2015-10-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Men att dra upp 50 kg människa är inte lika lätt som det låter. Har han dragit upp henne genom att dra i repet över röret så blir det dessutom tyngre eftersom det blir friktion. Har han lyft upp henne och satt en snara runt halsen på henne så krävs det också mer än vad man tror att lyfta en människa.

Men visst, omöjligt är det inte. Däremot svårare än vad ni tror. 50 kg skivstång är ingenting, men 50 kg människa är rätt mycket. Har hon dessutom gjort motstånd så blir det ännu svårare.

Fast det finns väl inte något som pekar på att hon gjort motstånd?
Hon var väl mer troligt medvetslös, hennes händer var ju inte ens bundna...
Och jag hade då klöst och rivit i allt jag fått tag i...om det så vore på en vägg..i vild panik...
2015-10-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag kan tro att Lisas pappas jobb kommer väga in i själva åtalet också.. Med tanke på att han jobbar för försvarsmakten så tror jag det spelar in en del också. Hade Lisas pappa haft ett vanligt jobb så hade säkert detta undersökts mer än vad dom gjort. Det känns lite som dom redan bestämde sig innan bevisen var klara. Dom bestämde sig ju redan då när NB hade pratat med MP att militären redan hade sökt där runt Martorp. Han å sin bror var å leta mask i komposten där för dom skulle fiska istället för att arbeta eftersom deras arbetsplats var avspärrad. Han hade då sett militärjeepar sökt där boden låg så han berätta detta för Mp senare som genast tyckte att han försökte få dom att åka därifrån när det enligt NB bara va att han gick fram å prata med dom för att nämna om jeeparna å militären.

Det är en exemplarisk och robust FUP som presenterats.
2015-10-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Han ville informera upp detta kanske, varför måste det betyda mer? Området var ju sökt av militärer. Han sa sanningen.

När det gäller NB tolkar alla allt till det värsta.
Men det är klart , NB är litauer, EU-migrant, husslav hos godsherren. Hans status är så gott som 0. Sparka på den som redan ligger. Känns igen från skolgården.

Lägg till att litauer är bra att ha för att hjälpa män med samhällsposition att komma undan brott.
Männen, makten och mörkläggningens medel nummer ett...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vittnet är osäker på vad lisa sa, om hon sa att det var hennes pojkvän eller någon annans pojkvän.
Om det var henns förre pojkvän med ny tjej då ? Kanske Lisas väninna ? Jag tycker att vittnesmålet gav 0.
Medlem
Citat:
Jo, att lyfta upp 50 kg upp till 190 cm och få fast personen där är jävligt svårt för en hyfsat stark karl.

Fast nu behövde han ju inte lyfta SÅ högt. Jag gissar på cirka 20-30cm upp.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jo, att lyfta upp 50 kg upp till 190 cm och få fast personen där är jävligt svårt för en hyfsat stark karl.

Ta fram kalkylatorn och räkna ut 190 - 165 så får du reda på hur mycket det behöver lyftas.
2015-10-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Exakt så tror jag med. Frun och AB säger att han har dålig hygien. Hon får tjata in honom i duschen

Men tänk för in i helvete!!!!!!! Du tycker inte att N DNA skulle varit med på trosorna om han OLLAT där......
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Varför tog polisen blodprov två gånger på NB?
Låter konspiratoriskt men med tanke på att var redan topsad, så är det en berättigad fråga.
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rekommenderar en djupdykning i FUP. Inga rätt.

JA den du svarar är ett purjo utan nån jävla aning om något , trist med sånna här anspelningar
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag kan tro att Lisas pappas jobb kommer väga in i själva åtalet också.. Med tanke på att han jobbar för försvarsmakten så tror jag det spelar in en del också. Hade Lisas pappa haft ett vanligt jobb så hade säkert detta undersökts mer än vad dom gjort. Det känns lite som dom redan bestämde sig innan bevisen var klara. Dom bestämde sig ju redan då när NB hade pratat med MP att militären redan hade sökt där runt Martorp. Han å sin bror var å leta mask i komposten där för dom skulle fiska istället för att arbeta eftersom deras arbetsplats var avspärrad. Han hade då sett militärjeepar sökt där boden låg så han berätta detta för Mp senare som genast tyckte att han försökte få dom att åka därifrån när det enligt NB bara va att han gick fram å prata med dom för att nämna om jeeparna å militären.

AJ bad dessutom bröderna att söka efter järn på Martorp, det skulle användas till en balkong, på Blombergs egendom 10 har jag för mig. Inte ett dugg märkligt om bröderna susade runt för en utomstående till synes planlöst på fastigheten Martorp, njet!
2015-10-30, 22:51
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, hårstrået finns med i FUP:et, det är ett bevis som åklagaren kan framlägga, dock så glömmer du vad detta hårstrå bevisar, det är vad domstolen anser att det bevisar som är relevant. Vad du, jag och alla andra anser att det bevisar är bullshit i sammanhanget.

Det handlar inte om konsensus i den här tråden, domstolens bedömning är allenarådande, tro icke annat din tönt.

Och vilken betydelse anser du hårstråt har enligt FUPen?

På vilket sätt är han en tönt när han tar upp ett relevant beaktande från FUPen?
2015-10-30, 22:51
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Jag tycker dom borde frågat ut denna kvinna lite mer. T.ex om hon någon bil kört förbi henne.
För MGM lär antagligen ha kört förbi henne och sen stannat längs vägen lite längre fram. För han visste uppenbarligen att hon var på väg åt "hans håll".

Jag kan hålla med om att man hade kunnat fråga ut Adriana mer. Jag vill dock minnas att hon vid ett av förhören ritade upp (på karta) vilken väg eller vilka vägar hon sprang på under den 6e juni. Det kan ju vara så att hon kom från ett annat håll och strålade ihop med Nerijus vid kopplingsrummet. Om jag inte missminner mig, så ligger detta hus vid en vägskäl eller en korsning. Således behövde han kanske inte ha passerat henne innan, men troligen sett en löperska på håll? Jag vet inte...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in