2015-10-31, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hur menar du att det är "så jävla självklart" att "Det är Min pojkvän som ska ha soppan" ska tolkas som: "Det är gästens pojkvän."???

Förklara det är du vänlig.

Tänk även på att Lisa valde att avslöja att det var hennes Pojkvän för att visa att han inte skulle bli arg pga fel soppa.

Så Hur menar Du att Lisa skulle ha menat att gästen inte skulle bli arg eftersom gästen hade en pojkvän ???

Är du på riktigt eller?
Eller du kanske vill få oss att tro att Lisa var utvecklingsstörd?
Kanske "Det är pojkvännen som ska ha den andra soppan", helt enkelt?

Jag antar att hon menade att pojkvännen varit chevaleresk nog att avstå soppan för sin del och ge den portion som fanns till sin flickvän när de hörde att det bara fanns en portion kvar. Att det alltså inte fanns någon gäst som skulle bli irriterad.
Senast redigerad av Zurfarn08 2015-10-31 kl. 18:38.
2015-10-31, 18:30
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
I fupen står det tydligt att personalen blev oroliga för att gästen skulle bli just Arg om han fick fel soppa.
De hade rätt. Han Blev uppenbarligen arg, så arg att han bestämde sig för att komma tillbaka när de stängt och överfalla Lisa.

Nej.
Men det Är sant det som stod där. Lisa berättade att hennes pojkvän var i restaurangen.
Hennes kollega berättade det.
Det är sådant man Minns, om någon berättar en sådan sak.

Telefonsamtalet till pappan "Det är kalrt nu" med unga mansröster i bakgrunden, visar också att pojkvännen kommit tillbaka.
FLERA vittnen ser bil + personer utanför caféet just vid stängningsdags. De ser även Lisa (flicka med långt blont hår).

Tillomed balterna berättade redan före de blivit officiellt misstänkta att de sett en bil utanför caféet vid stängningsdags.

Och varför tramsar du om pappan?

Pappan Ljög ju Bevisligen i domstolen.

Lisas vänner o kollegor berättade en Helt annan bild av Lisa än vad pappan ens själv förstod, ville förstå.
Lisa hade ett Dåligt förhållande med sin pappa - tyckte Hon (pappan ljög i domstol o sa tvärtom).
Varför ljuger pappan om detta? Varför vill ha ge en bild av ett bra förhållande i domstolen, när det inte var sant?

Har du belägg för sista stycket eller är du bara posthora som skriver vilken skit som helst för att få uppmärksamhet?

Jäklar vilken låg nivå det är här inne..

OnT;
Själva mobilen har såvitt jag vet fortfarande inte hittats. Vilket kan te sig märkligt när alla andra tillhörigheter hittats?
2015-10-31, 18:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Först får du lära dig när insida blir utsida.
Skärp dig din fjant. Ska du skriva om att pappan anordnat mordet i var och vart annat inlägg kan du tala klarspråk på frågorna jag ställer.

Det var väl själva fan va feg Du är egentligen. Det är ett jäkla gnäll men du står inte för orden.
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Nej, inte mgm kanske. Men om en annan gm!
Inte tid med tanke på hur tidigt de kom och letade efter henne! Vem har gjort det då om inte han?
Medlem
develis avatar
Citat:
Och varför tramsar du om pappan?
Pappan Ljög ju Bevisligen i domstolen.
Lisas vänner o kollegor berättade en Helt annan bild av Lisa än vad pappan ens själv förstod, ville förstå.
Lisa hade ett Dåligt förhållande med sin pappa - tyckte Hon (pappan ljög i domstol o sa tvärtom).
Varför ljuger pappan om detta? Varför vill ha ge en bild av ett bra förhållande i domstolen, när det inte var sant?
Jag tramsar inte. Jag frågar om hur pappan mördade henne och hur NBs DNA fanns insida byxorna men du svarar ju aldrig och bara mal om samma soppa.

FÖRLOPP betyder det.
2015-10-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Han ringde inte upp igen för han hörde Lisas röst, lugn och sansad tala till någon.
Läs för fan FUP ditt troll.

Var inte barnslig. Frågan är berättigad. Stefan Holm borde fått frågan från utredarna -om de hade varit förutsättningslösa.
2015-10-31, 18:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Om det mot förmodan då skulle varit mg...
Varför är han enligt er teori på väg ut ur ladan?har A) mordet redan skett
Eller b) på väg att begås

Ett väldigt bra tankeexperiment, faktiskt.

För oavsett om det var NB eller någon annan man som vittnet såg, så är själva skeendet att någon kom från ladan vid tidpunkten strax innan kl. 18:30 av yttersta vikt.

Om nu utredarna varit så måna om att bygga upp en tidslinje, då borde just denna vittnesiakttagelse ha haft väldigt hög prioritet.
2015-10-31, 18:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men det var väl så att din teori är att NB städat efter mordet. I så fall skulle väl städet ha ringts in så snabbt som möjligt efter mordet. Skulle man ha sökt honom 1 1/2 timme efter mordet? Varför inte med en gång? Han var ju enligt egen utsago hemma.

Är det inte väldigt riskfyllt att ha en död människa hängande i ladan närmare två timmar.
Hur lång tid tog mordet?

Det var riskfyllt att låta kroppen hänga, mord är alltid riskfyllt. Det kan vara så att GM inte insåg faran med att låta kroppen vara kvar i ladan förrän efter ett tag och kontaktade NB direkt eller indirekt. Kanske pizzaköpet var ett sätt att skaffa sig alibi efter mordet och före borttransporten.
2015-10-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har varit med om en konfrontation en gång. Jag såg en man i samband med ett brott, och polisen tog en man strax efteråt och visade mig honom. Jag kunde omedelbart säga att det inte var han jag såg.

och jag har varit utsatt för ett rån som föregicks av ett samtal med rånaren ansikte mot ansikte och kunde INTE peka ut honom varken via foto eller ihop med tre andra personer i ett rum.
Jag kunde däremot utesluta iaf sju av de tio på fotografierna.

så? ibland kan man men ibland kan man inte..........så enkelt är det.
2015-10-31, 18:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den "olycksdrabbade" NB och hans "oblida" öde.

Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Detta kan ju vara anledningen till deras ovilja att säga någonting i rätten. De har blivit avförda som medhjälp till brott. De har inget intresse av att riskera att behöva säga nåt så att de återigen bli misstänkta.

Javisst kan detta ha varit orsaken till oviljan från IB och AB sida att berätta något.

Här gäller det helt riktigt att skydda sig själv i första hand, så att de inte behöver hamna bakom lås och bom igen. Därför har hans hustru och broder övergivit den "olycksdrabbade" Nerijus åt sitt "oblida" öde.
2015-10-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svara mig: Är pappan mördaren eller har han arrgangerat mordet?

Jag har skrivit om detta. T o m två gånger. Men ok - jag gör det en gång till.

Mordet har skett i plötsligt vredesmod. Det sexuella motivet är arrangerat.
2015-10-31, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men det var väl så att din teori är att NB städat efter mordet. I så fall skulle väl städet ha ringts in så snabbt som möjligt efter mordet. Skulle man ha sökt honom 1 1/2 timme efter mordet? Varför inte med en gång? Han var ju enligt egen utsago hemma.
Är det inte väldigt riskfyllt att ha en död människa hängande i ladan närmare två timmar.
Ja? Eller tvärtom - vart tog vittnena vägen mellan 19.05-19.30? Tre st tror jag det var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in