2015-10-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan vara tvärtom. Storebror får veta att lillebror har gjort det, och hjälper honom att få undan kroppen trots risk för dom för griftefridsbrott. Han kan t.o.m. vara så lojal att han tar på sig en morddom. Det skulle förklara hustruns agerande i telefon, hon vill inte fria maken och på det sättet sätta dit svågern mot makens vilja. Hon vet inte vad maken har sagt i rätten och kan komma att avslöja alltihop.

Det är precis det jag menar. De hjälper varann och ställer upp för varann, de kan till och med ta straff för varann. Den ene täcker upp för den andre. Ingen svensk förhörsledare tuggar sig genom nåt sånt.

Det vore klokt för svenska förhörledare att läsa på om andra kulturer än den svenska så hade de insett att det otänkbara plötsligt är väldigt tänkbart.
2015-10-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och om hon hade överlevt, hur hade han tänkt klara sig då?

Det var aldrig hans mening att hon skulle överleva,
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är lite förbryllad över att fem militärbilar befinner sig på Martorp på torsdagen.

I vems regi görs detta sök?
Det kan väl inte tillhöra Missing People, för på torsdagen ingick väl inte Martorp i sökområdet?

Är det ett militärt sök? Hjälper militären polisen att söka, på uppdrag av polisen?
Eller är militärerna där som privatpersoner med fem militärbilar? Används dessa även privat?

Militären och då i synnerhet MP är ofta på kullen och jag ser inget konstigt i att Lisa Holms pappa får hjälp av kollegor i sökandet efter dottern.
I klevkanten bara några stenkast från Martorp råder det fotoförbud.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att det blir långsökt: Han vill se henne så mycket som möjligt.
Paniken i ögonen.
Hur vet du det? eller ville han "döda" sin mor...lika sjuka teorier och inget säger att den ena är troligare än den andre....men enligt din. Varför använda så mycket tejp?
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hej Klurigkluring! Tack för din fina infosida, med FUP uppdelad i lagom portioner.

Jag håller med dig. Nu när vi har FUP framför oss handlar det främst om att hitta luckor, fel och gärna något mönster kring det. Planteringsteorin är icke att förakta.

Apropå söken kring Martorp, sidan 439 i FUP, och vad man såg där:

en delvis nergrävd ko.

får en att undra om inte den som gjort detta, även gjort det snurriga, vansinniga brottet mot Lisa?
Hahaha

Ja, eller hur.
Man kan undra.

Men gissningsvis så var ko-mordet bara ett initialt träningsmord.
Mördaren gick omkring och smågluttade på kossorna där han stod uppe på ladans tak hela dagen.
Och till slut kunde han inte hålla tillbaka lustarna.

Ja, ungefär som med de galna teorierna om joggerskan.
Att först försöka förgripa sig på en gammal jobbande tant.
För att sen plötsligt byta liga och istället ge sig på en ung och vacker tonårsflicka.
2015-10-31, 19:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är genomtydligt att dessa två frisläppta haft aningar i olika grad ända sedan dag ett, men att det föreligger något kollektivt sätt att stoppa huvudet i sanden och utåt sett vägra inse, och att vägra ta till sig indikationer som faktiskt föreligger.
En slags familjestämning.
Kärlek och släktskap i all ära, men ställ det mot en försvunnen flicka så ser man hur skeva dessa individer är.

Konsekvensen av detta borde ligga extremt nära skyddande av brottsling, då dom suttit i häkte och ljugit/undanhållit i förhör i avsikt att just skydda.
Men det skulle såklart aldrig hålla rättsligt. Åklagaren vet förmodligen detta. Han kanske är nöjd med att deras inblandning redan är uthängd i hemlandet, med allt vad samhällssyn innebär.
Ang. fetat: Tror inte åklagaren om detta, men jag vill inte utesluta att åklagare har att verka inom vissa prioriteringar. Och där ingår naturligtvis att söka stöd för brott utförda av GM framför perifera skuldpersonligheter. Därmed inte sagt att de perifera personerna är utan skuld.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Det var aldrig hans mening att hon skulle överleva,
Varför greps han då av panik? "-när han inser att hon är död får han panik".
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej - det finns en allt för Stor skillnad i betydelse mellan "De är hennes kille som ska ha den" och "Det är MIN kille."

Det finns ingen anledning att ens lägga på minnet om någons partner ska ha ngt, någon okänds okända partner.

Men om en Kollega berättar något Personligt, om sin Egen kille, sin Egen partner, sin Egen Pojkvän - då blir det värt att lägga märke till.

Det är också Just sådant tjejer lägger märke till.
Det är en för dem Viktig information för det sociala spelet.
De får alltså reda på information om den andres civilstatus, och det är Värdefullt för tjejer.

Dvs, helt Omöjligt att blanda ihop något sådant.
Det är ungefär som om Du hade råkat blanda ihop "JAg såg ett kul moln på vägen hem" och "JAg gifte mig igår."

Vittnet hade helst velat ha tolk så hon är inte helt bevandrad i svenska språket. Hon höll med om det kunde vara missuppfattningar där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu ska vi se. I gott sällskap med Alm, Schürrer, KJ (Boden).. Det är tämligen ovanligt med erkännanden i samband med skambrott. Då tämligen "övermäktiga" övermannar försvarslösa offer tror jag mig se ett mönster i att vägra erkänna.

Så här säger NBs fru på fråga under förhör:

FL: Mmm, om Nerijus har gjort detta, eh om Nerijus har begått det här mordet, eh tycker
du att han ska berätta om det då för oss, tycker du att han ska berätta?

