Citat:
Ursprungligen postat av
Le Grand Maître
Nej - det finns en allt för Stor skillnad i betydelse mellan "De är hennes kille som ska ha den" och "Det är MIN kille."
Det finns ingen anledning att ens lägga på minnet om någons partner ska ha ngt, någon okänds okända partner.
Men om en Kollega berättar något Personligt, om sin Egen kille, sin Egen partner, sin Egen Pojkvän - då blir det värt att lägga märke till.
Det är också Just sådant tjejer lägger märke till.
Det är en för dem Viktig information för det sociala spelet.
De får alltså reda på information om den andres civilstatus, och det är Värdefullt för tjejer.
Dvs, helt Omöjligt att blanda ihop något sådant.
Det är ungefär som om Du hade råkat blanda ihop "JAg såg ett kul moln på vägen hem" och "JAg gifte mig igår."
Jag håller med om vad hon
påstås ha sagt. Nåt i stil med "min pojkvän", men i vilket samband sades detta till kollegan ?
Jo, kollegan blev orolig att sopp-killen skulle bli arg, så LH lugnade henne med ett skämt.
Hon ska lugna henne genom att påstå sig veta att gästen inte blir arg. Ja, men då måste hon väva in att hon på nåt sätt känner honom. Hon kunde lika gärna sagt brorsa eller kompis, men nu råkade det bli pojkvän. Kanske hon tyckte att han var lite snygg oavsett eventuell åldersskillnad ?
Jag kan i alla fall inte väva in att det var en hemlig pojkvän,
när jag tittar på det vi ser i FUP i övrigt. Soppincidenten blir ointressant i sammanhanget, enligt mig.