Citat:
Ursprungligen postat av
havsprinsessan
Två saker jag tänkt på. Idag förhördes ett vittne jag minns inte exakt vem, hon ser en utlandsregistrerad bil som kör snabbt förbi vid 19.10 med en blond kvinna i baksätet. Är det en död lisa holm hon ser? Kan man va så kallblodig att man inte gömmer henne utan bara sätter henne i baksätet?
Sen undrar jag vart i FUPen jag kan läsa om när och vem som hittar själva kroppen. En från polisen nån spårsäkrare (minns inte yrket) får i uppdrag att kolla jackan och hjälmen men sen finns ingenting om själva hittandet. Är allt även VEM och hur de kom på att titta i byssjan sekretess på?
Fanns ju en som jobbade med djuren som hade varit inne i byssjan tidigare i veckan, hur har han kunnat undgå att ett lik ligger (är intryckt) där? Har han förhörts i rättegången?
Mitt fetande.
Jag har tänkt samma sak, och särskilt iom i FUP förhör sagde vittnet att den blonda ("blonda"sagde vittnet i dagens förhör) kvinnan "bar något rött på överkroppen"
Var dett Lisa's pink jacka ???
I övrigt så sa vittnet i dag att det var en "utländskregistrerad, men jag vet inte från vilket land"
DVS vittnet har ändrat sig från FUP förhöret då vittnet sa bilen var från Litauen.
FUP sidan 376
Förhör med Broma*, Lar*; 2015-06-15
Ca 500 meter efter Trolmens egendom (när
de körde i riktning mot Blomberg) mötte de en Litauiskregistrerad bil som de båda reagerade
över. Detta var vid 20-tiden eller strax innan. Bilen var en, något mörkare blå, troligen passat
och färdades i riktning mot Trolmen.
Bilen kördes av en man och passagerarplatsen fram var tom. I baksätet, bakom föraren, satt
en kvinna som satt lutad mot rutan. Både Lars och Malin fick uppfattningen om att hon var
bekymrad/nedstömd. Lars vet att Malin har en tydligare bild av hur kvinnan såg ut. Lars
noterade att kvinnan bar något rött på överkroppen.
Från dagens förhör,
läs den nerifrån och upp:
http://www.coveritlive.com/index2.php/option=com_altcaster/task=viewaltcast/altcast_code=847d0c3afc/height=642/width=485/commentLoc=bottom/entryLoc=top/titlePage=off/linkTo=http%253A%252F%252Fwww.aftonbladet.se%252Fn yheter%252Flive%252F1%252F/pinning=off/channelPage=no/lightboxGallery=yes/replayContentOrder=chronological/ev=10
Aftonbladet live rapport Fredag den 30 Oktober 2015
– Mannen som körde fick jag ett mörkt intryck av. Kvinnan där bak var blond och satt lutad mot rutan och såg lite ledsen och nedstämd ut. Det var det jag tänkte på.
10:44
– Den var utländskregistrerad, men jag vet inte från vilket land.
Bilen beskriver hon som svart eller mörkblå.
De var då på väg till Lidköping.
– Det var en man som körde och så satt en kvinna precis bakom när han körde. Jag reagerade, för åker man två så kanske man brukar sitta bredvid.
10:43
Gör du någon mer iakttagelse under den här dagen av någon bil?
– Ja, vi ser en annan bil när vi åker hem sedan.
Den bilen ska de ha sett ungefär kvart över åtta.