Citat:
Ursprungligen postat av
intePK14
Naturligtvis kan man inte låta enskilda partimedlemmar göra bort sig hur mycket som helst, men är det verkligen lyckat i längden med denna överdrivet populistiska taktik, som Jimmie för? Hans uttalande i Aftonbladet idag, där han kallar Trollhättemorden "den mest förfärande händelsen" - är det något SD vinner på? Risken är uppenbar, att många kommer att anse SD vara ett parti som inte står för något.
Jimmie borde avgå. Så finns en chans att partiet kan växa ytterligare. Annars kommer SD nog att stagnera runt dryga 20%.
Han sa väl inte "den mest förfärande händelsen"-"i Sveriges historia" som några kläckte ur sig samma dag det hände.
Jo jag tycker att det är bra att han markerar att han menar allvar med göra SD anständigt. Propagandan emot SD använder till och med inlägg på FB för att visa vilka hemska människor som sympatiserar med SD. Varför ge dem ammunition. Kräver pöbeln ett avståndstagande så ge dem ett.
Nu har Äkesson effektivt vridit ett propagandavapen ur händerna på pöbeln. Bra!
Splittras partiet så finns det ju sedan två partier som kan samarbeta.
Jag minns med sorg hur ND vissnade och dog när de behövdes som mest. Jag vill inte att det skall upprepas.