Irina: Ja tycker om det är han, då, då berättar han, men om det är han som är skyldig jag vet inte vad kan motivera honom att berätta
Senast redigerad av MoveToTheBeat 2015-10-31 kl. 19:38.
2015-10-31, 19:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Jag håller med om vad hon påstås ha sagt. Nåt i stil med "min pojkvän", men i vilket samband sades detta till kollegan ?
Jo, kollegan blev orolig att sopp-killen skulle bli arg, så LH lugnade henne med ett skämt.
Hon ska lugna henne genom att påstå sig veta att gästen inte blir arg. Ja, men då måste hon väva in att hon på nåt sätt känner honom. Hon kunde lika gärna sagt brorsa eller kompis, men nu råkade det bli pojkvän. Kanske hon tyckte att han var lite snygg oavsett eventuell åldersskillnad ?
Jag kan i alla fall inte väva in att det var en hemlig pojkvän, när jag tittar på det vi ser i FUP i övrigt. Soppincidenten blir ointressant i sammanhanget, enligt mig.

Nej det är ett uttal av ironi. Ett skämt. Det är otroligt att att vissa tolkar skitsnack för att vara den enda sanningen.
2015-10-31, 19:36
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det sista stycket är från rättegången.
Där pappan berättade om vilket förhållande han hade till sin dotter.

Det han berättade stämde INTE ALLS överens med den version som fupen visar.
Dvs det som Lisas väninnor och kollegor berättar.

Läs själv fupen.

Lisa Grät - Grät (du vet, med tårar och ledsenhet osv) -när hon avslöjade för sina vänner att hon inte längre kände igen sin pappa.
Hon hade blivit rädd för sin pappa, han hade blivit frånvarande.
Och samtidigt så försökte han Kontrollera henne.
Pappan Åkte och Tvingade ut sin dotter från fester hon var på, framför ögonen på Alla hennes vänner!!!

Vilken pappa gör det mot sin 17-åriga dotter???

Förstår du nu varför pappan så fort satte sig i bilen för att åka iväg?
det var inte för att han var "orolig".
Utan det var för att han hörde det där "fick-samtalet" med de unga mansrösterna i bakgrunden.
Sen Svarade hon inte när han ringde vid "utsatt hemkomsttid".
Dvs då trodde han att hon hade gått på fest igen. Och stängt av sin telefon.
DÅ ... Då blev pappan Arg, inte Orolig, och Hoppade in i sin bil för att - ÅTERIGEN - åka och Tvinga ut Lisa från en fest han trodde hon gått till.

Inte nog med att han åkte efter bara 30 minuter - han Körde dit på bara 30 minuter också.
Dvs Dubbelt så fort som normal hastighet.
SÅ förbannad var han alltså.

Så Vadå "posthora"??
Allt jag skriver kommer från fupen.
Jag tycker det är Viktigt att analysera varje detalj - oavsett hur osmakligt det kan tyckas, oavsett hur jobbigt det kan kännas.
För Detta ger Uppgifter. Uppgifter som Kan vara viktiga.

Det jag skrivit Visar att det finns ett MOTIV i "hemlige pojkväns-teorin."
Tillomed pappan var orolig för att Lisa var på jakt.
Han ville inte det uppenbarligen.
Han försökte förhindra henne att "posera utmanande", klä sig "utmanande", ragga på internet, etc.
Pappan ville förhindra det.
Han var kanske rädd att hon skulle råka träffa fel slags kille.
Och det är som sagt Möjligt att hon just träffade fel kille.
Att pappan hade rätt misstankar.

Så du ser - det handlar INTE om att svartmåla pappan.
Pappan är ointressant. Man ska inte Värdera hans agerande, hans beteende.
Det är inte Det som är intressant.
Det handlar om att analysera spåren.

Alltså jag ska ta detta lugnt och sansat med dig. Känner egentligen jag slösar min tid men efter din Wall of Text får jag ändå ge dig denna minuten av min värdefulla tid.

JA, pappan var väldigt mån om sin dotter. Men Oavsett hur du tolkar detta, exakt VAD menar du är relevant med det för fallet? Förutom att skriva provocerande skit mot anhöriga?

Nu var jag väldigt snäll mot dig utan att varken nedvärdera ditt intellekt eller förnedra dig. Kan du snälla ta in detta nu och antingen sluta spamma sönder en tråd jag följer eller börja backa upp skiten med något med relevans?
2015-10-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Eftersom polis helt har mörkat omständigheterna kring pappa Holm så blir det svårt. Redan där borde varningsklockorna ringa. Varför redovisas inte innehåll i sms, var pappan har befunnit sig under kvällen/natten, vad som hände tidigare under dagen mellan pappan och LH osv?

Varför utreder inte polisen hur pappans relation med dottern var egentligen? Hur var pappa Holm inom hemmets väggar, hur behandlade pappa Holm sin familj osv?

Det finns en hel del tveksamheter kring pappa Holm. Han framstår inte som en god förälder. Han framstår som en speciell (i negativ bemärkelse) person. Vad döljs där egentligen? Pappa Holm "engagerade sig till fyllo" under veckan LH är försvunnen. Pappa Holm väljer Tore Brandtler som "målsägarbiträde". Hans beteende känns igen, det är alltför bekant...

Varför är inte skärpet undersökt? Blev det inget DNA på skärpet, om det finns innanför linningen?
Är DNA-"bevisen" logiska menar du? Eller är DNA-"bevisen" planterade dvs en efterhandskonstruktion av några som inte har tänkt hela vägen?

Om du nu är så inne på att pappa dödat Lisa hur förklarar du samtalen från honom till Lisas telefon efter att han börjat oroa sig hemma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in