2015-10-26, 19:55
Medlem
Kan inte släppa tanken på örhänget och handsken i ladan. Vilka plötsligen finns där efter några dagar. Kan MGM haft någon typ av emballage i sin bil som han återtar till ladan direkt när polisen släpper avspärrningen ? Tänker att han tar tillbaka emballaget och missar att örhänget och handsken faller ur. Enl någon tidigare i tråden uppstår inte liklukt som hundar kan känna direkt efter att personen avlider. Vad finns i ladan ? Någon gamal matta ? Pressar? Kartonger ? Det brukar hängas djur där, vad transporteras de i ?
Ja, det är en teori: att en stressad NB ser att slutet kommer närmare och stressad tar han tillbaka sitt emballage till ladan .
2015-10-26, 20:01
Medlem
Willow1s avatar
Behöver lite hjälp!
Jag läste på FB att Irina berättat om sex och alcohol, men det fanns inte i min minnes bank.
Så jag började leta i FUP men hittade inte hennes förhör.
Snälla kan någon som har detta lägga en länk så jag kan ta del av det.
2015-10-26, 20:01
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie71
Kan inte släppa tanken på örhänget och handsken i ladan. Vilka plötsligen finns där efter några dagar. Kan MGM haft någon typ av emballage i sin bil som han återtar till ladan direkt när polisen släpper avspärrningen ? Tänker att han tar tillbaka emballaget och missar att örhänget och handsken faller ur. Enl någon tidigare i tråden uppstår inte liklukt som hundar kan känna direkt efter att personen avlider. Vad finns i ladan ? Någon gamal matta ? Pressar? Kartonger ? Det brukar hängas djur där, vad transporteras de i ?
Ja, det är en teori: att en stressad NB ser att slutet kommer närmare och stressad tar han tillbaka sitt emballage till ladan .

En pressening kanske ??
2015-10-26, 20:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag tror inte att han hade tänkt våldta alls. Hans sjuka fantasi var att runka medans han såg hennes dödskamp för det just den han gick igång på.
Någon gång under händelseförloppet så var han väl åtminstone lite smart och ville undvika att lämna för tydliga spår.
Han runkade troligen och la satsen i lampkupan som hittades i tvättstället med hans sperma i.
Nej, givetvis inte. Våldtäkt stod inte på schemat.
Själva den sexuella handlingen bestod av att iscensätta ett utdraget lidande för sitt
avpersonifierade offer, vilket det än hade blivit. Det är just detta han går igång på och
eftersträvar. Hans njutning medan någon annan plågas till döds under noga arrangerade
former. Någonstans i "slutakten" av det makabra skådespelet uppnås klimax i form av
en orgasm som heter duga. Därav spillet i lampkupan/skärmen.

En sadistisk sexualmördare har agerat. I hans fall ingen som helst tanke på någon
penetration.
2015-10-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Visst, men tycker ändå inte det kommer i närheten av det lidande han förtjänar om man ställer det i paritet till det lidande han utsatt Lisa med anhöriga för.

Självklart kommer han inte lida på samma sätt som stackars LH. Men man ska inte förringa skammens kraft. Efter detta kommer ingen människa titta på honom eller bemöta honom som innan. Allt kommer vara förändrat. Det kommer han känna av.
2015-10-26, 20:07
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Har minne att jag blev kallad för rättshaverist av flera
här på tråden, det här nog lika med totalhaverist.
Däremot går det att demonstrera med stora
plakat för att tala om tydligt hur ilsken man är.
Blir han fälld blir han tvungen att tjäna sin tid
på isoleringen eller så placerar dom NB hos
språkläraren Eklund i Norrtälje med tårta
på söndagar och fri tillgång till internet och klippdockor.

Efter som han inte "öppnat mun" var han inte ensam om
brottet

Vad grundar du den teorin på?
Jag menar om att han inte var ensam
Med tanke på sperman på väggar och lampkupa plus avföringen tror jag du har fel.
Enda möjligheten är om han haft slavkontrakt med bekant som förekommer i sm kretsar
2015-10-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej jag tror inget gick fel här utan gick precis som han hade planerat.
Hade han velat att Lisa skulle överleva hans smutsiga hantering så hade han tejpat båda hennes ögon så hon inte skulle kunna se sin förövare. Nu är tejpen över mun och näsa...

Detta är riktigt otäckt. Det sjuka äcklet har velat ge B.O (i detta fallet Lisa) maximal smärta i och med att hon eventuellt har kunnat sett vad han höll på att göra. Detta med tejpad näsa och mun för att öka dödsångesten ytterligare samt att han på något sjukligt sätt känt makt över situationen. Riktigt sjukligt.

Egentligen borde det svenska manliga släktet vakna till liv i detta fallet och jag ut letten ur finkan så han kan brännas på bål inne på torget i Skövde. Att ge sig på en söt oskyldig ung svensk tjej på detta viset är aldrig ok och borde alltså få det svenska manliga släktet att ta saken i egna händer och på något sätt ge Lisa någon form av upprättelse för det lidande hon har blivit utsatt för.

