2015-10-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Mycket blåst i början av sommaren och var väl inte så mycket värme heller väl ?

Det var ju faktiskt riktigt varmt den kommande veckan, mellan mån och fre efter att Lisa hade försvunnit. Dvs när dom var ute och sökte efter henne. Då låg tempen på +25 grader mer eller mindre varje dag.
2015-10-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Han ger sig på LH vid ca 18.30. Hemma och Skypar 19.35. Gott om tid. Det är korta avstånd mellan platserna och LHs saker har kastats utan större tänkande. Snabbt jobbat.

Är nog gott om tid egentligen. Har ingen uppfattning om tiden i ladan.
Men rent logistiskt; att köra från ladan-Martorp-vräka hjälm o jacka i rishögen- släpa in henne i skåpet-och tillbaks hem. Går nog under halvtimman!!
2015-10-30, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Det jag syftade på var att båda byxorna satt runt hennes anklar... När kläderna kom in låg träningsbyxorna i dom andra.

Jag kan inte utläsa att jeansen var utanpå träningsbrallorna.

Träningsbrallorna var utanpå jeansen det står i fup
2015-10-30, 18:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Det jag syftade på var att båda byxorna satt runt hennes anklar... När kläderna kom in låg träningsbyxorna i dom andra.

Jag kan inte utläsa att jeansen var utanpå träningsbrallorna.
Tolkningsfråga kanske? Om man drar båda byxorna neråt från midjan. och dom satt kvar runt fotlederna vilket väl tajta kläder lär göra, så är träningsbyxorna inuti dom andra. Båda med avigsidan ut.
2015-10-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Mycket av det du skriver är trådsanningar. Adriana är hans svärdotter, det är sant. Men jag tror ju inte att farbror Arne egentligen vill " sätta dit" NB eftersom han har uttalat sig så fördelaktigt om honom och även är den som anställt honom. Han har helt tagit fel på NB:s personlighet.

AJ blev topsad eftersom han tog i handsken. De andra i familjen vet jag inte. Även Linus topsades ( en kille Lisa var intresserad av).

Vad anser du om de övriga exempel som jag angav ? Kommentera dem gärna.
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Precis det jag säger, jävligt underligt beteende. Det kryllar ju av DNA, killen har inte gjort något försök överhuvudtaget för att sopa igen efter sig. Snarare tvärtom. Visst tidspress gormar vissa om, mycket möjligt. Men det kan också bero på att han helt enkelt inte orkade anstränga sig, han visste att det var kört. Snörstumparna är ytterligare bevis på det, i dom absolut flesta fall skulle jag tro att en gärningsman hade gjort sig av med dom bevismaterialen direkt. Finns ingen anledning att låta dom ligga kvar, hade gått så snabbt och lätt att göra sig av med.

Det är kanske underligt att stå och runka ner väggar men fram till den 7:e juni 2015 så fanns föga anledning för honom att tro att någon skulle ta prover och analysera hans sperma fläckar.
Bannlyst
Transport, snuttefilt & spiral överföring i transformationen
Plast, Säck eller matta som kropp kan ha transporterats uti kan rimligen vara något som funnits i bilen redan och förvarades lufttätt. Kanske hade Nerijus en liten påse för att lättare kunna få ut innehållet i sin påse och vara mer ståndaktig i praktiken, rimligen det han kom över i den vägen torde var Irinas underbyxor vilken han kan ha haft för vana att sniffa på för att mer holistiskt fritt fantisera. Vid städningen så åker dessa sedan med och hamnar i botten av paketet vilket av någon anledning är lite blött. Snuttefilten glömmer man ju inte!

