2015-10-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det frågade åklagaren också, varpå vittnet som jobbade på gården svarade "en känsla"

Bra, det missade jag. "En känsla" är ganska talande betr vittnets trovärdighet, precis som jag menade var viktigt att få fram.
2015-10-30, 11:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Det är inte konstigt.
Lisa skickar "nu" till sin pappa när hon precis tagit på sig kläderna i omklädningsrummet, detta säger ju hennes kollegor själva, att Lisa håller på med telefonen när dom väntar på att hon ska bli färdig. Efter hon skickat smset gör dom stängningsrutinen och precis när de är färdiga gör Lisa fickrigningen och det är det man hör. Att tjejerna är överens om att det är klart.

Inget konstigt.
Jo, det är konstigt för Rebecka sa att de skildes kl 18:15, och hon bör ha haft koll på tiden då Lowa skulle passa en buss. Fickringningen skedde 11 minuter efter.
2015-10-30, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför är det problem att diskutera att Lisa var hårt hållen? Är det känsligt?
Nä det finns ingen förklaring att SH bad om ursäkt i det läget.

Det är inte det att det skulle vara känsligt att diskutera, utan mer din "vinkling".
2015-10-30, 11:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Jag undrar om Rönnbäck är nöjd med sin dag.

Tyckte det såg ut som hon försvarade i ungefär samma stil som denna trådens invånare som medvetet belackar.
2015-10-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Varför skulle då inte NB också ha handskar på sig? Skulle brodern inte ens "tipsa" om det när han nu har mördat med handskar och själv tänkt på sina spår.

Jo, det tycker man ju att han borde "tipsat" om men i stress och panik så kanske man inte tänker så. Inte sagt att jag tror att det kan vara så men ändå en tanke jag inte kan släppa.
2015-10-30, 11:28
Medlem
Citat:
Läser man en jurist här på tråden finns anledning att tro det.
De som ondgör sig över litaern här visar också en smygrasism som är otäck.

Hade det det varit en svensk läkare och BO varit en 17 knarkartjej hade inte någon skrivet något om en lågpanneläkare och svartmålat honom. Tvärtom han hade fått en hel del sympatier.
Men det är skillnad på en svensk läkare och en "balt".

Rättsväsendet hade också behandlat honom annorlunda. (Han hade förmodligen inte ens utretts.)

Hur kan du skriva att han förmodligen inte ens utretts med allt som finns på bordet i form av vittnesmål osv? Jag vet att du önskar att han inte utretts och att fallet förblir olöst men kom igen nu.. lite får du väll fan ge med dig att nog skulle han utretts oavsett om han var balt lr svensk i det här fallet.
2015-10-30, 11:29
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Så nu ska inte Arne heller vittna, varför kan man undra. Precis som du säger. Han kan ju svara på om han presentert de två.

Det spelar ju ingen roll om dom blev presenterade eller ej. Läste du inte vad adriana vittnade om igår?

Hon vittnar om att den personen som stoppade henne är NB. Men hon kan inte säga att det var NB hon såg på gården med arne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USSAR
hade det vart ombytta roller där en svensk man tar livet av en litauisk hushållerska/slav så hade man nog knappt hört nåt om detta. jag menar inte att AB är oskyldig, bara att 90% av dem som skyller på honom innan rättegången gör det utifrån sina rasistiska ställningstaganden, hoppas för rättvisans skull att nämndemännen är proffesionella och dömer utifrån fakta och erfarenhet. rädd dock att rättsystemet är full av rasister också

här får ni läsa lite om vad man menar
http://www.goteborgsfria.se/artikel/2047

http://www.dn.se/debatt/invandrare-missgynnas-i-rattskedjans-alla-led/

Jag tycker mig minnas att man från medias sida gick ganska hårt åt de s k obducenterna i styckmordsrättegången i början av 1980-talet. BO den gången var inte ngn oskuldsfull 17-årig blondin, utan en prostituerad 26-årig kvinna från något latinamerikanskt land.
Senast redigerad av Vildhallonet 2015-10-30 kl. 11:31.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Trampa vidare....

Det är ganska så säkert att det är kolleger han hör, det har varit klart ganska länge, det är bara foliehattarna som inte har fattat det ännu. Så lägg handen på huvet, har du hatt på dig så är du rätt ute, annars trampa vidare som sagt

Fast enligt kollegorna så skildes dom åt 18:15 och fickringningen skedde inte förens ca 11 min efter det.
2015-10-30, 11:30
Medlem
Citat:
Det har inte sölats ner. Och du ska vara jurist.
Det finns minimala dna-spår som kan förklaras. Vilken andra dna-spår som finns vet vi inte.

Tycker det finns en slagsida hos dig, om du nu är jurist som anspelar på, du kanske hittar allt på wiki- vad vet jag, men att du inte ser något problem med strukturell rasism som framkommer utan att tvärtom tycks okritiskt anamma den.
Då vet alla det om rättsväsendet - om du nu är lagfaren person - att det finns ingen likhet inför lagen.
Invandrare har allt att frukta.

Du tolkar ju inte det du läser på ett objektivt sätt, snacka om tunnelseende, vad håller du på med egentligen? Vi får vara tacksamma att inte du sitter med i någon utredningsgrupp eller dylikt, men sparken hade du nog fått så småningom.
2015-10-30, 11:31
Medlem
Det här skulle vara advokatens dag - Platt fall enligt mig. Ser att hon bara gick förbi media efter avslut. Åklagarsidan säger sig vara nöjda.
2015-10-30, 11:32
Medlem
Alla har rätt till ett försvar, men om advokaten i detta fallet lyckas med konstycket att få sin klient friad,
undrar om känner sig nöjd då.

Som advokat så är det en lycklig utgång, men hon som människa måste ju förstå att det är väldigt sannolikt att hon friar en skyldig mördare... Och att han iom detta kan åka någon annanstans och göra om samma grej mot någon annan stackars flicka/ kvinna.

Någon som vet hur jurist-utbildningar handskas med liknande frågeställningar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in