2015-10-24, 21:27
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Flera matcher inför stor publik. Snitt av omgångens hemmalag i före dagens matcher; Bari 21.200, Salernitana 13.400 och Cagliari 11.900.

En del Serie B matcher levererar verkligen i form av publikstöd.

Bari - Avellino. http://www.barinelpallone.it/Foto/2015_09_27_bari-avellino_30.jpg

Avellino - Brescia. http://www.ultras-tifo.net/images/stories/2015/10/avellino-brescia/Avellino-Brescia-10.jpg
Citera
2015-10-25, 23:55
Medlem
snillet_1s avatar
Kommer Juventus att låna ut Rugani i januari? Jag såg nyss att han endast har spelat en enda minut (av ordinarie matchtid) för Juventus under den här säsongen. Såklart fullständigt slöseri med tid.
Citera
2015-10-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kommer Juventus att låna ut Rugani i januari? Jag såg nyss att han endast har spelat en enda minut (av ordinarie matchtid) för Juventus under den här säsongen. Såklart fullständigt slöseri med tid.
Ironiskt med tanke på att han spelade varje minut av Serie A med Empoli förra säsongen. Han var väl förövrigt den enda spelaren i ligan som gjorde just det.

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om att han plockades in redan denna säsong. Å ena sidan får han möjlighet att lära av några av världens bästa mittbackar, å andra sidan måste det väl vara en risk att bristen på speltid hämmar hans utveckling. Antagligen beror bristen på speltid mycket på Juves svaga inledning; med en bättre start tror jag absolut inte att det hade varit omöjligt att han hade fått starta t.ex. hemma mot Atalanta.
Citera
2015-10-27, 18:07
Medlem
anteri17s avatar
Vad händer med Mario Suarez? Han sågs väl som en klar startspelare för Viola inför säsongen. Över 100 miljoner kronor köptes han in för, men hittills är han bänkad av en inte obänkbar Badelj. Någon med bättre inblick som kan ge sin syn på denna mycket märkliga situation? Det är orimligt för en klubb som Viola att värva en 28-åring för dessa summor, och sedan anse att han är för dålig för att ta plats.

.................................................. .....................

Hur går snacket om vintermercaton i Lazio-leden? Morrison har floppat, om nu några hade några större förväntningar på honom, och lär lämna i januari. Fler som ryktas ut?
Jag är orolig att Lazio kommer trampa rejält med vatten vid mars/april om man inte förstärker i januari. Det finns för få riktigt bra spelare i Lazio. Saknas några så får det stora effekter.
Lazio ser ut att gå vidare från EL-gruppen, och lär kunna avancera ytterligare några steg på vägen mot en europeisk titel. Dessa utslagsmatcher kommer slita tungt på en skral trupp. Nu när Juventus dessutom sackar efter i ligan så är det inte naivt att tänka sig en potentiell scudetto-strid för Lazio. Men då krävs förstärkningar i januari.

Finns pengarna? Lazio hade ett transfernetto på runt 150 miljoner kronor i somras. Det är ganska mycket för en klubb av Lazios dignitet. Tidigare har det gnällts på Lotito och Tare för uteblivna satsningar, så även i somras. Men det kan verkligen vara läge att investera redan nu i januari istället för nästa sommar. Läget är uppenbart för ytterligare en CL-kvalificering, samt en rolig vår i jakten mot en europeisk titel. Rimligtvis är denna tanke kittlande även för Lotito och Tare. Tänk er två fina spelare a 100 miljoner. Förslagsvis en mittback och en innermittfältare. Då är Lazio en verklig Scudetto-kandidat.
Citera
2015-10-27, 23:17
Medlem
Minns tidigt 2000-tal när man satt på sitt 56k modem och såg snygga mål från någon sida som la upp alla målen. Mancinis klackar, Baggios avslut osv. Vilka minnen.

https://www.youtube.com/watch?v=iW5WvVcMYCY
Citera
2015-10-28, 18:04
Medlem
anteri17s avatar
Delio Rossi har gjort sitt i Bologna. Förlusten mot Inter blev droppen.
http://www.goal.com/en/news/723/serie-a/2015/10/28/16765762/bologna-sack-head-coach-rossi?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Blir det Donadoni in, så känns det som en klar uppgradering. Annars är inte jag lika frälst som många andra på Bolognas trupp.
Citera
2015-10-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Minns tidigt 2000-tal när man satt på sitt 56k modem och såg snygga mål från någon sida som la upp alla målen. Mancinis klackar, Baggios avslut osv. Vilka minnen.

https://www.youtube.com/watch?v=iW5WvVcMYCY

Två underbart genialiska artister.

Jag har tjatat om det, men då Mancini gjorde sin klack hade Italien dessutom tior som Baggio, Del Piero, Totti och såklart den fantastiska Zola. På tal om klack i farten:
https://www.youtube.com/watch?v=-s-WJxeH6Uo
Citera
2015-10-28, 22:43
Medlem
Valde en av de mindre intressanta matcherna.

Milan (4-3-3): Donnarumma; Abate, Alex, Romagnoli, Antonelli; Montolivo. Kucka, Bertolacci; Cerci, Bacca, Bonaventura.

Glest på läktaren och regnar som fan. Donnarumma i mål igen. Abate fick byta tämligen omgående, De Sciglio in. Jag gillar startelvan men inte nödvändigtvis uppställningen.

Tendenser till löpningar från ytterbackarna, men det saknas fortfarande löpningar på djupet från mittfältarna. Ganska bra spel, men alltför statiskt och utan riktig acceleration framåt. Samtidigt spelade Chievo som vanligt kompakt och var farliga framåt.

I andra höjde Milan tempot och anföll med hela laget. Fint spel, Bacca snett bakåt till Antonelli som placerade in 1-0. Antonelli tog löpningarna och man fyllde på i mitten. Farliga inlägg och vinnarinställning. Kom till många avslut, men man har svårt att göra mål. Mihajlovic får fan visa hur man träffar mål. Borde absolut ha gjort fler ikväll.

Donnarumma var bra även om han på övertid hade en jävla tur med domaren på övertid, och Alex & Romagnoli var ganska stabila. Under andra halvleken såg det bra ut, men samtidigt var det Chievo på hemmaplan...
Citera
2015-10-28, 22:44
Medlem
Försöksdjurs avatar
Allegri out!
Citera
2015-10-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Donnarumma var bra även om han på övertid hade en jävla tur med domaren på övertid, och Alex & Romagnoli var ganska stabila. Under andra halvleken såg det bra ut, men samtidigt var det Chievo på hemmaplan...

Kanske Milan har äntligen hittat sitt mittbackspar, var ganska stabilt idag och mot Sassulo men så länge inte Zapata spelar så är jag nöjd!
Citera
2015-10-28, 22:54
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Allegri out!

Fast den här förlusten för Chiellini ta på sig. Oerhört klumpigt agerande när man redan har ett gult kort.
Citera
2015-10-28, 23:04
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Fast den här förlusten för Chiellini ta på sig. Oerhört klumpigt agerande när man redan har ett gult kort.

Tyvärr laget är svagt. Allegri verkar inte kunna banka in lite grinta eller disciplin i laget. Varför byter man taktik ifrån Atalanta matchen? 3-5-2, start mandzukic osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in