2015-10-28, 23:54
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Delio Rossi har gjort sitt i Bologna. Förlusten mot Inter blev droppen.
http://www.goal.com/en/news/723/serie-a/2015/10/28/16765762/bologna-sack-head-coach-rossi?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Blir det Donadoni in, så känns det som en klar uppgradering. Annars är inte jag lika frälst som många andra på Bolognas trupp.

Donadoni it is. Jag håller med dig annars, backlinjen är såvitt jag vet direkt från Serie B-uppgången, på innermittfältet är det en drös spelare med usel förstatouch däremot ser anfallet hyfsat ut. Mounier är bra, Destro kan göra mål i Serie A, det vet vi.

Allegri och Mandorlinis bänkar bör väl dock brinna nu, särskilt den senares. Jag tror att Juventus har ett ganska stort tålamod i år men ligger man inte iaf en eller ett par poäng ifrån CL-plats vid säg jul så får han nog gå. Fixa CL-platsen måste vara det enda som gäller fr.o.m nu.
Citera
2015-10-29, 11:10
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Fast den här förlusten för Chiellini ta på sig. Oerhört klumpigt agerande när man redan har ett gult kort.

Fast har man kommit undan med det i typ åtta år så förstår man ju att han tror att det är lugna puckar.
Citera
2015-10-29, 12:23
Medlem
sebastian_s avatar
Ja då kan vi konstatera att juventus inte avggör ligan i februari som vanligt. Men som den demon juventus är vägrar jag räkna bort dem från guldstriden. 84 poäng kvar att spela om...
Citera
2015-10-29, 15:18
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Tyvärr laget är svagt. Allegri verkar inte kunna banka in lite grinta eller disciplin i laget. Varför byter man taktik ifrån Atalanta matchen? 3-5-2, start mandzukic osv.

Felet var att vila Khedira. Marchisio spelade inte p.g.a influensa. Hur kan man vila en ordinarie mittfältare (Khedira) när det är en måste match. Inte direkt så att vi vunnit 5 matcher i rad och har råd att vila ordinarie spelare. Mittfältet är livsviktigt.

Såhär borde mittfältet sett ut igår:

Khedira - Hernanes - Pogba

Men jag håller med, 3-5-2 måste skrotas! Det kan inte vara så att vi byter spelsystem p.g.a en spelare, alltså cuadrado. Tyvärr är Pereyra borta i 40 dagar och det är trist eftersom han är den som är tilltänkt trequartista.

Men jag vill se 4-2-1-2 framöver den gav oss fan CL-final.

Caceres/Padoin - Barzagli - Bonucci - Evra

Khedira - Marchisio - Lemina/Sturaro

Pogba

Dybala - Morata

Denna uppställning mot Torino nu i helgen.

Lichsteiner har gjort hjärtoperation och ska undersökas i veckan därför är han inte med. Chiellini fick rött kort nu senast och missar matchen mot Torino. Asamoah borta 20 dagar p.g.a muskelskada. Pereyra 40 dagar borta. Så detta är det bästa vi kan ställa upp med i nuläget enligt mig.

I första hand caceres om han kan spela, varit skadad annars i värsta fall padoin.

Vi får offra Pogba på 3-manna mittfältet för att få lite spets framåt. Det funkar att sätta in en reserv ihop med marchisio och Khedira, däremot inte två reserver Lemina och Sturaro det såg vi igår.

När sedan Asamoah är tillbaka kan han rotera på 3-manna mittfältet. Då har vi en fullgod ersättare till Pogba, Marchisio och Khedira.

Pereyra ska alltid spela som trequartista om han är frisk. Inte optimalt att sätta Pogba där om Pereyra är skadad eller behöver vila men det är det minst dåliga alternativet. Skulle behövt två spelare på trequartista positionen.

Värst av allt vi har 3st betongklossar av 4st anfallare. Endast Dybala är kreativ. Dybala och Pereyra måste alltid spela i ett 4-3-1-2. Lite skitsamma om Morata, Mandzukic eller Zaza spelar. Handlar mest om form men jag säger Morata då han har bäst teknik av de tre nämnda men absolut ingen som kan göra sin gubbe utan borrar ner huvudet i marken och springer rakt in i motståndaren.

Januari behövs:

en högklassig kreativ anfallare
ev en högerback om högerbackskrisen kvarstår med skador

sommarmercato:

en högklassig kreativ anfallare
en trequartista som kan slåss med pereyra om platsen.

