2015-10-31, 19:25
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Så här har det gått till enl min teori
-Han lurar in henne alt bär in henne i ladan
- I ladan låser han armarna med jackan, sliter av henne hjälmen. Då lossar ett örhänge som sen hittas i ladan
- han bär in henne i mjölkrummet
- drar ned byxorna som låser benen
-tar fram förberedda attiraljer typ snara o tejp
-fixar upphängningen
-därefter drar upp tröja och BH
-Ollar på hennes trosor (därför frugans dna eftersom han ej tvättat sig efter att ha legat m frugan)
-drar ned trosorna och runkar färdig i lampkupan, som också är förberedd i detta rum
-när han inser att hon är död får han panik. Adrelaninkick, (skräck panik)i magen gör att han skiter ute i ladan
-Upptäcker då och där att hjälm o handskar ligger kvar i ladan. Får med sig dem men missar en av handskarna.
Därefter logistik till Martorp. och han är tillbaks hemma vid 19,30.

Jag tror också att det gått till så, men jag tror mer att han sprutat på väggarna. Lampkumpan är inte i samma rum som henne..
2015-10-31, 19:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Så här har det gått till enl min teori
-Han lurar in henne alt bär in henne i ladan
- I ladan låser han armarna med jackan, sliter av henne hjälmen. Då lossar ett örhänge som sen hittas i ladan
- han bär in henne i mjölkrummet
- drar ned byxorna som låser benen
-tar fram förberedda attiraljer typ snara o tejp
-fixar upphängningen
-därefter drar upp tröja och BH
-Ollar på hennes trosor (därför frugans dna eftersom han ej tvättat sig efter att ha legat m frugan)
-drar ned trosorna och runkar färdig i lampkupan, som också är förberedd i detta rum
-när han inser att hon är död får han panik. Adrelaninkick, (skräck panik)i magen gör att han skiter ute i ladan
-Upptäcker då och där att hjälm o handskar ligger kvar i ladan. Får med sig dem men missar en av handskarna.
Därefter logistik till Martorp. och han är tillbaks hemma vid 19,30.
Och om hon hade överlevt, hur hade han tänkt klara sig då?
2015-10-31, 19:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Jag tror också att det gått till så, men jag tror mer att han sprutat på väggarna. Lampkumpan är inte i samma rum som henne..
Det är inte väggarna heller, och de är inte flyttbara lika lätt...
2015-10-31, 19:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Blod DNA kan inte hamna på kläderna genom att hon släpats.
Och när sakkunnig kommer vittna så lär det framkomma hur man anser att just blod DNA hamnar på det här viset. Rönnbäck måste komma med en förklaring utöver släpande eller kontaminering angående blod DNA.

Jag läste att fadern själv berättat att han inte lät henne ha Fbook och att hon klädde sig utmanande.
Men hon dog inte av fbook eller för att hon hade utmanande kläder. Ör det inte bättre vi går igenom de faktiska fynd som gjorts.
Man ser dammet på insidan av hennes byxor på bilderna. Helt rena när de vänt dem rätt
2015-10-31, 19:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ja, det ser tämligen dystert ut för MGM. Med all rätt. Sen vill jag inte utesluta att brodern och frun haft mer att veta om brottet än de söker ge sken av. Å andra sidan, om åklagaren har att välja på vem att rikta fokus på är naturligtvis GM prioritet, framför att samtidigt söka någon fälld för medhjälp eller skyddande av brottsling. Prioriteringar i slutändan.

Jo, kanske bör du vara tacksam att du inte följde Arbogatrådarna (?) - där sågs som en sport att hitta "märkligheter" i utredningen. Bevis/indicier bortsågs med emfas från alternavisterna. På ett ungefär som här. Fastän detta fall är mer solklart gällande skuldfrågan.

Det är genomtydligt att dessa två frisläppta haft aningar i olika grad ända sedan dag ett, men att det föreligger något kollektivt sätt att stoppa huvudet i sanden och utåt sett vägra inse, och att vägra ta till sig indikationer som faktiskt föreligger.
En slags familjestämning.
Kärlek och släktskap i all ära, men ställ det mot en försvunnen flicka så ser man hur skeva dessa individer är.

Konsekvensen av detta borde ligga extremt nära skyddande av brottsling, då dom suttit i häkte och ljugit/undanhållit i förhör i avsikt att just skydda.
Men det skulle såklart aldrig hålla rättsligt. Åklagaren vet förmodligen detta. Han kanske är nöjd med att deras inblandning redan är uthängd i hemlandet, med allt vad samhällssyn innebär.
2015-10-31, 19:29
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej - det finns en allt för Stor skillnad i betydelse mellan "De är hennes kille som ska ha den" och "Det är MIN kille."

Det finns ingen anledning att ens lägga på minnet om någons partner ska ha ngt, någon okänds okända partner.

Men om en Kollega berättar något Personligt, om sin Egen kille, sin Egen partner, sin Egen Pojkvän - då blir det värt att lägga märke till.

Det är också Just sådant tjejer lägger märke till.
Det är en för dem Viktig information för det sociala spelet.
De får alltså reda på information om den andres civilstatus, och det är Värdefullt för tjejer.

