Citat:
Ursprungligen postat av
Försöksdjur
Tyvärr laget är svagt. Allegri verkar inte kunna banka in lite grinta eller disciplin i laget. Varför byter man taktik ifrån Atalanta matchen? 3-5-2, start mandzukic osv.
Felet var att vila Khedira. Marchisio spelade inte p.g.a influensa. Hur kan man vila en ordinarie mittfältare (Khedira) när det är en måste match. Inte direkt så att vi vunnit 5 matcher i rad och har råd att vila ordinarie spelare. Mittfältet är livsviktigt.
Såhär borde mittfältet sett ut igår:
Khedira - Hernanes - Pogba
Men jag håller med, 3-5-2 måste skrotas! Det kan inte vara så att vi byter spelsystem p.g.a en spelare, alltså cuadrado. Tyvärr är Pereyra borta i 40 dagar och det är trist eftersom han är den som är tilltänkt trequartista.
Men jag vill se 4-2-1-2 framöver den gav oss fan CL-final.
Caceres/Padoin - Barzagli - Bonucci - Evra
Khedira - Marchisio - Lemina/Sturaro
Pogba
Dybala - Morata
Denna uppställning mot Torino nu i helgen.
Lichsteiner har gjort hjärtoperation och ska undersökas i veckan därför är han inte med. Chiellini fick rött kort nu senast och missar matchen mot Torino. Asamoah borta 20 dagar p.g.a muskelskada. Pereyra 40 dagar borta. Så detta är det bästa vi kan ställa upp med i nuläget enligt mig.
I första hand caceres om han kan spela, varit skadad annars i värsta fall padoin.
Vi får offra Pogba på 3-manna mittfältet för att få lite spets framåt. Det funkar att sätta in en reserv ihop med marchisio och Khedira, däremot inte två reserver Lemina och Sturaro det såg vi igår.
När sedan Asamoah är tillbaka kan han rotera på 3-manna mittfältet. Då har vi en fullgod ersättare till Pogba, Marchisio och Khedira.
Pereyra ska alltid spela som trequartista om han är frisk. Inte optimalt att sätta Pogba där om Pereyra är skadad eller behöver vila men det är det minst dåliga alternativet. Skulle behövt två spelare på trequartista positionen.
Värst av allt vi har 3st betongklossar av 4st anfallare. Endast Dybala är kreativ. Dybala och Pereyra måste alltid spela i ett 4-3-1-2. Lite skitsamma om Morata, Mandzukic eller Zaza spelar. Handlar mest om form men jag säger Morata då han har bäst teknik av de tre nämnda men absolut ingen som kan göra sin gubbe utan borrar ner huvudet i marken och springer rakt in i motståndaren.
Januari behövs:
en högklassig kreativ anfallare
ev en högerback om högerbackskrisen kvarstår med skador
sommarmercato:
en högklassig kreativ anfallare
en trequartista som kan slåss med pereyra om platsen.
Inte kul att vara Juve supporter i dessa dagar men det kan i nuläget inte bli sämre, bara bättre.
En ljusglimt, vi har bara släppt in 8mål på 10 matcher. Topplagen har släppt in 7, 8, 8 och 12 mål. Däremot öser topplagen in mål, runt 20 mål på dem och Roma har gjort mest 25 mål. Förutom smuts-inter som vinner med uddamål och bara har gjort 10 mål.
Försvaret är inte där det brister. Utan kreativiteten framåt som brister. Backlinje är världsklass, mittfältet Khedira, Marchisio, Pogba är strax under världsklass. trequartista godkänt när pereyra spelar men inte mer. Anfallet är under all kritik. Därför ska allt fokus läggas på trequartista och anfall.