2015-10-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tycker att experterna i TV4Play är kunniga, kloka och angenäma att lyssna på.

Tycker jag också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Fast det finns väl inte något som pekar på att hon gjort motstånd?
Hon var väl mer troligt medvetslös, hennes händer var ju inte ens bundna...
Och jag hade då klöst och rivit i allt jag fått tag i...om det så vore på en vägg..i vild panik...

Jag tror att det enda man gör är att försöka få bort snaran runt halsen om man nu inte är medvetslös men vad man verkligen gör vet man inte innan man hänger där själv
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har du prövat och läst de tidigare inläggen under dagen där har du några att välja och vraka mellan...

Nixpix, har du några bra söktermer?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jackan dragits över huvudet och låst armarna samt byxorna är neddragna till fotknölarna, ja då har man inte så mycket motstånd att uppbringa.

Sant
Inte heller om man kanske fått en jäkla smäll med hjälpen på..därav hennes blod..så hon tuppat av..
Måhända önsketänkande från min sida...för bara tanken på tösen i rep...nä😥
Medlem
Grandiosos avatar
Det här är inte Hollywood

SKÖVDE. Det var dagen då löpande bandet intog Skaraborgs tingsrätt.

Sex vittnen av marginell betydelse passerade på två timmar.

Höstlöven virvlar i Skövdes luft då vi alla skyndar ut ur domstolen. Processen fortsätter på måndag utan att de tunga tekniska bevisen har upphört att existera.

I Hollywoods filmer dyker det upp vittnen med sensationella uppgifter som ändrar allt och som leder till att den vi alla trodde var mördaren är oskyldig.

Detta är dock inte Hollywood.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21676896.ab

Och inte Kommissarie Barnabys Midsomer heller...
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-30 kl. 22:59.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag kan hålla med om att man hade kunnat fråga ut Adriana mer. Jag vill dock minnas att hon vid ett av förhören ritade upp (på karta) vilken väg eller vilka vägar hon sprang på under den 6e juni. Det kan ju vara så att hon kom från ett annat håll och strålade ihop med Nerijus vid kopplingsrummet. Om jag inte missminner mig, så ligger detta hus vid en vägskäl eller en korsning. Således behövde han kanske inte ha passerat henne innan, men troligen sett en löperska på håll? Jag vet inte...

Adrianas upplevelse den där lördagen måste inte betyda att NB, om det var han som frågade efter vägen, var ute efter att shanghaia ett offer.

Pratade NB och Adriana samma språk?
2015-10-30, 22:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bunkern på Kumla.

Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Hmm, är inte helt säger. Litauen. Där känns för mig lite bättre om jag vet att han sitter och mår dåligt på Kumlabunkern. Litauen. Jag kan inte skriva under på att han kommer sitta inne där. Det går säkert köpa sig fri, rymma, ha det gött på vägen med prostituerade, knark eller vad det nu kan vara.

Sitter han på Kumla så kan jag och många andra betala för det via skattesedeln. Det är okej.

Det kan förstås inte jag heller.

Läste hur det var inom litauisk "kriminalvård" då GM i "Psykologmordet" hamnade där. Ett uråldrigt fängelse från 1800-talets senare del. Med dessa vakter tjafsade man inte med. Det var bara för Vidmantas att göra tre djupa benböj mitt i natten naken när vakterna sa till honom.

Nu vet jag inte hur det förhåller med att t ex köpa sig fri och att ha ett "mysigt" liv bakom murarna med prostituerade och knark i ett litauiskt fängelse.

Det är ju klart att han inte kommer att må prima precis med att få sitta på Kumlabunkern.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Tvingar henne att ringa hans kollegor? Förstår inte. Kan du förklara? FUP eller annan info?

Uppgifter lämnade av SH i tingsrätten. Beskriver att LH är blyg men kan ringa hans kollegor om han tjatat på henne i 20-30 min typ.
Vanligt förekommande av en förälder?
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Bland mycket annat som visar att Lisa mötte sitt öde i mjölk/mellanrummet är silvertejpen. Rullen ligger kvar med Lisas DNA på. Hon har inte levt länge med övertejpad näsa och mun.

Bra tankegång. En fråga (kan inte minnas från FUPEn): var det i mjölkrummet som man hittade tejpbitarna som användes på Lisa Holm eller hade hon några tejpbitar kvar på sig när man fann henne i arbetsboden på Martorp?
2015-10-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Bland mycket annat som visar att Lisa mötte sitt öde i mjölk/mellanrummet är silvertejpen. Rullen ligger kvar med Lisas DNA på. Hon har inte levt länge med övertejpad näsa och mun.
Det är inte riktigt sant. Hon kan ha avlidit tidigare. På en annan plats. Det verkar som att tejpningen skett efter hängningen.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
De spår de redovisar i FUP är inte tydliga nog att BEVISA att döden inträffade just där.
Uteslutningsmetoden innebär att man förhoppningsvis kollat efter alternativa platser och insett att: "Nej, det måste ha skett här"

Varför tror du att man uteslutit boden som mordplats ? Det var ju faktiskt där man hittade kroppen. Det naturliga är ju att man antar att en död människa dog där den ligger.

I media undviker man att gå in på detta genom att säga "...där Lisa Holm troligen blev mördad". Verkar lite osäkert med ladan.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ta fram kalkylatorn och räkna ut 190 - 165 så får du reda på hur mycket det behöver lyftas.

Den va bra.. men dessvärre tydligen nödvändig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in