2015-10-29, 22:55
  #42349
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tyvärr inte efter att en viss tid (1 timme tror jag) passerat.

För övrigt bra att JÅ går ut och fördömer bränderna på flyktingboenden. Det skulle egentligen hela SD gjort direkt. Ett tydligt avståndstagande.


Precis som Löfven borde gå ut och fördöma Ikeamordet och gruppvåldtäkterna i Strängnäs och på Finlandsbåten, begångna av invandrare?

Det borde hela 7K gjort direkt, ett tydligt avståndstagande....

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&u act=8&ved=0CCgQFjACahUKEwiWq6q_1ejIAhWCXCwKHRU8AVM &url=http%3A%2F%2Fwww.friatider.se%2Fv-ldtogs-tv-g-nger-vid-bert-karlssons-asylhotell&usg=AFQjCNEQlvg_tK_sw7xnC3_r-xPPQzi0xA&bvm=bv.106130839,d.bGg

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0CBwQFjAAahUKEwjB3vLI1ejIAhVG2SwKHTVxC1s &url=http%3A%2F%2Fwww.nyatider.nu%2Fgruppvaldta kt-pa-finlandsfarja%2F&usg=AFQjCNHrTrzC3LaYX7TGbksf8U7j_ XLztw&bvm=bv.106130839,d.bGg
2015-10-29, 23:03
  #42350
Medlem
Nu är det knappast en hemlighet att många med främst SD sympatier tycker att det inte är helt tokig ide att bränna ner (tomma) asylboenden, utifrån det är det bra att ta avstånd.
I praktiken är det knappast SD väljare som ränner runt på natten och tuttar på, jag skulle gissa att om det inte är boende på stället i de fall det finns så är det i 99 fall av 100 någon av de närmaste grannarna som är skyldiga och de kan ha vilken partifärg som helst. Har man små barn vill man inte ha 100 krigsskadade flyktingar som granne, ska man sälja sin kåk vill man inte heller ha det, oavsett om man är sosse, moderat eller folkpartist.
2015-10-29, 23:43
  #42351
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Nu är det knappast en hemlighet att många med främst SD sympatier tycker att det inte är helt tokig ide att bränna ner (tomma) asylboenden, utifrån det är det bra att ta avstånd.
I praktiken är det knappast SD väljare som ränner runt på natten och tuttar på, jag skulle gissa att om det inte är boende på stället i de fall det finns så är det i 99 fall av 100 någon av de närmaste grannarna som är skyldiga och de kan ha vilken partifärg som helst. Har man små barn vill man inte ha 100 krigsskadade flyktingar som granne, ska man sälja sin kåk vill man inte heller ha det, oavsett om man är sosse, moderat eller folkpartist.

Jag håller helt med -- det ligger betydligt närmare till hands att tro att det är rent lokala intressen som det rör sig om. Medierna får det också att låta som om det bränns för fullt när det ligger folk och sover i de olika anläggningarna vilket alltså inte varit fallet.

I de fall där man dessutom känner till gärningsmännen är det asylanterna själva som tänt på. Finns det ett enda fall där det visat sig vara någon som överhuvudtaget har med SD att göra? Saken är den att det lika väl skulle kunna vara folk ur AFA eller något annat som vill få igång hatdrev mot SD.
2015-10-30, 04:17
  #42352
Medlem
Dessutom kan vi konstatera att den "goda" sidan som vanligt spårar ur fullständigt så fort de ser en chans att smutskasta SD. Nu hinner man knappt öppna ögonen på morgonen innan man ser någon politiker eller journalist som lägger all sin energi på att peka finger åt SD och anklaga dom för att nyanlända flyktingar tänder eld på sina egna boenden. Som vanligt lär detta bara slå tillbaka på fingerpekarna på ett eller annat sätt, kanske främst med ännu ett ökat stöd för SD.
2015-10-30, 08:12
  #42353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Dessutom kan vi konstatera att den "goda" sidan som vanligt spårar ur fullständigt så fort de ser en chans att smutskasta SD. Nu hinner man knappt öppna ögonen på morgonen innan man ser någon politiker eller journalist som lägger all sin energi på att peka finger åt SD och anklaga dom för att nyanlända flyktingar tänder eld på sina egna boenden. Som vanligt lär detta bara slå tillbaka på fingerpekarna på ett eller annat sätt, kanske främst med ännu ett ökat stöd för SD.
Precis, såg just SD bahingen på SVT, man kunde inte låta bli att falla för frestelsen att falla tillbaka i gamla spår med idiotpropaganda direkt riktat mot SD. Vilket opinionsmässigt enbart ger SD fördelar, det vet vi sedan gammalt. Basha på. Jag spår att SD kommer att öka igen nästa månad. För man kommer aldrig undan det faktum att det är 7K som är ansvariga för fluktingkrisen, inte SD.
2015-10-30, 08:45
  #42354
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x5
Varför ska just Åkesson fördöma bränderna? Har han ett större ansvar än Gudrun Schyman eller Annie Lööf eller någon annan politiker? Har bränderna nåt med partipolitik att göra?

Åkesson har ett litet problem här, eftersom den klumpige och (i mina ögon) direkt korkade Ted Ekeroth har agerat i frågan, med att visa på och vara pionjär för att lägga fram lokalernas läge offentligt. Givetvis går det att påstå att det får man visst göra, och offentlighetsprincipen är viktig, men så är det här med att det också har brunnit, i några fall odiskutabelt anlagt.

När gemene man lägger samman offentliggjorda uppgifter med anlagda bränder får man som SD-ledare en misstroendebörda att bära. Att förneka denna börda och (än värre) neka att inse att det på något sätt går att koppla samman invandringskritik, boendelokaler, adresser och bränder blir naturligtvis övermäktigt.