Inte kul att vara Juve supporter i dessa dagar men det kan i nuläget inte bli sämre, bara bättre.

En ljusglimt, vi har bara släppt in 8mål på 10 matcher. Topplagen har släppt in 7, 8, 8 och 12 mål. Däremot öser topplagen in mål, runt 20 mål på dem och Roma har gjort mest 25 mål. Förutom smuts-inter som vinner med uddamål och bara har gjort 10 mål.

Försvaret är inte där det brister. Utan kreativiteten framåt som brister. Backlinje är världsklass, mittfältet Khedira, Marchisio, Pogba är strax under världsklass. trequartista godkänt när pereyra spelar men inte mer. Anfallet är under all kritik. Därför ska allt fokus läggas på trequartista och anfall.
Senast redigerad av Klopek 2015-10-29 kl. 15:22.
Citera
2015-10-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Kanske Milan har äntligen hittat sitt mittbackspar, var ganska stabilt idag och mot Sassulo men så länge inte Zapata spelar så är jag nöjd!
Jag inbillar mig det. Och om Donnarumma kan visa stabilitet (vilket man egentligen inte ska kräva av honom redan på denna nivå) så kan det leda till att Antonelli och Abate/De Sciglio vågar ta sina offensiva löpningar. Antonelli överraskar och imponerar på mig. Tänk när alla offensiva spelare är tillgängliga. Kan bli bra...
Citera
2015-10-29, 19:48
Medlem
Starka inlägg av anteri17, men jag har tyvärr inte så mycket att tillägga...

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Delio Rossi har gjort sitt i Bologna. Förlusten mot Inter blev droppen.
http://www.goal.com/en/news/723/serie-a/2015/10/28/16765762/bologna-sack-head-coach-rossi?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Blir det Donadoni in, så känns det som en klar uppgradering. Annars är inte jag lika frälst som många andra på Bolognas trupp.

Jag gillar Donadoni, som spelare och människa. En signore.

Som tränare har han kanske inte imponerat lika mycket, men han har fått oförtjänt mycket kritik. Han var den typen av tankande spelare som jag hela tiden kunde föreställa mig bli en stor tränare. Det hände inte, men han är en bra tränare
Citera
2015-10-29, 21:29
Medlem
sebastian_s avatar
Hur stora kan sassoulo bli, tror ni? Som jag har förstått det har de en förmögen ägare vars företag betalar den högsta sponsorpengen för tröjreklam av alla.De äger dessutom sin egen arena.Men har de något publikunderlag alls? Vems marknadsandelar är det de ska ta? Bolognas, parmas eller kanske Milans?? "Emilia-Romagna är en region vid Adriatiska havet i norra Italien. Regionen är tättbefolkad och en av Italiens rikaste. Emilia-Romagnas kök är ett av Italiens mest karakteristiska. Ytan omfattar 22 123 km² och antalet invånare är omkring 4 miljoner. Regionens huvudstad är Bologna och andra viktiga städer är Parma, Piacenza, Reggio nell'Emilia, Modena, Rimini, Ferrara, Forlì, Cesena och Ravenna." Flera serie a och b lag där. Ganska många för en region på 4 miljoner invånare.
Senast redigerad av sebastian_ 2015-10-29 kl. 21:35.
Citera
2015-10-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Hur stora kan sassoulo bli, tror ni? Som jag har förstått det har de en förmögen ägare vars företag betalar den högsta sponsorpengen för tröjreklam av alla.De äger dessutom sin egen arena.Men har de något publikunderlag alls? Vems marknadsandelar är det de ska ta? Bolognas, parmas eller kanske Milans?? "Emilia-Romagna är en region vid Adriatiska havet i norra Italien. Regionen är tättbefolkad och en av Italiens rikaste. Emilia-Romagnas kök är ett av Italiens mest karakteristiska. Ytan omfattar 22 123 km² och antalet invånare är omkring 4 miljoner. Regionens huvudstad är Bologna och andra viktiga städer är Parma, Piacenza, Reggio nell'Emilia, Modena, Rimini, Ferrara, Forlì, Cesena och Ravenna." Flera serie a och b lag där. Ganska många för en region på 4 miljoner invånare.
De har ett snitt på 12.600 efter fem hemmamatcher, och då har man mött Juventus med 20.600 på läktaren. De kan konkurrera med Chievo, och förmodligen ta deras plats. Men i slutändan är de lika meningslösa...
Citera
2015-10-29, 22:40
Medlem
Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sampdoria: Viviano; Cassani, Silvestre, Regini, Zukanovic; Barreto, Carbonero, Fernando; Soriano; Eder, Cassano

