä för resten av livet

Detta skapar en frustration hos mannen som kan ge ett aggressivt beteende och en sned sexuell funktion ( impotens t ex ). Jag har själv levt med en sån här kille, och tog mig lyckligtvis ifrån honom ganska fort! Han var beroende av sin mor, lät henne styra sig, satte upp henne på piedistal. Det värsta var att de enda gångerna han hade lust med sex, var när vi hälsade på hans morsa eller nyss varit där Det var inget jag tänkte på alldeles i början, men sen

Sensmoral: Håll distans från morsorna killar!

Nu utgår du från din egen svenska verklighet med ofta väldigt gles kontakt med familjemedlemmar.
Jag vet inget om Litauen specifikt men i många andra länder vet jag att det är vanligt med tät kontakt även mellan vuxna barn och föräldrar. Det är ofta något man är stolt över för det anses bra och fint att ha starka familjeband.
2015-10-31, 19:10
Medlem
Nu var det ju inte det som var frågan du ombads svara på, du gör dig ju dum nu, begriper du inte det ditt troll?

Ursprungligen postat av develi
Hohoho!
Nopomil, XavvonZac, Vastmanlanning!

Jag anropar er eftersom ni tar upp pappan gång efter annan i misstron.
Kan ni 1. berätta om hans roll i det hela 2. samt hur NB:s blod DNA är överallt - speciellt på insidan av hennes byxor, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Först får du lära dig när insida blir utsida.

Det gav jag dig svar på i mitt inlägg, DNA finns alltså på både in och utsida, läs FUP, då blir svaret ifrån dig istället:

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Polisen har inte sökt DNA brett.

Jag tycker nästan synd om dig i dina krampaktiga försök att slingra dig.
2015-10-31, 19:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
"Insidan" var Faktiskt inte någon Insida - byxorna var Nerdragna och den övre insidan var Utåtvända.
Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Blod DNA kontamineras inte på detta sätt.
Byxorna var nerhasade, de satt nerdragna. De var inte utvända.
Jackan var vrängd däremot. Jumper uppdragen, en låg bredvid.

Reality Sheck.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du tror att fadern skulle besudlat dotterns minne om han råkat köra på henne? Det var fasiken det mest långsökta jag läst! Skulle han, enligt dig, ha arrangerat allt och hängt upp och behandlat kroppen med sådan respektlöshet, bara för att slippa ta "smällen"...?

Vilken far skulle görs något slikt? Ja, många människor är knepiga, men denna teori ger jag inget för...

Är mopeden krockskadad där den står utanför cafeet? Är helt säker på att jag inte läst det nånstans?
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

Fotografi i fupen Visar Spår efter hur kroppen släpades, drogs.

Pappans roll har jag förkalrat Flera gånger.
Pappan var Överkontrollerande.
Lisa var Rädd för sin pappa, står i fupen
Lisa kände inte längre igen sin pappa - står i fupen

Pappan åkte och tvingade Lisa att gå från en fest hon var på, kl 21, framför alla hennes vänner - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att klä sig "utmanande" - står i fupen.
Pappan stängde ner Lisas internetkonton där hon "poserade utmanande" - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att bära "utmanande kläder" - står i fupen.

Lisa Grät när hon berättade om hur hennes pappa hade förändrats - står i fupen.

Kort sagt så försökte pappan Kontrollera Lisas sexualitet.
Och han var, bevisligen, beredd att åka iväg och själv sätta stopp för eventuella planer Lisa hade för att ha kul eller träffa killar (bevisligen eftersom han gjort så innan).

OCH - pappans fingeravtryck finns på mopeden.
Det var Bara pappans Ord som förkalrade mopedens skador (dvs de hade likaväl kunnat uppstått av en aktuell krock med en pappa som körde i halsbrytande hastighet på små lantvägar i sin iver att försöka hindra sin dotter att gå på fest o räka träffa Killar).
Dna-spår som tillhör familjen finns på i stort sett alla spår. Det använder polisen som "kontroll-jämförelse" utan att ge det någon betydelse.

Men jag sätter mina pengar på den hemlige pojkvännen.
För han, + vänner, observerades på caféet vid stängningsdags.

Vart exakt hittar du att Lisa var rädd för sin pappa? Sida i FUP, tack!
2015-10-31, 19:12
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kanske "Det är pojkvännen som ska ha den andra soppan", helt enkelt?

Jag antar att hon menade att pojkvännen varit chevaleresk nog att avstå soppan för sin del och ge den portion som fanns till sin flickvän när de hörde att det bara fanns en portion kvar. Att det alltså inte fanns någon gäst som skulle bli irriterad.
Nej - det finns en allt för Stor skillnad i betydelse mellan "De är hennes kille som ska ha den" och "Det är MIN kille."

Det finns ingen anledning att ens lägga på minnet om någons partner ska ha ngt, någon okänds okända partner.

Men om en Kollega berättar något Personligt, om sin Egen kille, sin Egen partner, sin Egen Pojkvän - då blir det värt att lägga märke till.

Det är också Just sådant tjejer lägger märke till.
Det är en för dem Viktig information för det sociala spelet.
De får alltså reda på information om den andres civilstatus, och det är Värdefullt för tjejer.

Dvs, helt Omöjligt att blanda ihop något sådant.
Det är ungefär som om Du hade råkat blanda ihop "JAg såg ett kul moln på vägen hem" och "JAg gifte mig igår."
2015-10-31, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag tänker att ifall vi ska köra pervospåret utesluter det inte heller att hjälmen kan ha varit på. Det kanske var bra att inte se hennes ansikte för då kunde han föreställa sig att det var mamsen som hängde där...och därför mycket tejp för att inte förstöra illusionen. Sen kom samvetet och han var tvungen att ringa henne och "be om ursäkt" att han försökt att döda henne.
Sexualsadist är jag säker på. Men inte att hjälmen satt på. No way med tanke på 2 m tejp runt huvudet + c:a 1 m. av annan rulle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in