2015-10-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Men du...

Jag har redan skrivit att jag inte gjort några uttag efter den 15 september. Dessutom skrev jag tidigare att jag inte har något egenintresse i att gröna onecoin med något som inte vore sanningsenligt samt att jag är lite paranoid av mig när det gäller att lägga upp screenshots, där t.ex. beloppet kan spåras tillbaka. Tyck vad du vill om det, hade jag lagt upp en screenshot hade det knappast varit för att behaga dig. Men vi skippar det hela. Jag vet att jag fått ut pengar och det räcker för mig
Så genom ett belopp kan vi spåra upp dig och kräva dig på pengar. Eller vadå?

Släpp sargen och kom in i matchen, visa bevis eller var tyst.
Citera
2015-10-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nä - du underminerar den lilla gnutta hopp som alla Onecoin konspiratorer hade med att visa ett uttag fån början till slut...

Om du inte visar så bevisar du bara att det inte går att göra uttag från Onecoin...

Eftersom du uppenbarligen saknar läsförståelse så är det ingen idé att vi konverserar vidare. Jag skiter blankt i vad du anser bevisar vad.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Så genom ett belopp kan vi spåra upp dig och kräva dig på pengar. Eller vadå?

Släpp sargen och kom in i matchen, visa bevis eller var tyst.

O så kommer nästa jävla idiot.. Jag har inget intresse av att bevisa något! INGET... INTRESSE... Fattar du? Så stå du där och sparka in öppna dörrar om du tycker att det tillför ditt liv något

EDIT: Jag ska förklara så att kanske även du begriper. Ponera att skiten blir hackat, och mitt onecoinkonto hamnar helt öppet. Då går det jävligt snabbt att koppla ihop mig (eftersom mina personuppgifter finns där) med mitt nick här på fb. Förstår du nu? Och, bara för att strypa diskussionen, jag skiter blint i vad du tycker om detta, hur låg sannolikhet det är osv osv
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2015-10-30 kl. 18:10.
Citera
2015-10-30, 18:08
Medlem
Citat:
Eftersom du uppenbarligen saknar läsförståelse så är det ingen idé att vi konverserar vidare. Jag skiter blankt i vad du anser bevisar vad.

O så kommer nästa jävla idiot.. Jag har inget intresse av att bevisa något! INGET... INTRESSE... Fattar du? Så stå du där och sparka in öppna dörrar om du tycker att det tillför ditt liv något

Och därmed är det faställt tills motsatsen bevisats

Det går INTE att få ut pengar från Onecoin!
Citera
2015-10-30, 18:09
Medlem
Citat:
Och därmed är det faställt tills motsatsen bevisats

Det går INTE att få ut pengar från Onecoin!

På vilket vis är det fastställt menar du? Var är dina bevis för att det inte går att få ut pengar?
Citera
2015-10-30, 18:15
Medlem
Citat:
På vilket vis är det fastställt menar du? Var är dina bevis för att det inte går att få ut pengar?

Beviset är att ingen har bevisat att det går att få ut pengar.

Däremot har Ben varit snäll att förse oss med skärmdump som visar att pengar inte gått iväg till Bankkontot.

Så fram till att vi får de 2 screenshots tillsammans så är det helt enkelt konstaterat att Onecoin är en bluff och
det går inte att göra uttag och erhålla pengar.

Det vill säga - Onecoin har inget värde i den finansiella sektorn - utan endast ett värde i sin egna lilla sekt
Citera
2015-10-30, 18:22
Medlem
Citat:
Beviset är att ingen har bevisat att det går att få ut pengar.

Det är inget bevis, det är en antites.

Citat:
Däremot har Ben varit snäll att förse oss med skärmdump som visar att pengar inte gått iväg till Bankkontot.

Jag har inte sett skärmdumpen, men den säger bara något om hans enskilda fall.
Citera
2015-10-30, 18:24
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Hmm...gratis??..vad skulle man behöva för utrustning för att mina fram bitcoin och vad skulle sådant system kosta?

Om det nu vore så enkelt som ni påstår, så varför gör inte fler det?

