2015-10-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Jag undrar om Rönnbäck är nöjd med sin dag.
Hon har säkert fått fram det hon vill men det är ju inget som ens kommer i närheten av att omkullkasta åtalet. Hon greppar efter halmstrån som inte finns. Ingenting som talar för den åtalade har framkommit och en fällande dom är lika given som julafton den 24e december .
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Jag skulle önskat att åklagaren ställde lite tuffare frågor. Om ett vittne påstår att hen "inte kan tänka sig att NB kan ha gjort något sådant" borde han rimligtvis ha ställt motfrågor. T ex börjat med "Vad grundar du det på?"
Det frågade åklagaren också, varpå vittnet som jobbade på gården svarade "en känsla"
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Jag har följt denna tråd mer eller mindre från start och tror som många andra att NB är den skyldige.

Dock har jag en känsla som jag inte helt kan släppa. Skulle det kunna vara så att lillebrodern är gärningsmannen och NB skyddar honom?

Jag tänker att lillebrodern har gjort detta (med handskar på för att undvika dna-spår) och vid "städning" har storebror hjälpt till utan handskar.

Med all respekt för att jag inte har tänkt på allt, men skulle detta scenario kunna vara möjligt?

Varför skulle då inte NB också ha handskar på sig? Skulle brodern inte ens "tipsa" om det när han nu har mördat med handskar och själv tänkt på sina spår.
2015-10-30, 11:19
Medlem
Skulle inte en DNAexpert vittna i dag,
eller har jag missat något?
2015-10-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashaC
Vet inte om någon har tagit upp detta innan men det dom tror är en fickringning från Lisa till hennes pappa, verkar inte det lite konstigt med tanke på vad hon sa?
Det är väl rätt stor sannolikheten att det var GM hennes pappa hörde Lisa prata med eftersom att samtalet kom ca 4 min efter hon hade skickat sms till sin pappa, och där hon ska ha sagt "Det är klart".
Vad jag har uppfattat det som så pratar inte den misstänkte någon Svenska alls, eller har jag fel?
Varför skulle Lisa ha pratat på Svenska med honom?

Har inte läst allt som har sagts och jag kan vara helt ute och cykla, men värt en tanke.

Som jag har förstått det skedde fickringningen medan kollegorna var kvar och Lisa pratade med dem.
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Jag skulle önskat att åklagaren ställde lite tuffare frågor. Om ett vittne påstår att hen "inte kan tänka sig att NB kan ha gjort något sådant" borde han rimligtvis ha ställt motfrågor. T ex börjat med "Vad grundar du det på?"
Det gjorde han:

Sandra Hultman:
Åklagaren: -Du säger att du har svårt att tro att han ska ha gjort det. Vad grundar du det på?
11:06, 30 October 2015

Det vittnet svarade:

Sandra Hultman:
- Äh, en känsla, säger vittnet.
11:06, 30 October 2015

http://rout.netdialoglive.com/ChatNode/MobileChat.aspx?Chatroom=chat-cDT1XTf3&style=NvNaFaQG
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
... Jag tänker att lillebrodern har gjort detta (med handskar på för att undvika dna-spår) och vid "städning" har storebror hjälpt till utan handskar.

Med all respekt för att jag inte har tänkt på allt, men skulle detta scenario kunna vara möjligt?

NB är gärningsmannen och han har använt handskar.
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Vet inte om någon har tagit upp detta innan men det dom tror är en fickringning från Lisa till hennes pappa, verkar inte det lite konstigt med tanke på vad hon sa?
Det är väl rätt stor sannolikheten att det var GM hennes pappa hörde Lisa prata med eftersom att samtalet kom ca 4 min efter hon hade skickat sms till sin pappa, och där hon ska ha sagt "Det är klart".
Vad jag har uppfattat det som så pratar inte den misstänkte någon Svenska alls, eller har jag fel?

Har inte läst allt som har sagts och jag kan vara helt ute och cykla, men värt en tanke.

Trampa vidare....

Det är ganska så säkert att det är kolleger han hör, det har varit klart ganska länge, det är bara foliehattarna som inte har fattat det ännu. Så lägg handen på huvet, har du hatt på dig så är du rätt ute, annars trampa vidare som sagt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Läser man en jurist här på tråden finns anledning att tro det.
De som ondgör sig över litaern här visar också en smygrasism som är otäck.

Hade det det varit en svensk läkare och BO varit en 17 knarkartjej hade inte någon skrivet något om en lågpanneläkare och svartmålat honom. Tvärtom han hade fått en hel del sympatier.
Men det är skillnad på en svensk läkare och en "balt".

Rättsväsendet hade också behandlat honom annorlunda. (Han hade förmodligen inte ens utretts.)
hade det vart ombytta roller där en svensk man tar livet av en litauisk hushållerska/slav så hade man nog knappt hört nåt om detta. jag menar inte att AB är oskyldig, bara att 90% av dem som skyller på honom innan rättegången gör det utifrån sina rasistiska ställningstaganden, hoppas för rättvisans skull att nämndemännen är proffesionella och dömer utifrån fakta och erfarenhet. rädd dock att rättsystemet är full av rasister också

här får ni läsa lite om vad man menar
http://www.goteborgsfria.se/artikel/2047

http://www.dn.se/debatt/invandrare-missgynnas-i-rattskedjans-alla-led/
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har följt denna tråd mer eller mindre från start och tror som många andra att NB är den skyldige.

Dock har jag en känsla som jag inte helt kan släppa. Skulle det kunna vara så att lillebrodern är gärningsmannen och NB skyddar honom?

Jag tänker att lillebrodern har gjort detta (med handskar på för att undvika dna-spår) och vid "städning" har storebror hjälpt till utan handskar.

Helt omöjligt är det inte, men det skulle i så fall innebära att det är NB som har dragit ner byxorna för att få det att se ut som ett sexmord. Och om det inte är sexmord, vad är då brorsans motiv?
2015-10-30, 11:21
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle inte en DNAexpert vittna i dag,
eller har jag missat något?

Juste, var tog han vägen
2015-10-30, 11:21
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:

Det är inte konstigt.
Lisa skickar "nu" till sin pappa när hon precis tagit på sig kläderna i omklädningsrummet, detta säger ju hennes kollegor själva, att Lisa håller på med telefonen när dom väntar på att hon ska bli färdig. Efter hon skickat smset gör dom stängningsrutinen och precis när de är färdiga gör Lisa fickrigningen och det är det man hör. Att tjejerna är överens om att det är klart.

Inget konstigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in