2015-10-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kan tänka mig att Lisas föräldrar ångrar sig djupt att dom lät Lisa ta moppen denna dag. Fy fan jag hade iallafall haft det ångesten livet ut om jag vore far till Lisa

Säkert, hoppas dom kan komma över det och inse att dom inte
har gjort något fel.
Det är enbart den jävla mördarens fel och ingen annans.
2015-10-30, 20:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Helt otroligt. Hur får man upp en människa så? Det går inte att göra det ensam om man inte är typ världens starkaste man.

Han måste alltså haft hjälp...

Det beror sig på hur man gör. Är nog inga större problem.
2015-10-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Den stora frågan är....

Fick hon den i tvåan??

Nej.

Han kommer helt säkert hamna på riksintaget på Kumla första tre fyra åren. Hög risk för självmord eller flyktbenägen. Statistiskt så mjuknar internerna efter den tiden och kan släppas ut till annan anstalt med lägre säkerhetsklass. Lufhålspermission på 4h med 4 plitar kommer väl om 5-8 år. Då får han åka och fika ock köpa en tidning.

Jag tänker dock på rasismen, Litauer/ryssar är helt osannolika rå-rasister där man inte tolererar människor söder om Jugoslavien. Hur är det kompatibelt med ett svenskt fängelse?

Han är död/misshandlad/sönderslagen innan han fyller 45.
2015-10-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den upplysningen från NB är korrekt. Militär sökte vid Martorps byggnader under torsdagen. De sägs ha anlänt i tre bilar. Så där ser jag inget som helst märkvärdigt i NB,s konversation med MP.

Som jag fattat det var det när MPS var på väg att söka mot byssjan och med avsikt att även söka bakom den stora ladan (där rishögen låg). Om då NB kontaktar en ur MPS (som också råkar vara militär och deltagit i det söket) DÅ regerar han naturligtvis på påståendet eftersom han vet att just det området inte är avsökt sedan tidigare.

NB band liksom snarast ris åt sin egen rygg.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
De spår de redovisar i FUP är inte tydliga nog att BEVISA att döden inträffade just där.
Uteslutningsmetoden innebär att man förhoppningsvis kollat efter alternativa platser och insett att: "Nej, det måste ha skett här"

Varför tror du att man uteslutit boden som mordplats ? Det var ju faktiskt där man hittade kroppen. Det naturliga är ju att man antar att en död kropp dog där den ligger.
Det naturliga är att en människa är död efter att ha blivit hängd.
Har man till det luftvägarna täckta med lager av silvertejp är man definitivt stendöd.
Ännu en idiot som lever i seriernas värld. Obegripligt!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Nej.

Han kommer helt säkert hamna på riksintaget på Kumla första tre fyra åren. Hög risk för självmord eller flyktbenägen. Statistiskt så mjuknar internerna efter den tiden och kan släppas ut till annan anstalt med lägre säkerhetsklass. Lufhålspermission på 4h med 4 plitar kommer väl om 5-8 år. Då får han åka och fika ock köpa en tidning.

Jag tänker dock på rasismen, Litauer/ryssar är helt osannolika rå-rasister där man inte tolererar människor söder om Jugoslavien. Hur är det kompatibelt med ett svenskt fängelse?

Han är död/misshandlad/sönderslagen innan han fyller 45.

Kanske fika på Blomberg, fy fan
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Autosvar går ju iom handsfree i alla fall.

Ursäkta mig som inte har koll på alla finesser med mobiltelefoner. Men kan man alltså, menar du, genom att bara plugga in öronpropparna få telefonen att svara automatiskt på inkommande samtal?
Då betyder inte ett samtal nödvändigtvis att man verkligen befann sig där telefonen har registrerats.
2015-10-30, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är inte alls 100% säkert att Lisa mördades i slaktrummet.
Finns inga bevis för det, det finns lite av hennes DNA och ett par droppar blod där, men det är alt, hon kan ha varit där en kort stund och sedan forsslats vidare till någon annan plats.

Har själv inte fallit mig in att hon skulle blivit mördad där.
Det skulle höras även till grannarna om Lisa började
skrika eller göra våldsamt motstånd.

Eftersom utredningen inte vet säkert antar dom det.
Det är förstås också bekvämt att ha det så.
Minimera spekulationer och extra teknisk undersökning.
Sedan låter det bättre om hon dog snabbt
efter själva bortgripandet.
Måste påstå en viss tveksamhet att just
nöja sig med den första bästa gärningsman.
Styvsonen har tydligen ingen existens
och hela Jönssons ser ut ha immunitet
som utländsk ambassad personal.
2015-10-30, 20:46
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Visst är det så, men han kunde inte kontrollera förloppet & ville inte förlora ansiktet utan fick springa iväg och sedan när han kom tillbaka, då var det slut på nöjet. Något sådant ... Det är det enda sättet jag kan få ihop det på ....