Det verkar dumt att ge Åkesson en blåsning för att han (fullt begripligt) fördömer eldandet, men opinionen skulle skadas allvarligt om han inte gjorde det. Synd att det behövs, bra att det göres.
2015-10-30, 09:00
  #42355
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jag håller helt med -- det ligger betydligt närmare till hands att tro att det är rent lokala intressen som det rör sig om. Medierna får det också att låta som om det bränns för fullt när det ligger folk och sover i de olika anläggningarna vilket alltså inte varit fallet.

I de fall där man dessutom känner till gärningsmännen är det asylanterna själva som tänt på. Finns det ett enda fall där det visat sig vara någon som överhuvudtaget har med SD att göra? Saken är den att det lika väl skulle kunna vara folk ur AFA eller något annat som vill få igång hatdrev mot SD.
I SVT & TV4 körde man ju fullt ut på att alla asylbränder var "attacker", vilket givetvis är en ren lögn, för merparten av bränderna har ju startat inomhus, av rökning eller pyromani bland de boende med övertejpade brandvarnare.

Men media har inga som helst problem att blåljuga detta till att alla bränder skulle handla om rasist-nazist-SD-attacker. Man ljuger & man ljuger fullt medvetet. Ren ondska.
2015-10-30, 09:05
  #42356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Precis, såg just SD bahingen på SVT, man kunde inte låta bli att falla för frestelsen att falla tillbaka i gamla spår med idiotpropaganda direkt riktat mot SD. Vilket opinionsmässigt enbart ger SD fördelar, det vet vi sedan gammalt. Basha på. Jag spår att SD kommer att öka igen nästa månad. För man kommer aldrig undan det faktum att det är 7K som är ansvariga för fluktingkrisen, inte SD.


Varken 7K eller MSM (som sitter i samma båt) har inte lärt sig ett SKIT hur SD ska "hanteras" nu med akut asylkatasrof lär SD få växtvärk. Jag tror inte på kommande OI.
2015-10-30, 09:07
  #42357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Åkesson har ett litet problem här, eftersom den klumpige och (i mina ögon) direkt korkade Ted Ekeroth har agerat i frågan, med att visa på och vara pionjär för att lägga fram lokalernas läge offentligt. Givetvis går det att påstå att det får man visst göra, och offentlighetsprincipen är viktig, men så är det här med att det också har brunnit, i några fall odiskutabelt anlagt.

När gemene man lägger samman offentliggjorda uppgifter med anlagda bränder får man som SD-ledare en misstroendebörda att bära. Att förneka denna börda och (än värre) neka att inse att det på något sätt går att koppla samman invandringskritik, boendelokaler, adresser och bränder blir naturligtvis övermäktigt.

Det verkar dumt att ge Åkesson en blåsning för att han (fullt begripligt) fördömer eldandet, men opinionen skulle skadas allvarligt om han inte gjorde det. Synd att det behövs, bra att det göres.
Så vad är det Kent Ekeroth sagt, på riktigt och inte av av 7K lögnaktigt citerade, som är så förargelseväckande?
2015-10-30, 09:22
  #42358
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så vad är det Kent Ekeroth sagt, på riktigt och inte av av 7K lögnaktigt citerade, som är så förargelseväckande?

Kent?

Ted heter det i Lunds kommunfullmäktige arbetande politiska geniet, mannen som pissar i Åkessons och Karlssons mödosamt diskade soppterrin (alluderar på ett polskt ordspråk, om det inte är bekant).

Det som skett är att han litet mer lättillgängligt publicerat de (i sig offentliga) uppgifterna om var det finns kommande flyktingboenden. Sedan har förstås mer allmänna frigående stollar tuttat på här och där. Men att associeras med mordbrand, ens indirekt, är inte att rekommendera för ett seriöst (eller med anspråk på att vara seriöst) parti.

Därav det fullt begripliga fördömandet.
2015-10-30, 09:30
  #42359
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Kent?

Ted heter det i Lunds kommunfullmäktige arbetande politiska geniet, mannen som pissar i Åkessons och Karlssons mödosamt diskade soppterrin (alluderar på ett polskt ordspråk, om det inte är bekant).

Det som skett är att han litet mer lättillgängligt publicerat de (i sig offentliga) uppgifterna om var det finns kommande flyktingboenden. Sedan har förstås mer allmänna frigående stollar tuttat på här och där. Men att associeras med mordbrand, ens indirekt, är inte att rekommendera för ett seriöst (eller med anspråk på att vara seriöst) parti.

Därav det fullt begripliga fördömandet.

Har det satts eld på något av de tilltänkta boenden som SD i Lund upplyste medborgarna om?
2015-10-30, 09:51
  #42360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Kent?

Ted heter det i Lunds kommunfullmäktige arbetande politiska geniet, mannen som pissar i Åkessons och Karlssons mödosamt diskade soppterrin (alluderar på ett polskt ordspråk, om det inte är bekant).

Det som skett är att han litet mer lättillgängligt publicerat de (i sig offentliga) uppgifterna om var det finns kommande flyktingboenden. Sedan har förstås mer allmänna frigående stollar tuttat på här och där. Men att associeras med mordbrand, ens indirekt, är inte att rekommendera för ett seriöst (eller med anspråk på att vara seriöst) parti.

Därav det fullt begripliga fördömandet.
Du menar de adresserna till boenden som samtidigt publicerades i andra media? Nu är det ju inte Ted som bashats, främst utan Kent, men det var alltså inte honom du menade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in