Lider med S.H, H.H och storasyster S.H som får ta konsekvenserna av GM:s sjuka handlande.
2015-10-26, 20:09
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Lite osäker, men uppfattade det som att det är på onsdagen de ska dit.
http://www.svd.se/do-kritiker-rasar-mot-kinberg-batras-besked/om/det-nya-politiska-laget

Kan förklara allt folk vid ladan i dag.

2015-10-26, 20:09
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Har minne att jag blev kallad för rättshaverist av flera
här på tråden, det här nog lika med totalhaverist.
Däremot går det att demonstrera med stora
plakat för att tala om tydligt hur ilsken man är.
Blir han fälld blir han tvungen att tjäna sin tid
på isoleringen eller så placerar dom NB hos
språkläraren Eklund i Norrtälje med tårta
på söndagar och fri tillgång till internet och klippdockor.

Efter som han inte "öppnat mun" var han inte ensam om
brottet

Men då vore det väl ett ypperligt tillfälle att se till att han öppnar käften.Polisen klarar ju bevisligen inte av detta.Totalhaverist eller inte så är jag inte den typen som daltar med personer som begår såna här vidriga saker mot unga tjejer.Om du misstänker mannen på din avatar är det väl inte värre än att åka ner till Dubai ta honom i kragen och fråga vad han vet.Vad är problemet??
2015-10-26, 20:10
Medlem
Polisen verkar tro att de som hördes i fickringningen var cafeflickorna. Detta kan inte stämma. Dels säger flickorna i intervjuer dagarna efter försvinnandet att de stängde tidigt och gick ca 18:15 eftersom de hade mycket bråttom, en tjej skulle med en buss. Detta står också i förhörsprotokollet. Det finns också två oberoende vittnen som ser flickorna lämna cafeet 18:20, det ena vittnet kollar på klockan då hon passerar Cafeet. Lisa lämnar någon minut tidigare, hon är inte med och låser. Fickringningen tyder på att någon mer än NB är inblandad, någon som talar svenska.
2015-10-26, 20:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vad grundar du den teorin på?
Jag menar om att han inte var ensam
Med tanke på sperman på väggar och lampkupa plus avföringen tror jag du har fel.
Enda möjligheten är om han haft slavkontrakt med bekant som förekommer i sm kretsar
Sperman och avföringen kan vara gammal.

Om han begick brottet tillsammans och i samförstånd med annan vinner han inget på att erkänna och peka ut den andre. Han får samma straff som om han har begått det ensam. Så han säger inget.
2015-10-26, 20:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag uppfattade texten så, och har backat. Läs gärna ikapp innan du kommenterar.
Det är liiiiite svårt att läsa ikapp när det sitter troll och spammar tråden med idiotiska påståenden.
Hur många inlägg la du om att Lisa INTE hade blött? ... och så erkände du till slut att du inte hade läst fup
Läs du på och kom igen med dina snedvridna uppfattningar som du kan få igång en diskussion om, för det är ju det som är ditt mål i alla trådar du skriver i... diskutera till vansinne även om du är helt fel ute.
Så mitt tips till dig är... Läs gärna FUP innan du kommenterar!
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det framgår i förhör med brodern att MGM är väldigt noggrann i sitt arbete och jag tolkar det som att han tar sina arbetsuppgifter på stort allvar. Att han inte sköter hygienen, tvättningen och matlagningen är för att det inte är hans uppgift. Det är frugans uppgift, vilket båda bröderna gjort tydligt.

Jag ser inget i hans profil som talar emot att han skulle kunna vara en mördare som går metodiskt fram. Trots det har han lämnat många spår efter sig, men det tolkar jag mer som att stressen och chocken fått honom ur balans. Han hade också kunskaper om DNA innan, så han hade nog läst på en del men lyckades inte i praktiken.
Jag tror nog kanske att den yngre brodern inte är kapabel att bedöma GM:s noggrannhet och duglighet i sitt arbete då båda är självlärda. Har sett bilden på det där fönsterblecket som han har skruvat fast istället för att använda bleckspik. Karmen kommer att ruttna på nolltid.
Dessutom i det hus dom renoverade fick dom ju göra om en hel del.

Hur menar du med att han inte sköter bl.a. sin hygien? Ska hans fru bada honom eller vad?

Jag tror att den här mannen lider av storhetsvansinne och han är ju noga med att han är familjens överhuvud... och hans storhetsvansinne gör att han tror att han ska komma undan med detta.
Den där hjärnan skulle jag allt bra gärna vilja titta in i för hur kan han först onanera och spruta överallt i ladan och sen mörda Lisa i samma hus och tro att han ska komma undan om han kan något lite om just DNA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in