Skruvad överföring ur korkade drifter tack vare penibel flaskhals
När paketet sedan öppnas måste plasten tas av för annars kommer ju kroppen inte in i sitt klädsamma läge. Då upptäcker kapten Nero att Irinas trosor och hans lilla snuttefilt att sniffa på och runka till ligger där. De tas så klart med igen. Detta bör kunna förklara DNA kontamineringen bättre än en stillsam ollning efter det regelrätta mördandet. För jag tror att en del med vitsen med dödandet är att stå där likgiltig och visa intet. Sedan behövde han knappast ägna sig åt självsmek, för dödsångesten gav en så stark kick att han fick springa iväg till lampskärmen, och avlägga bikten av sin tunnelsyn som det ljushuvud han är. Han behövde nog inte göra vågen själv.

Zero in
kom sedan tillbaka lugn igen. utan att tappa ansiktet inför recipienten. och hade liksom en nolla i munnen. En sådandär smittsam tunnelsyn man lätt tappar hakan av. Jag har förgäves sökt och misslyckats med att finna andra tecken på att han hade någon annan avsikt än att stå helt med en nolla i munnen och hänga henne bara för att få se henne dö.

Bara nollan i munnen
Annars hade han inte behövt lampskärmen eller springa i väg och skita någonstans. Jag tror nog mer på den relativt klockrena psykopaten som bara står lugn och kliniskt observerande och som inte alls vill visa några som helst känslor inför recipienten, utan bara vill tillgodogöra sig näringen i hennes död. Vilket i grunden inte handlar om sex, men sex är en del av livet men detta handlar nog mer om njutningen i att se någon dö.

Makt och kontroll rakt av
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/10/30/juicy-me-och-den-fruktansvarda-frukten-sadisten/
Så när urbota inskränkthet man kan komma
2015-10-30, 18:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Det var ju faktiskt riktigt varmt den kommande veckan, mellan mån och fre efter att Lisa hade försvunnit. Dvs när dom var ute och sökte efter henne. Då låg tempen på +25 grader mer eller mindre varje dag.
Vid den tidpunkt hon skulle åka hemåt rapporterade Skövde 15 grader.
2015-10-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Precis det jag säger, jävligt underligt beteende. Det kryllar ju av DNA, killen har inte gjort något försök överhuvudtaget för att sopa igen efter sig. Snarare tvärtom. Visst tidspress gormar vissa om, mycket möjligt. Men det kan också bero på att han helt enkelt inte orkade anstränga sig, han visste att det var kört. Snörstumparna är ytterligare bevis på det, i dom absolut flesta fall skulle jag tro att en gärningsman hade gjort sig av med dom bevismaterialen direkt. Finns ingen anledning att låta dom ligger kvar, hade gått så snabbt och lätt att göra sig av med.

Om han visste att det var kört hade han förmodligen inte tagit sig allt besvär med att flytta kroppen. Han saknar konsekvenstänkandet. Bara för att han planerat/fantiserat om brottet innebär det nog inte att han räknat ut resten.

På frågan i rätten om han brukade onanera i det rum som vetter ut mot caféet så tyckte han att det var hans ensak sen säger han att det tidigare funnits bord och stolar där. De allra flesta kan nog vara överens om att det är ett märkligt beteende även om det funnits bord och stolar i det rummet.

Hur många gifta män har ett behov av att onanera vid mat/fika - platsen på sitt arbete ?
2015-10-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Men rent logistiskt; att köra från ladan-Martorp-vräka hjälm o jacka i rishögen- släpa in henne i skåpet-och tillbaks hem. Går nog under halvtimman!!

Ja, sen ska han hinna få på henne repet, linda tejpen bit för bit, hinna med att bajsa.
Och runka.

Jag menar mer hur hann han med allt inuti ladan under den korta stund han ändå hade på sig. Iallafall om det är så att vittnen ser han körandes i bilen kl 19. Eller kanske till o med tidigare.
2015-10-30, 18:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Önskvärt:
Testa DNA:et mot Jönssons och kör det mot register, inte bara mot de tre Litauerna.
Onödigt när det gäller +4: or. Får man en +4-träff behöver man inte leta efter andra tänkbara personer - i all synnerhet inte orelaterade. Det finns något som heter rättsekonomi.
2015-10-30, 18:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig

Det gör det lätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in