2015-10-30, 21:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Det undrar jag också. Ser ingen rekonstruktion på en fullständig snara någonstans i FUP.

Varför rekonstruera något som finns i äkta vara, analyserat och beskrivet...
2015-10-30, 21:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Vart har du fått det ifrån??

Snälla, läs FUP. Kom och ställ frågor sen.
Medlem
Vissa har frågat om varför man inte känt liklukten första gången man kollat. Detta är en enkel förklaring:

1-2 hours: Early Lividity - draining of Blood into lower part of body, patchy blotches
2-5 hours: Clear Lividity throughout body
5-7 hours: Rigor Mortis set in face
6-12 Hours: Lividity ends
10-12 hours: Rigor Mortis spreads to arms and legs
12 hours: Maximum stiffness from Rigor Mortis, body internal temp at 25C
20-24 hours: Body reaches ambient temperature
24 hours: Body is ambient temperature, decomposition begins, body discoloration
72 hours: Rigor Mortis relaxes completely Bacteria begin to eat intestines
4 - 10 days: Putrefaction - bloating from bacteria bad smell begins
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Undrar hur stor risken är att NB kommer försöka ta livet av sig i häktet.

Överhängande risk tror jag.. Dock inte under häktestiden, men när domen är fastställd och han till fullo inser att loppet är kört.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsprinsessan
Två saker jag tänkt på. Idag förhördes ett vittne jag minns inte exakt vem, hon ser en utlandsregistrerad bil som kör snabbt förbi vid 19.10 med en blond kvinna i baksätet. Är det en död lisa holm hon ser? Kan man va så kallblodig att man inte gömmer henne utan bara sätter henne i baksätet?

Sen undrar jag vart i FUPen jag kan läsa om när och vem som hittar själva kroppen. En från polisen nån spårsäkrare (minns inte yrket) får i uppdrag att kolla jackan och hjälmen men sen finns ingenting om själva hittandet. Är allt även VEM och hur de kom på att titta i byssjan sekretess på?
Fanns ju en som jobbade med djuren som hade varit inne i byssjan tidigare i veckan, hur har han kunnat undgå att ett lik ligger (är intryckt) där? Har han förhörts i rättegången?

Lisa låg under alla kläder.... poliserna såg henne inte förrän de lyfte på kläderna
2015-10-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är väl snarare så att man bör ställa frågan, hur utredda dom är? Inte utgå ifrån att man inte ens har tittat på dem.

Det framgår att skorna är återkallade. Av vilken anledning? Passar inte in i polisens och åklagarens tes?
2015-10-30, 21:58
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Varför rekonstruera något som finns i äkta vara, analyserat och beskrivet...

Precis vad jag funderade på. Har du läst den? Var analys av de avskurna repändarna med? Matchade det med psykopatens kökskniv?
2015-10-30, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Avföring då, det avsaknas också? alla muskler slappnas när döden inträder.
Gå till FUP och titta på Lisas jeans och trosor, nada ingenting, inte ens en liten fläck.
Det är korrekt. Måhända det också eventuellt ingår i vad som anses inte behöver förevisas offentligt, det är i varje fall min slutsats.
2015-10-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Har heller inte hittat detta i FUpen!
Nån annan?

Tror inte det står... men om man kollar protokollen från spårsäkringen/beslagstagningen får man väl en liten uppfattning
2015-10-30, 22:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Helt otroligt. Hur får man upp en människa så? Det går inte att göra det ensam om man inte är typ världens starkaste man.

Han måste alltså haft hjälp...

Han är 1,85 lång och hon 1,65 och väger 45 kilo.
2015-10-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Han går där med sin bror i ladan, plötsligt ser han Lisas handske, vad ska han då göra?
Säga " Men hoppas, den här blev nog kvarglömd här igår då jag mördade Lisa" ?

Det är klart han låtsas som att han aldrig sett skymten av den. Därav frågan till sin bror.
Eller tycker du att han skulle ha packat ner den i sin ficka när hans bror ser det?

Jag har fattat att det var AB som hittade handsken sedan kom Lars in och plockade upp den så Arne varför den hamnade hos polisen.

Om NB hade hittat den först då hade den säkert hamnat i hans ficka. Nu hann han inte. Vilket faktiskt var vad NB själv sa. Ur minnet ... jag hittade handsken om jag hade varit skyldig hade jag stoppat den i min ficka.

Här säger han lite om sig själv faktiskt - han skulle gömt handsken
2015-10-30, 22:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Lisa låg under alla kläder.... poliserna såg henne inte förrän de lyfte på kläderna

Ja kan du tänka dej i vilken "storlek" hon var nerknökad till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in