2015-10-30, 01:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWP
Det här med brodern är inte helt fel.

Jag kan bara gå till mig själv.
Tex hade jag initierat ett sådant här brott och min bror hamnat i en situation där han varit "tvungen" att hjälpa mig så hade jag inte velat att min bror ska åka dit för det.
Hade min bror tex dödat offret för att hjälpa mig så hade jag känt mig skyldig för att ha blandat in min bror för det var ju jag som blandat in honom och han har "bara" försökt att hjälpa mig.
Jag hade inte velat att brorsan ska åka dit för något jag initierat.

Hade däremot min bror begått ett överfall på någon och jag känt mig tvungen att hjälpa honom, då hade jag inte uppskattat att bli misstänkt för brottet. Hade brorsan ovanpå det försvårat utredningen så att jag själv riskerar att åka dit för brottet då hade jag blivit ganska lack minst sagt för det är ju inte jag som "startade" brottet utan det var brorsan och jag som en god bror bara försökt hjälpa honom.

Detta kan förklara varför NB nekar totalt till mordet. Det var kanske inte han som dödade Lisa utan det var brodern eller hustrun och han är väl medveten om att det är hans fel att hans anhöriga blev inblandade och blev "tvungna" att hjälpa honom.
NB försökte kanske "bara" våldta Lisa men så gick det fel och hans bror och ev. fru blev inblandade och allt gick totalt fel.

Det kan också förklara varför brodern och hustrun vänt NB ryggen.
De anser kanske att NB satt dem i en situation där de riskerar långa fängelsestraff fast att hela händelsen är NB:s fel och de försökte "bara" hjälpa honom.

Du kommer med en tillkrånglad och osannolik teori. Varför skulle den vara bättre än att utgå från att allt faktiskt är vad det ser ut att vara: En ensam person (vilket det är fråga om i en förkrossande majoritet av alla mord med sexuella motiv) begick ett mord men hade oturen/oförsiktigheten att avsätta blod och annat DNA på en mängd olika ställen på offret och brottsplatsen.

Vad i det antagandet tycker du inte låter sig förklaras av bevisningen? Vad blir mer troligt eller sannolikt av att koka ihop en teori om att NB våldtar offret, men sen kommer brodern och frun och dödar henne (fast utan att lämna några spår efter sig utom en liten DNA-avsättning på underbyxorna) och sen sitter de och ljuger ihop ett gemensamt alibi samtidigt som de vänder sin äkta man och bror NB ryggen i processen. Som ändå tiger och inte vill avslöja sina släktingar utan hellre tar på sig ett mord han inte begått.

Jag kan inte se minsta lilla logik i det. Det är faktiskt en totalt ologisk och orimlig "teori" du har kokat ihop.
2015-10-30, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du kommer med en tillkrånglad och osannolik teori. Varför skulle den vara bättre än att utgå från att allt faktiskt är vad det ser ut att vara: En ensam person (vilket det är fråga om i en förkrossande majoritet av alla mord med sexuella motiv) begick ett mord men hade oturen/oförsiktigheten att avsätta blod och annat DNA på en mängd olika ställen på offret och brottsplatsen.

Vad i det antagandet tycker du inte låter sig förklaras av bevisningen? Vad blir mer troligt eller sannolikt av att koka ihop en teori om att NB våldtar offret, men sen kommer brodern och frun och dödar henne (fast utan att lämna några spår efter sig utom en liten DNA-avsättning på underbyxorna) och sen sitter de och ljuger ihop ett gemensamt alibi samtidigt som de vänder sin äkta man och bror NB ryggen i processen. Som ändå tiger och inte vill avslöja sina släktingar utan hellre tar på sig ett mord han inte begått.

Jag kan inte se minsta lilla logik i det. Det är faktiskt en totalt ologisk och orimlig "teori" du har kokat ihop.

Sen har Nerijus gett sitt alibi indirekt för lillebror under den aktuella tiden genom att säga att "han var på sitt rum hela tiden" i nåt förhör gällande tiden runt 18-20 på söndagen, och lyfts fram i media, Inger Rönnbäck har dessutom haft mage att insinuera att lillebrodern borde utretts mer och mycket väl kunna vara gm, faller det platt ?? ridå ner oavsett hur man då ska tolka Nerijus "alibi" haha sjukt
2015-10-30, 02:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Både Nerijus och hans fru gillade iaf Leage of Angles på Facebook så det borde inte vara något tvivel att det är detta spel det handlar om. Detta spel går inte att spela offline.

Tack snälla du för upplysningen. Jag är själv inte spelintresserad men har inte sett en enda uppgift vilket spel det omtalas. Så all heder till dig att vi oförstående blir upplysta
2015-10-30, 02:11
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Man undrar varför dom inte kollade trafiken från kl 16:00 till 20:00. Man kan också undra varför bara webtrafik och skype är kontrollerat på datorn då det finns fler loggar och källor.

Ja det är konstigt.

Men dom har ju kollat datortrafiken. Från kl 18 till kl 19.35 - ingen trafik. 19.35 påbörjades Skype- samtalet. Dvs man har kollat trafiken under den tidpunkt mordet begicks.

