2015-10-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Godsägarens fru har sett 3 personer i deras hus och hon är 90% säker på att MGM va där.
Som dom pratat ihop sig alltså haha shit
Även om man tar hennes osäkra vittnesmål för trovärdigt - vad är problemet för Åklagaren ? MGM skulle alltså ha tagit en fika med cigg innan han åkte till ladan för att fullfölja sitt projekt, som han förberett under eftermiddagen mellan 1600 och 1800 (endast avbrutet av klåpandet på Gustavs fönsterbleck, 15 minuter).
2015-10-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
tycker du inte att det finns nog med spår som pekar mot mgm för en fällande dom eller vaddå?
Har jag sagt det?
Vad jag säger är att en del bevismaterial har en aura av att vara tillrättalagda.
2015-10-30, 22:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Tvingar henne att ringa hans kollegor? Förstår inte. Kan du förklara? FUP eller annan info?

Det kallas föräldraskap med deltagande ansvar, som jag ser det hinner barnen vi lånar att leva till 100%

Jag hade önskat att fler föräldrar var så idax läget.
Av erfarenhet vet jag hur det är att ta hand om sndras 12 åringar vid två på natten höga som hus.
Inte OK
2015-10-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här är inte Hollywood

SKÖVDE. Det var dagen då löpande bandet intog Skaraborgs tingsrätt.

Sex vittnen av marginell betydelse passerade på två timmar.

Höstlöven virvlar i Skövdes luft då vi alla skyndar ut ur domstolen. Processen fortsätter på måndag utan att de tunga tekniska bevisen har upphört att existera.

I Hollywoods filmer dyker det upp vittnen med sensationella uppgifter som ändrar allt och som leder till att den vi alla trodde var mördaren är oskyldig.

Detta är dock inte Hollywood.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21676896.ab

Och inte Kommissarie Barnabys Midsomer heller...

Du har missat att läsa vilken skribent som skrivit detta. Oisin Cantwell.
Och ja, hans nivå är tyvärr inte bättre än så här. Säger mest något om Oisin Cantwell.
2015-10-30, 23:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Adrianas upplevelse den där lördagen måste inte betyda att NB, om det var han som frågade efter vägen, var ute efter att shanghaia ett offer.

Pratade NB och Adriana samma språk?

Så han visste inte vägen till Medelplana? Det tror jag inte riktigt på eftersom han bör ha varit bekant med området efter dom här åren. Sen tror inte jag kvinnor åker med i bilar då en främling inte nöjer sig med att få beskrivning utan vill att dom ska åka med.
2015-10-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jag tror att det enda man gör är att försöka få bort snaran runt halsen om man nu inte är medvetslös men vad man verkligen gör vet man inte innan man hänger där själv

Exakt
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Adrianas upplevelse den där lördagen måste inte betyda att NB, om det var han som frågade efter vägen, var ute efter att shanghaia ett offer.

Pratade NB och Adriana samma språk?

Jag har inte påstått någonting om att shanghaia någon. Jag talar om det som har framkommit i utredningen (omständigheter) och sedan gör jag en bedömning utifrån relevans och orsak-samband. Huruvida Adriana och Nerijus talade samma språk eller inte ser jag inte som väsentligt. Om du dock vill ha svar från det som har framkommit, så hävdar Adriana att Nerijus tilltalade henne på hackig/knagglig engelska.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I media undviker man att gå in på detta genom att säga "...där Lisa Holm troligen blev mördad". Verkar lite osäkert med ladan.
Jag tror hon avled på en annan plats. Men silvertejpen lades på i ladan.
2015-10-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jag tror att det enda man gör är att försöka få bort snaran runt halsen om man nu inte är medvetslös men vad man verkligen gör vet man inte innan man hänger där själv

Precis. Har man händerna fria och är vid medvetande samtidigt som man firas upp i taket hängd i en snara, så borde första reaktionen vara att man trycker in händer under snaran kring halsen för att frigöra trycket där. Kanske var precis det hon gjorde också, och sen kom tejpen in i bilden...

Kan det vara därför han tejpade henne? För att hon försökte rädda sitt liv hängandes där i snaran...sen börjar hon skrika och då åker tejpen fram.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror du han är oskyldig?
Jag frågar inte för att vara otrevlig, bara intressant att se hur olika man tänker och ser på saken.
Jag själv blir nog väldigt tagen av den starka bevisningen och hans frus ord
-jag vägrar berätta

Då undrar jag vad hon inte vill berätta
Hon har ju varit i förhör både här i Sverige och Litauen

Bevis där blod är blandat hos offer gärningsman med grad +4 är en väldigt stark bevisning för att han släkte ett liv

Ett barn som inte hunnit leva. Det gör ont oavsett vems barn det än är

Tror du att den där bedömningsskalan handlar om hur pass skyldig NB är eller hur pass säker NFC när på att det är NB:s DNA?

Du tycks mena att +4 säger mer om skulden än vad +1 hade gjort, kan du förklara ditt argument, om så kan du väl sluta att argumentera med plustecken.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du tror inte att indiska likbål i det lilla samhället kommer dra uppmärksamheten till sig och att sedan att lukten kommer att skvallra för den närmaste omgivningen om att det inte är direkt korvgrillning som MGM sysselsätter sig med???

Men nu var ju diskussionen jag deltog i vad bensindunken skulle vara till. Det påstods att den skulle vara till att bränna upp saker. Du skjuter på budbäraren.
2015-10-30, 23:05
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den va bra.. men dessvärre tydligen nödvändig.
Du tror alltså också att Lisa stod upp och var lika stel som en fiskpinne när han hängde henne?

Antingen gjorde hon motstånd eller så var hon redan medvetslös. Idiot...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in