2015-10-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Det är korrekt. Måhända det också eventuellt ingår i vad som anses inte behöver förevisas offentligt, det är i varje fall min slutsats.

Om det skett är det möjligt att det är sekretessbelagt men: urin- och avföringsavgång kan inträffa, det är dock inget som alltid inträffar. Är väl från fall till fall och hur mycket man har i blåsan/tarmen.
2015-10-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
Dagens ord från expressens live-sändning: Orunkeligt -citat Sven-Erik Alhem, ordet betyder orubbligt, hittar inte ordet orunkelig i saol, kanske i en upplaga före dom båda världskrigen,
själv följde jag sändningen från start och tycker ordvalet var illa/opassande, det kom även efter en påtryckning från Sven-Erik Alhem själv, att han hade något att inflika, han kan tyckas ha haft tid själv att betänka vad han ska säga, men det blvev nog lite fel där.... annars är han klockren som sidekick, saklig och förklarande, drar sig inte för att säga hur han skulle ha gjort i åklagares ställe mm
Språkfördärvare är vad han är. Ordet han är ute efter är oomkullrunkeligt. Lite gammaldags.
2015-10-30, 22:03
Medlem
Angående lisas hjälm, fanns det väl spår av blod från henne på insidan vid munnenskyddet tror det stod i dna analyserna. Någon som har någon vettig förklaring till det?
Hängdes hon med hjälm på? Lr kan detta komma från tidigare tillfälle. Kan missat den infon.
2015-10-30, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Lisa låg under alla kläder.... poliserna såg henne inte förrän de lyfte på kläderna

Stod byssjan upp när hon hittades? Stod liket lr låg det under kläderna? Anledningen att jag frågar är att byssjan var så liten och smal.
2015-10-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
De har inte en sådan struktur eller kvalitet att de med ett bra säkert resultat kan jämföras med en person.

Då kanske de kan jämföras med kisens hår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Precis vad jag funderade på. Har du läst den? Var analys av de avskurna repändarna med? Matchade det med psykopatens kökskniv?

Du tror på allvar att man kan se om en viss kniv kapat snöret! Fy fan va smart du är!!!
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Kan förklara allt folk vid ladan i dag.

Du som tydligen nästan bor granne med Högsätet och
har kört förbi där i över 20 år enligt egen utsaga.
Har du bara massa små uttrycksfulla smileys att komma med?

Du om någon borde ha koll!, eller är det så att du är lite rädd
för att bli biten av Arne?
Folk där är nämligen rädda och det kanske du kunde förklara
för oss varför det är så?
Det hade givetvis varit intressant om du visste mer om
varför AJ var med i utredningen på Helena, kanske
du var för liten då för att känna till något.
Du är ju väldigt lokal på Blomberg,hemmahörande.
Och ändå noll koll?
Eller har du en förklaring, "agent" Sculley?
Små smileys passar inte ämnet, ett brutalt mord
och du säger dig bo där, fattar du innebörden?
Märkligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Stod byssjan upp när hon hittades? Stod liket lr låg det under kläderna? Anledningen att jag frågar är att byssjan var så liten och smal.

Byschan stod upp även hon vad jag läst.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Varför rekonstruera något som finns i äkta vara, analyserat och beskrivet...

Och varför ligger den i så fall i sekretessen ?
Hur påverkar den integriteten, de har ju visat "stumparna" ?
2015-10-30, 22:05
Medlem
Citat:

Hur liket låg placerat framgår mig veterligen inte. Däremot stod det något i stil med att ben var placerade "onormalt" (någon får rätta mig om jag har fel). Kläderna låg över henne och täckte henne. Därmed kan man konstatera att hon "satt" ner.
2015-10-30, 22:06
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LockMuck
Byschan stod upp även hon vad jag läst.

Hon var mer sittande i skåpet.
2015-10-30, 22:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Se inlägg 81478

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in