2015-10-30, 11:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Jag skulle önskat att åklagaren ställde lite tuffare frågor. Om ett vittne påstår att hen "inte kan tänka sig att NB kan ha gjort något sådant" borde han rimligtvis ha ställt motfrågor. T ex börjat med "Vad grundar du det på?"
Det kan också tolkas: Äh, inget att lägga krut på.
Inger spelar på bortaplan fast det är hemmamatch.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashaC
Fast enligt kollegorna så skildes dom åt 18:15 och fickringningen skedde inte förens ca 11 min efter det.
Man ska inte glömma bort att en av kollegorna, den som gick först, säger att hon gick 18.20 när de andra 2 och Lisa ännu inte hade hunnit låsa cafét.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle inte en DNAexpert vittna i dag,
eller har jag missat något?

Måndag, enligt Aftonbladet.
2015-10-30, 11:34
Medlem
Vilka är chanserna att brottet är riggat så att det ska se ut som att den äldre brodern gjort det?
Dokumenteras alla DNA träffar? Förekommer fler DNA på flera platser förutom den åtalades?
Fick en olustig känsla av att den äldre brodern sitter där han sitter för att han har ett starkare psyke och kanske inte utfört själva mordet, vilket gör att han konsekvent kan hävda att han är oskyldig och inte bryter ihop?
Avfördes kanske frun och yngre brodern väl tidigt?
Kan 35-åringen och hans fru tillsammans riggat dådet att se ut som ett sexbrott för att skydda den yngre brodern, eller någon annan bekant?
2015-10-30, 11:34
Medlem
Varför får jag en magkänsla hela tiden att det är något som inte stämmer.. Att någon försöker sätta dit honom. Jag får även en olust känsla till arbetsgivaren.
2015-10-30, 11:35
Bannlyst
Är det inte konstigt att det skall tas upp en massa dravel av Inger? Men det är väl klart ju längre hon drar ut på tiden ju mer betalt får hon ju.
2015-10-30, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det är konstigt för Rebecka sa att de skildes kl 18:15, och hon bör ha haft koll på tiden då Lowa skulle passa en buss. Fickringningen skedde 11 minuter efter.
Den andra mopedisten Julia R säger att hon körde ungefär 18:20 och då hade ingen av de andra kommit ut.

Vad har de använt för klockor för att verifiera tiden, armbandsur, någon väggklocka eller mobilen? Att alla går exakt lika är inte troligt.
2015-10-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Jag tycker mig minnas att man från medias sida gick ganska hårt åt de s k obducenterna i styckmordsrättegången i början av 1980-talet. BO den gången var inte ngn oskuldsfull 17-årig blondin, utan en prostituerad 26-årig kvinna från något latinamerikanskt land.
Men det var länge sen, det var då när samhället dominerades av medelålders vita män fast förankrade i vithetsnormen av altruistiskt rättspatos.
2015-10-30, 11:38
Medlem
segadongs avatar
Sänds rättegången på något sätt på nätet?
2015-10-30, 11:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Juste, var tog han vägen
Avbokade hon inte nån?
2015-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Förefaller som om Leif Silbersky också är inne på en en alternativ gärningsman - utifall NB skulle bli sjuk eller något.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/96622

Loppet är kört säger Leif Silbersky. Tydligen har han varit med om att misstänkta gärningsmän blivit dömda på mindre bevisning än vad som finns i Lisa Holm fallet. - Där ser man... Kan inte alla konspirationsteoretiker starta en ny tråd.
2015-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Varför får jag en magkänsla hela tiden att det är något som inte stämmer.. Att någon försöker sätta dit honom. Jag får även en olust känsla till arbetsgivaren.

Visst är det störigt! Det är något som verkligen inte stämmer! Att man släppte brodern va ett stort misstag, jag blir inte förvånad om det blir friande dom i HD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in