Dvs, helt Omöjligt att blanda ihop något sådant.
Det är ungefär som om Du hade råkat blanda ihop "JAg såg ett kul moln på vägen hem" och "JAg gifte mig igår."

Jag håller med om vad hon påstås ha sagt. Nåt i stil med "min pojkvän", men i vilket samband sades detta till kollegan ?
Jo, kollegan blev orolig att sopp-killen skulle bli arg, så LH lugnade henne med ett skämt.
Hon ska lugna henne genom att påstå sig veta att gästen inte blir arg. Ja, men då måste hon väva in att hon på nåt sätt känner honom. Hon kunde lika gärna sagt brorsa eller kompis, men nu råkade det bli pojkvän. Kanske hon tyckte att han var lite snygg oavsett eventuell åldersskillnad ?
Jag kan i alla fall inte väva in att det var en hemlig pojkvän, när jag tittar på det vi ser i FUP i övrigt. Soppincidenten blir ointressant i sammanhanget, enligt mig.
Medlem
develis avatar
Citat:
Lisa Grät - Grät (du vet, med tårar och ledsenhet osv) -när hon avslöjade för sina vänner att hon inte längre kände igen sin pappa.
Hon hade blivit rädd för sin pappa, han hade blivit frånvarande.
Och samtidigt så försökte han Kontrollera henne.
Pappan Åkte och Tvingade ut sin dotter från fester hon var på, framför ögonen på Alla hennes vänner!!!
Har du nåt sort trauma i ditt eget liv som har denna fixering på pappan vs dottern?
Det känns inte riktigt som om det handlar om fallet..
Citat:
Så du ser - det handlar INTE om att svartmåla pappan.
Pappan är ointressant. Man ska inte Värdera hans agerande, hans beteende.
Det är inte Det som är intressant.
Det handlar om att analysera spåren.
Han har ju slagit ihjäl henne - då är han väl inte ointressant i din soppa?
Citat:
Så Vadå "posthora"??
Du postar samma sak, om och om igen i så stora inlägg att man kan tro det är en blogg man hamnat på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Det står i FUP att hon ramlat med mopeden tidigare..

Det är inte utrett.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Nej.... hon låg under kläderna.... precis som bilden o FUP visar

Skulle du kunna lägga bilden här. Tack. Jag har inte sett det.
2015-10-31, 19:30
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Ursäkta min högst personliga fråga.

Men känner du Lisas pappa?

Frågar eftersom du skriver att han tidigare tvingat ut henne från fester hon varit på.
Här på vächötta-landet brukar vi uttrycka oss så om det typ är känt på hele byggden att just Lisas pappa alltid förstör party stämningen.

Men jag minns inte att det står att han brukade gå in å handgripligen hämta ut sin dotter i ren affekt???!???
För i helvete ...

Det STÅR i fupen ...

Det STÅR i fupen

Och JA ... Lisa blev till Allmänt Åtlöje i hela Skolan efter detta.

Så känt var det alltså.

Det STÅR i fupen ...

Herregud alltså, varför skulle jag ljuga om något sådant?
Är du riktigt frisk eller?
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Verkligen solklart. Och efter att man följt rättegången blir det tydligare och tydligare.
Det värsta är att han inte pratar och ger en förklaring.
Nu ska vi se. I gott sällskap med Alm, Schürrer, KJ (Boden).. Det är tämligen ovanligt med erkännanden i samband med skambrott. Då tämligen "övermäktiga" övermannar försvarslösa offer tror jag mig se ett mönster i att vägra erkänna.
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Pappans roll har jag förkalrat Flera gånger.
Pappan var Överkontrollerande.
Lisa var Rädd för sin pappa, står i fupen
Lisa kände inte längre igen sin pappa - står i fupen

Pappan åkte och tvingade Lisa att gå från en fest hon var på, kl 21, framför alla hennes vänner - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att klä sig "utmanande" - står i fupen.
Pappan stängde ner Lisas internetkonton där hon "poserade utmanande" - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att bära "utmanande kläder" - står i fupen.

Lisa Grät när hon berättade om hur hennes pappa hade förändrats - står i fupen.

Kort sagt så försökte pappan Kontrollera Lisas sexualitet.
Och han var, bevisligen, beredd att åka iväg och själv sätta stopp för eventuella planer Lisa hade för att ha kul eller träffa killar (bevisligen eftersom han gjort så innan).

OCH - pappans fingeravtryck finns på mopeden.
Det var Bara pappans Ord som förkalrade mopedens skador (dvs de hade likaväl kunnat uppstått av en aktuell krock med en pappa som körde i halsbrytande hastighet på små lantvägar i sin iver att försöka hindra sin dotter att gå på fest o räka träffa Killar).
Dna-spår som tillhör familjen finns på i stort sett alla spår. Det använder polisen som "kontroll-jämförelse" utan att ge det någon betydelse.

Men jag sätter mina pengar på den hemlige pojkvännen.
För han, + vänner, observerades på caféet vid stängningsdags.
Hade du inte varit så otroligt korkad och groteskt ful hade du kanske fått knulla någon gång och kanske haft egna barn, då hade du insett att LHs pappa är en helt vanlig pappa som månar om sitt barn.

Vad finns för "bevis" för att han åkte för att "hindra henne att sex"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in