Du "behöver" inte mer än din vanliga dator. Det är bara att ladda ner ett mining-program och köra. Men det kommer vara hopplöst långsamt på en vanlig dator så det är enklare att köpa färdiga bitcoins på den öppna marknaden som finns. Något som är omöjligt med onecoin...

Anledningen är den jag nämnde ovan, att det är hopplöst långsamt för en vanlig hemdator. För att få ut så mycket att det är värt mödan behövs en ganska stor investering. Jämför med att köpa en färdig säng från Ikea jämfört med att bygga en likadan hemma själv från en hög med brädor och lite tyg. Det är fullt möjligt men inte värt ansträngningen.
Citera
2015-10-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebeginner

Vissa saker vill man inte lämna ut. Men jag träffas gärna irl om någon önskar för att få veta mer och se att det är på riktigt.

Trevlig torsdag!

Skrev till dig igår att jag möter gärna upp dig och får se ditt Onecoin-mastercard. Men du verkar inte vilja ses? Inget svar från dig. Säg din närmaste stad eller samhälle så möts vi där.
Citera
2015-10-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragthai
Hur gör man för att posta skärmdumpen....eller jag har scannat in pappret .

Hur går det med skärmdumpen?
Citera
2015-10-30, 18:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben300
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FRIgUP8QNWa0zOsMTh6JHlvIBiDFESVXbEBmLiOy6_w/edit?usp=sharing

Se hur länge det tar att sälja Onecoins.

Nya tabeller kommer sen om priset på onecoin "höjs"

Tabellen är ganska obegriplig.. Tar det ca 1 år att sälja 1000 onecoins? Och olika lång tid att sälja samma mängd beroende på vilket "utbildningspaket" som köptes från början?
Citera
2015-10-30, 18:58
Moderator
Gromguttens avatar
Visst är det trevligt att få lite dumpar etc i tråden som styrker påståenden om att det faktiskt sker utbetalningar, men att tjata om det hela tiden med tanke på att där ligger en - om än mycket liten - risk før att självouta sig så kan vi kanske tagga ner tjatet om den delen.

Vill man inte, oavsett orsak, så vill man inte.

/Mod
Citera
2015-10-30, 20:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag kan långtifrån ge ett hundraprocentigt svar, men det min magkänsla säger mig är att ruja & co som reglerar värdet. Eller snarare, hur ska det annars styras?

På den öppna marknaden styrs värdet av en vara/valuta av efterfrågan på den. Om fler vill ha den av vad det finns exemplar tillgängliga så rusar priset mycket snabbt i höjden, och om färre vill ha av den vad det finns exemplar tillgängliga så kommer den att rabatteras ut till sist.

Den enda anledningen till varför Bitcoin sköt i höjden var för att de började acceptera allmän spekutionation på den.
Den dag Onecoin blir tillgängliga för alla att spekulera med, är den dag Onecoin kan öka i värde.

Citat:
Problemet är att jag inte har gjort ngt uttag efter den 15 september.

Då har du inget nytt att tillföra denna tråd.

Citat:
Jag har dock svårt att tro att de scammar, för då ligger de JÄVLIGT pyrt till.

Inte då. Det är hur lätt som helst att lura skjortan av folk som kan noll om ekonomi, och därefter klara sig helt utan straff.
Det enda jag kan tänka mig att du menar med "för då ligger de JÄVLIGT pyrt till" är att du hittat ägarnas hemadresser och är beredd att åka dit personligen och kötta ned dem.
De har LAGEN på sin sida som läget är NU, nämligen.

Citat:
Jag kan ge dig en skärmdump på uttag som gjordes tidigare i år om du tycker det är värt nått?

Nej, det är deras "efter 15'e sept" som är intressant nu.

Citat:
Dock är jag lite paranoid av mig och skulle isf vilja maska beloppet, men då kanske det blir värdelöst?

Du behöver endast maska den information som kan användas för att identifiera dig, dvs kontonummer och eventuellt namn som kan stå längst upp på sidan. Det viktigaste är att dumpen kommer från en bank som finns och att insättningsbeloppet kan matchas via både datum och belopp mot det uttagna belopp som framgår på din Onecoin-sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in