Empoli: Skorupski; Laurini, Tonelli, Costa, Mario Rui; Zielinski, Maiello, Buchel; Saponara; Maccarone, Pucciarelli

Saponara & Cassano med comebacker, kan bli underhållande.
Jag blir lycklig av att se Cassano tillbaka. Tänk att han kanske håller på lika länge som Totti... Tillsammans med Eder borde han kunna skapa möjligheter. Cassano var ok. Inte briljant, men bra. Han skapade möjligheter. Kul att se.

Och jag vill att Saponara lyckas i Empoli. Tillsammans med Big Mac... gillar hur Maccarone tar ansvar.

Saponara passar fram till Pucciarelli som läckert lägger in den i bortre gaveln. Direkt efter så går Cassano ut och Muriel in... Och sedan gör Eder mål från en icke-chans.

Oavgjort var ”rättvist”, men Diousse kommer nog fan att få en jävla utskällning av Macarone i omklädningsrummet.
Citera
2015-10-29, 23:23
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Det var som fan! Dom har alltså köpt arenan? Det visste jag inte, har missat det. Ja, dom kan nog bli väldigt stora då. Går man in & köper ett annat lags arena i en annan stad så är man med i gamet på riktigt. Kartan ritas om. Det Reggiana vi minns som Johnny Ekström lirade i, med Portugals store stjärna Paulo Futre & världsmästaren Taffarel i mål, är väck sedan länge. Andra lag i trakten har också kastat in handduken mer eller mindre. Sassuolo har dykt upp chockartat som en aktör i The Big League, dom dansar med stora elefanter.
Citera
2015-10-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Donadoni it is. Jag håller med dig annars, backlinjen är såvitt jag vet direkt från Serie B-uppgången, på innermittfältet är det en drös spelare med usel förstatouch däremot ser anfallet hyfsat ut. Mounier är bra, Destro kan göra mål i Serie A, det vet vi.
...
Jag håller i stort med. Till skillnad mot t ex Cagliari står man inte särskilt väl rustade inför framtiden. Och symptomatiskt så ledde Murgia Cagliaris Primavera borta mot Bologna till en vinst med 0-4. Nu sex raka segrar för Cagliari som såklart dominerar Campionato Primavera. Man leder nu Girone B med fyra poäng före Inter på andra plats. (finns A, B och C):

Cagliari har såklart anpassat truppen efter de nya förhållandena. Man missar nu ca 37 miljoner euro i TV-pengar... Och om man inte omedelbart kommer tillbaka till Serie A måste man anpassa kostnadsläget ytterligare eller riskera att falla i samma avgrund som så många andra klassiska lag.

Stivali nämnde t ex Reggiana:
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
...
Går man in & köper ett annat lags arena i en annan stad så är man med i gamet på riktigt. Kartan ritas om. Det Reggiana vi minns som Johnny Ekström lirade i, med Portugals store stjärna Paulo Futre & världsmästaren Taffarel i mål, är väck sedan länge. Andra lag i trakten har också kastat in handduken mer eller mindre. Sassuolo har dykt upp chockartat som en aktör i The Big League, dom dansar med stora elefanter.

Men oavsett så har Cagliari en stabil grund. För man har ett givet upptagningsområde och fans som kommer att vara där. Alldeles oavsett tillfällig frånvaro av framgång. Medan ett lag som Sassuolo kommer att försvinna då deras suger daddy och framgång försvinner...
Citera
2015-10-30, 21:34
Medlem
Giovonco har slagit rekord och tagit Toronto till deras första slutspel genom tiderna. Man inledde inte oväntat med att åka på en förlust med 3-0 mot Montreal.

Men Giovinco tog det på rätt sätt, och var redo att fightas med fansen efter matchen:

http://video.gazzetta.it/giovinco-quasi-rissa-tifosi-montreal/be16d9b4-7f36-11e5-ae2e-e7dc3a3187bd

Vaffanculo:
https://www.youtube.com/watch?v=7zAO3f0c1XY
Senast redigerad av Brille68 2015-10-30 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in