2015-10-30, 23:06
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Mycket bra fråga!
De har med en ovanlig personlighet att göra
En person som gillar att manipulera och förändra underlagen

Först gör han det för en person som är väldigt nära underlagen och då tar han bort underlagen.
Sedan när alla söker spår efter det, lägger han dit vad som passar, i bit efter bit.
För han har makten - Han har kontrollen
När alla söker något kommer en handske fram
området är också avsökt innan av personer som intygar att de skulle sett något om det fanns där då! Men nu har han igen förändrat hela bilden genom att ändra underlaget för slutsatsen.

Men han har kontrollen och därmed makten
Alltså jag har jättegärna fel. men kom med något bättre än detta usla ... jag har sökt men inte hittat något som kommer i närheten. Samma sak med örhänget. en polis säger att han är 100 procent säker på att det inte låg där då han sökte. Osv. Som yrkesman skulle åtminstonde jag gräma mig kraftigt för en sådan miss. Men nu händer de hela tiden, varför?

Nero är stark, Nero har kontrollen. Jag tänker pyroman som larmar brandkåren och sedan håller sig när för att kolla. Ett ganska otäckt mönster i kalejdoskopisk tunnelsyn, lindas liksom en kon in i samma tunnel. förstår du inte, ok ingen gör nog det till fullo. så kolla igen en liten kon på att toppa huvudet med som en spiral in i tunneln med silvertejpad gloria, bara hennes DNA i tunneln, förlåt rullen. Lisas pappa säger att han såg dem sitta där röka på trappan hela veckan. Jag uppfattar det som i närheten av mordplatsen och det rimmar illa med att de skulle vara rädda för att bli misstänkta primärt. Nero bestämmer så klart.

Strategiskt vansinne - Javisst
Saknar han perspektiv - Nej inte alls
Frågan blir då - i vilket jävla perspektiv är detta rimligt och vilket mönster följer han ... Det är också vad jag försöker svara på. Inget annat.

(FB) Hänga för att dö

Et av det bättre inlägg här i tråden, jag tror att du är inne på rätt spår.
Men en sån typ tror jag inte als på att MGM är, LÅNGT ifrån.

Här är 3 av mina inlägg postade 3-4 dagar efter Lisa försvann, dom påminner delvis
om den teori du beskriver, din teori är en aning mera sofistikerad.
En del saker i mina inlägg vet vi ju nu är fel, but still...
Kan dock röra sig om att mera än en person är inblandad på något sätt.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Precis. Har man händerna fria och är vid medvetande samtidigt som man firas upp i taket hängd i en snara, så borde första reaktionen vara att man trycker in händer under snaran kring halsen för att frigöra trycket där. Kanske var precis det hon gjorde också, och sen kom tejpen in i bilden...

Kan det vara därför han tejpade henne? För att hon försökte rädda sitt liv hängandes där i snaran...sen börjar hon skrika och då åker tejpen fram.

Du tror inte tejpen kom dit innan hon hissades upp?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattat det var det när MPS var på väg att söka mot byssjan och med avsikt att även söka bakom den stora ladan (där rishögen låg). Om då NB kontaktar en ur MPS (som också råkar vara militär och deltagit i det söket) DÅ regerar han naturligtvis på påståendet eftersom han vet att just det området inte är avsökt sedan tidigare.

NB band liksom snarast ris åt sin egen rygg.

Även om han inte råkat vara där och mött MPS så var hans tid räknad. Han m.fl. var redan topsade så första bästa fynd som kunde knytas med hans Dna hade plockat in honom och förmodligen fru och broder. Är nog bara fråga om något/några dygn men just detta möte satte fart på länsman och då man i princip samtidigt hittar hjälm och jacka går man "all in i Martorp". Så kroppen hade hittats utan försening men ett gripande hade kanske dröjt som ovan någon/några dagar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men vem är den mörkklädde mannen i 20-40 årsåldern som kommer från ladan strax innan 18.30, mörkt rufsigt hår? Observerades av en pizzaköpare på väg till Källby som uppskattade tidpunkten mot sitt pizzakvitto.

Fick man klarhet i detta vittne?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Har jag sagt det?
Vad jag säger är att en del bevismaterial har en aura av att vara tillrättalagda.
Ja, det har hänt förr att polis planterat bevis. Varför är så många övertygade om att det inte sker i Skövde?
Utan den "perfekta" tekniska bevisningen hade åklagaren inget case alls.
2015-10-30, 23:07
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men nu var ju diskussionen jag deltog i vad bensindunken skulle vara till. Det påstods att den skulle vara till att bränna upp saker. Du skjuter på budbäraren.

Det ber jag om ursäkt för, drog bara tanken till sin yttersta spets. Sorry
2015-10-30, 23:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det va högst intressant information som jag missat.. Testad mot NB? Och?

Det tyckte dock inte polisen så de lät inte NSC testa den alls. För dyrt enligt Hamilkar.
2015-10-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är inte riktigt sant. Hon kan ha avlidit tidigare. På en annan plats. Det verkar som att tejpningen skett efter hängningen.

Säg att han genom att dra jackan över huvudet och bakåt låser armarna, drar ner byxorna till ankeln och därmed låser dessa delar, trär en förberedd strypsnara över huvudet, drar åt lite, tejpar och sedan hänger upp henne.
2015-10-30, 23:08
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är inte riktigt sant. Hon kan ha avlidit tidigare. På en annan plats. Det verkar som att tejpningen skett efter hängningen.

Citat från FUP sid. 922

"Det blå balsnöret var lindat kring Lisas hals, i nacken stack en ände av snöret ut mellan
tejpvarven. På vänster sida av Lisas huvud fanns den andra änden av snöret, också den
innanför tejpen, dess övre del stack lodrätt upp ovanför tejpningen.

Detta talar för att snöret har virats runt Lisas hals innan tejpen anbringades runt hennes
huvud.
Den lodräta snöränden samt det faktum att håret hängde framför ansiktet och var
under tejpen talar för att Lisa hängde i snöret då hon tejpades."
2015-10-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Uppgifter lämnade av SH i tingsrätten. Beskriver att LH är blyg men kan ringa hans kollegor om han tjatat på henne i 20-30 min typ.
Vanligt förekommande av en förälder?

Du har återberättat det där fel. Men: en vanlig anledning till varför hon nu skulle ringa dem kan vara att någon fyller år och att pappan ville att LH ska gratta hen.

Har sett många fall i samband med mitt arbete om hur barn och ungdomar lever där föräldrarna har noll koll på dem. Bokstavligt talat skiter i dem. Dessa fallen är tragiska, tyvärr.

Lisa var verkligen lycklig över att få ha en så omtänksam mamma och pappa.
Senast redigerad av crameol 2015-10-30 kl. 23:13.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag har inte påstått någonting om att shanghaia någon. Jag talar om det som har framkommit i utredningen (omständigheter) och sedan gör jag en bedömning utifrån relevans och orsak-samband. Huruvida Adriana och Nerijus talade samma språk eller inte ser jag inte som väsentligt. Om du dock vill ha svar från det som har framkommit, så hävdar Adriana att Nerijus tilltalade henne på hackig/knagglig engelska.

Min uppfattning är att du med facit i hand försöker att få händelser att passa in i ditt facit, istället för att kritiskt granska enskilda händelser.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
Källa på att Arne var med i utredningen ?

Tror mig läst i denna tråd eller Helena tråden att AJ arrenderade ut rattuglan där Helena jobbade...
Kan vara en trådsanning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in