2015-10-30, 18:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Detta är väldigt, väldigt intressant.
Kan man se till att detta testas igen inför överklagandet till Hovrätten?

Inte vet jag, dock så hade jag inte nöjt mig med att den bilen har avfärdats då det fordon som offret transporterades i inte har hittats. Säkert en slump, men den bilen uppvisar ju precis alla tecken man kan begära för att väcka misstanke och därmed göra en grundlig undersökning.

Varför har inte hårstråna undersökts, växtdelarna i bilen, besudlingen, hårspännen med mera.
2015-10-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hon verkade ha varit påpälsad Lisa var det inte mitt i sommaren ? Eller kanske blir kallt när man ska åka moppe en sådan lång bit som hon skulle?

Sommaren var inte heller jättevarm på alla håll i Sverige....Här var det uselt, typ 15 grader större delen av sommaren...
2015-10-30, 18:16
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Om han inte sket ner sig före han runkade i lampan. Hur som helst, allt han gjort (och inte gjort för den delen) är snurrigt och klantigt men det beror väl på att han inte hade som heltidsjobb att hänga flickor i taket.

Varför tycker du att det är märkligt att han runkade i lampskärmen? Känns ju som att hsn ville ha mordplatsen ren från sig själv.

Han hade säkert för avsikt att dumpa kroppen men när sökandet kom igång vågade han inte, då börjar han sprida runt hennes prylar ihop om att få sökpatrullerna på annat håll så han får en lucka att göra sig av med liket.

Edit: Hade han lyckats hade bara hans spår varit kvar och det hade bara varit lite skämigt
Senast redigerad av hashish-boy 2015-10-30 kl. 18:19.
2015-10-30, 18:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte vet jag, dock så hade jag inte nöjt mig med att den bilen har avfärdats då det fordon som offret transporterades i inte har hittats. Säkert en slump, men den bilen uppvisar ju precis alla tecken man kan begära för att väcka misstanke och därmed göra en grundlig undersökning.

Varför har inte hårstråna undersökts, växtdelarna i bilen, besudlingen, hårspännen med mera.

Det är NBs bil som använts. Dock har det inte hittats tillräckligt bevis.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Berätta!

Allting satt nedraget till Lisas smalben. Överdragsbyxa+jeans+trosa när poliserna fann henne i skåpet under en stor hög med kläder.
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hon verkade ha varit påpälsad Lisa var det inte mitt i sommaren ? Eller kanske blir kallt när man ska åka moppe en sådan lång bit som hon skulle?

Mycket blåst i början av sommaren och var väl inte så mycket värme heller väl ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
5503/26565–15/G019 Träningsbyxa, svart – Satt nere runt smalbenen på
målsäganden Lisa Holm.
Vid ankomst till laboratoriet låg byxorna inuti jeansbyxorna 5503/26565–15/G018.
Undersökta områden (inringade) är markerade på bilderna.

Hade man stoppat träningsbyxan inuti jeansen när man skickade in det till lab? Mkt märkligt att inte separera dom....

Nej, det tycker jag inte. De togs av som de satt och lades i en förslutbar plastpåse. Att dela på plaggen hade medfört större risk för kontamination - bäst att lämna sådant åt de forensiska teknikerna.
2015-10-30, 18:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
5503/26565–15/G019 Träningsbyxa, svart – Satt nere runt smalbenen på
målsäganden Lisa Holm.
Vid ankomst till laboratoriet låg byxorna inuti jeansbyxorna 5503/26565–15/G018.
Undersökta områden (inringade) är markerade på bilderna.

Hade man stoppat träningsbyxan inuti jeansen när man skickade in det till lab? Mkt märkligt att inte separera dom....
Varför tror du att de som hittat kroppen ska snygga till klädseln innan hon transporteras till undersökning?
2015-10-30, 18:19
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag måste endå säga att det är väldigt skrämmande att mäns sexualdrift är så fruktansvärd stark att det kan gå så här långt. Hade personen i fråga inte haft en sexualdrift hade detta aldrig hänt. Det får mig personligen att känna rädsla för och hur starkt detta kan driva en man att begå ett sådant brott. Tror man själv har underskattat männens drifter och inte tyckt det är värre än för tjejer. Men här har man ju ett tydligt bevis för att man som tjej ska beakta dom.

Go and fuck yourself!

En kvinna som dränkte sina barn, menar du att du är rädd och skrämd för hur kvinnor fungerar?

I termer som såna som du förstår: blanda inte ihop grupper
TACK
2015-10-30, 18:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Frågan är vad som händer med en djurblodsbesudling om Lisa skulle suttit på den i baksätet och lämnat DNA på samma fläck?
2015-10-30, 18:21
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför tror du att de som hittat kroppen ska snygga till klädseln innan hon transporteras till undersökning?

Det jag syftade på var att båda byxorna satt runt hennes anklar... När kläderna kom in låg träningsbyxorna i dom andra.

Jag kan inte utläsa att jeansen var utanpå träningsbrallorna.
2015-10-30, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Varför tycker du att det är märkligt att han runkade i lampskärmen? Känns ju som att hsn ville ha mordplatsen ren från sig själv.

Han hade säkert för avsikt att dumpa kroppen men när sökandet kom igång vågade han inte, då börjar han sprida runt hennes prylar ihop om att få sökpatrullerna på annat håll så han får en lucka att göra sig av med liket.

Edit: Hade han lyckats hade bara hans spår varit kvar och det hade bara varit lite skämigt
Tror du är något på spåren. Många inkl jag själv funderar över Lisas utströdda tillhörigheter, vad är grejen med det?? Det skulle kunna vara ett sätt att försöka avleda intresset från Martorp tillräckligt länge för att NB skulle få tid att flytta kroppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in