Är han psykopat skiter han fullständigt i vad hon tycker och tänker... Dessutom skall hon snart dö...

Jag satsar på att hon står på tå och försöker skjuta upp döden så länge som möjligt, för hoppet är det sista som överger människan.

Samtidigt står MGM flinande med lampskärmen i ena handen och tokrunkande med den andra allt medans LH tillsist inte orkar mer och dödsryckningarna avslutar hennes unga liv till ärkesvinets stora belåtenhet.

Du tror inte att han skulle missa detta tillfälle för allt i denna värld, utan snarare har han filmat det hela för att använda vid senare bruk...
2015-10-30, 20:46
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Kan hända att det stämmer, kan ju också för all del vara något man vill gärna vill säga utan att egentligen kunna belägga med säkerhet för att bespara de anhöriga ännu mer trauma.
Hoppas naturligtvis att det är riktigt.
Kan ju inte vara alltför roligt i det fall man får höra att lidandet har varit utdraget och tagit 15-20 minuter.
Det är illa nog som det är.
Herregud vilken dåre gästarbetaren är, dessutom svårbegriplig och irrationell, en människa som bör förvaras inspärrad livet ut.
Att vara anhörig i sådant här fall och att ständigt leva sig in i sin dotters sista tid i livet måste vara olidligt. All sympati till dem.
Vad den tilltalade beträffar så håller jag med dig om att han verkar ha en tydlig beteendestörning och han skall absolut inte vistas ute bland människor. Jag tror han fälls och döms till ett livstidsstraff och förmodligen utvisning efter det.
2015-10-30, 20:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Apropå hur MGM förhöll sig till saken under sökveckan. Ur FUP, en granne vittnar.
Citat:
L'nnstr'm berättar att hon under veckan pratade kort med Nerius vid två tillfällen och glömde
nämna detta vid tidigare förhöret. L'nnstr'm kan dock inte minnas vilken dag eller tid
samtalen ägde rum.
Vid ett tillfälle sade Nerius till henne att han tyckte det var konstigt att den försvunna flickan
skickat SMS till sin pappa och inte ringt honom. Det borde gå fortare att ringa sade han.
Vid det andra tillfället sade han att han mött/sett Lisa Holms pappa vid caféet och att pappan
hade "stelt ansikte men ögonen log"

Ganska normalt i mitt tycke.
2015-10-30, 20:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Har inte skrivit om Lisa Holm-fallet förrän nu, känner att vissa saker förbryllar och möjligtvis kan göra en fällande dom något lite svårare:

1. Våldsporren på datorn. Så kallat indicie-bevis. Men här är det olika bud. Leif G W går upp i spinn och säger i Veckans Brott att detta är besvärande för den huvudmisstänkte. Samtidigt basunerar båda kvällstidningarnas experter ut att LILLBRORSAN tagit på sig "skulden" för nedladdningen av våldsporren. Vilket borde försvåra för lillbrorsan, inte den huvudmisstänkte. D v s, teorin om två GM stärks ju av lillbrorsans våldsbilder.

2. Är det bara jag som reagerat på det smått irrationella av tingsrätten att ringa upp lillbrorsan och frun mitt under huvudförhandling. "Eh, svarar han inte så skiter vi i det". Är detta ett skämt? Har aldrig hört talas om något liknande. Självklart behöver brorsan inte vittna, men lös det med honom och vis litauisk polis INNAN rättegången, inte UNDER. Samma sak med frun. Det blev ett fullständigt mega-spektakel för anhöriga och åhörare att sätta på högtalarna och ringa upp under brinnande förhandling. Ett väldigt rättsosäkert sätt när jag tänker på det tafatta i att ringa brodern en gång, sedan ta bort honom ur huvudförhandlingen. Måste man ringa, så gör det innan. Eller spela in videoförhör i samarbete med litauiskt rättsväsende.

3. Jag tror han blir fälld. Men det är självfallet så att det är ett erkännande man vill ha till. Man måste få fram ett motiv här. Kan verkligen ett flickoliv offras för några minuters sexuell o fullständigt absurd tillfredsställelse. Eller finns det ett annat motiv här? Vi är många som vill veta.

4. Väldigt lite snack om huruvida mannen är frisk. Har det gjorts P7- samt rättspsykiatrisk undersökning på honom. Är han frisk, så blir man rädd, nämligen.

Mycket vettiga reflektioner tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in