Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
I Bajen menade jag. Och jag tänkte från de egna leden vilket knappast inkluderar Silverholt eller Aidoo (som jag dock har stora förhoppningar på).
Fattar inte varför Jajic eller Lidberg inte fick chansen senast. Tror nog Nanne vet var han har Fuhre (som lyckades bränna en målchans) ändå. När ska våra ungdomar få chansen i hetluften?
Och "skitsnack"...? Man kan inte få ha olika åsikter utan att få sådana mysiga tillmälen kastade efter sig?
Ja det var onödigt av mig, ber om ursäkt. Blir bara så trött på att det alltid är samma gamla onyanserade argument mot Nanne/Jingblad och de spelare vi värvat/väljer att lira.
Hammarby har de senaste åren varit den kanske sämst tänkbara destinationen för en ung lovande spelare att gå till. Turbulens i klubben, ny tränare varje säsong, dålig ekonomi, bedrövliga sportsliga prestationer osv. Nanne och Jingblad lyckades där alla andra skojare innan dem misslyckades. Man tog oss upp till Allsvenskan med den billigaste truppen sen vi åkte ur (Även om vi fortfarande hade betydligt bättre förutsättningar än övriga lag i serien) och skapade därmed stabilitet i hela föreningen. I år har vi kämpat för att hålla oss kvar och etablera oss i serien. Tycker inte att det varit läge ännu att börja spela in unga killar då de sportsliga resultaten har varit vitala för att vi återigen ska kunna bli att räkna med i svensk fotboll.
Som sagt håller jag med om att Lidberg och Jajic kunnat få lira mot Malmö men man resonerar nog som så att det var viktigt att försöka vinna matchen. De utvecklas fortfarande väldigt mycket bara genom att träna på den här nivån och kommer i sinom tid att få lira, förhoppningsvis med bättre spelare runtomkring sig för att underlätta. Viktigare då att Silverholt och Måns som varit på elitnivå i flera år, i synnerhet då de inte presterat som förväntat samtidigt som de ändå bidrar mer till spelet än våra egna ynglingar.