Vad är konstigt?
2015-10-30, 02:15
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwin1991
Jag är jätte dålig på datorer. Men det finns alltså ingen typ av historik där man kan se allt som gjorts på datorn (program som använts, filer som öppnats osv) ? Eller finns det bara historik för de internet sidor man besökt ? Förstår du hur jag menar ?

Jag tycker jag är okej med datorer. Kan dessutom en hel del html språk. Men när det gäller historik och spårning så har jag noll koll. Så jag vet faktiskt inte alls vad som syns att jag exempelvis varit inne på?
Men efter uttalandet som advokaten hade så gissar jag att om jag spelar upp någon skiva eller något spel jag har nerladdat så syns det inte. Bara när jag har datortrafik som belastar mitt bredband??????
2015-10-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tack snälla du för upplysningen. Jag är själv inte spelintresserad men har inte sett en enda uppgift vilket spel det omtalas. Så all heder till dig att vi oförstående blir upplysta

Jag blev så nyfiken att jag googlade. Det lilla jag såg var det våld/sexuella förtecken.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
kan inte släppa tanken på om Tore Brandtler fått vara åklagare/förundersökare istället, hur det skulle ha sett ut i dags dato nu
Troligen likt Wennerholms approach. Åklagarrollen innebär att vara objektiv, med tydliga frågor och vara saklig då han väckt åtal. Det blir mer "torr" fakta.
Målsägarbiträdet företräder de anhöriga, är deras stöd och tar en mer känslosam roll och kan gå hårdare fram, sväva ut och spela på strängarna på ett helt annat sätt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Både Nerijus och hans fru gillade iaf Leage of Angles på Facebook så det borde inte vara något tvivel att det är detta spel det handlar om. Detta spel går inte att spela offline.
datorn har inte ens varit aktiv under den aktuella tidsperioden, så offlinespel mm som Rönnbäck slängde sig med i en intervju är, ridå ner
2015-10-30, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Mr Fold jag som brukar läsa olika trådar i AoBK- forumet vet att du av vissa idioter ses som en sorts "guru". Det kunde inte vara mer felaktigt. Det kommer dessa personer inse när de vaknar upp ur sin dvala.

Jag har till skillnad från dig ett kritiskt seende och har konstaterat luckor i FUP i detta fall.
Du däremot köper allt som överhögheten påstår utan att ifrågasätta det minsta.

Har du någonsin tänkt på att den åtalade kanske inte är rätt GM med tanke på den ihåliga utredningen??
Är du medveten om att det finns en del luckor i utredningen mot MGM??
Senast redigerad av JWP 2015-10-30 kl. 02:23.
2015-10-30, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
jag vet, har halvpudlat, samma ordbetydelse oavsett, olika tidsåldrar, svenskan utvecklas ständigt, skit i det nu tycker jag, kan inte släppa tanken på om Tore Brandtler fått vara åklagare/förundersökare istället, hur det skulle ha sett ut i dags dato nu

En intressant tanke. Jag tror inte det hade blivit någon skillnad. TB är duktig, har träffat honom några gånger, han gillar att hugga.

Är lite mer bekymrad över MGM:s försvarare. Hon verkar sparka åt alla håll.
Har haft över fyra månader på sig och inte lyckats få till något vettigt. Hon borde inse att det är ingen cykelstöld som avhandlas utan en mordrättegång. Då är det lite patetiskt att i sista minuten börja plocka in vittnen från gatan.
2015-10-30, 02:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
En intressant tanke. Jag tror inte det hade blivit någon skillnad. TB är duktig, har träffat honom några gånger, han gillar att hugga.

Är lite mer bekymrad över MGM:s försvarare. Hon verkar sparka åt alla håll.
Har haft över fyra månader på sig och inte lyckats få till något vettigt. Hon borde inse att det är ingen cykelstöld som avhandlas utan en mordrättegång. Då är det lite patetiskt att i sista minuten börja plocka in vittnen från gatan.

Jag är orolig för vad NFC - teknikern kan hitta på att säga som, antar jag, ska vara till NB:s fördel.
2015-10-30, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Förklaringen på den där våldsporren som brer ut sig över
världen har nog med att folk som själva har djävligt ont
får någon sjuk avkoppling att se andra lida när dom
själva bara borde ta stycket i handen, dra hanen bakåt
och nicka in den så bakhuvudet avbildade mother Afrika
på väggen.
Gör man något sådant som med Lisa Holm då har
man nog också befunnit sig på gränsen många gånger.
Det är djävligt konstigt att NB( Nervus Breakdown )inte
har en sjukjournal eller tidigare straff eller liknande???

Han har duckat och radarn har missat honom, finns mycket faktabeskrivningar som förklarar att många gärningsmän av den här karraktären, våld/sex/mord begås oftast i 30+, fantasierna finns där länge, men sen blir det som LGWP säger som en spik i huvudet....om detta var första hoppas vi, Nerijus med det som framkommit uppvisar med tydlighet att han isåfall skulle kunna bli seriemördare, ingen egen gissning, har läst mycket, tror många här i tråden kan hålla med som är insatta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in