2015-10-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus

Alternativet är att de gjort nån annan bluff för att lyckas med detta....

Men mer intressent är ju hur 10% erbjudandet löstes och hur de 2% varje månad som lånen för förlängdes som infördes under förra hösten...

De 10% var ren marknadsföringskostnad som (om jag minns rätt) redovisades som "kostnader av engångskaraktär" i kvartalsredovisningen
Citera
2015-10-27, 14:53
Medlem
Är det bara jag som fortsätter få inbetalningar till mitt konto i trustbuddy?
Citera
2015-10-27, 15:18
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Aktien är handelsstoppad där den var noterad och bolaget har meddelat att handeln inte kommer att återupptas, så det är naturligt att den försvinner från Avanzas aktiehandelslista. Däremot tycker jag du borde se ditt innehav på depåförteckningen, eftersom aktierna fortfarande finns och du är ägare till dem. .

Kikade runt lite nogranare på Avanza.
Aktien finns listad längst ner (därför jag inte upptäckte den) i kontoöversikten, under övriga värdepapper ligger den. Marknadsvärde 0
Citera
2015-10-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip00

Jag fick min sista inbetalning några dagar efter handelsstoppet och DIs ingripande, men innan konkursen. Antar att det är de automatiska systemen som rullar på och tar hand om återbetalade medel, men man nog se pengarna som väldigt hypotetiska tills konkursförvaltaren bestämt sig för hur underskottet på klientmedelskontot ska hanteras.
Citera
2015-10-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip00

Faktum är att det faktiskt flyter in pengar snabbare än innan konkursen... trotts att de tycks ha sagt åt långivarna att de inte behöver betala på 30 dagar extra...

Fusket som upphört som gör skillnaden?

Men som sagt allt beror på vad konkursförvaltaren kommer fram till....
Citera
2015-10-27, 23:02
Medlem
Det här kanske intresserar en del av er.
Kineser förlorar miljarder på nätlån.
'De flesta förlusterna har inte berott på dåliga lån utan på skumma plattformar.'
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3941502.ece
Medvedet fusk eller köpt in it-tjänster av de som erbjudit lägst pris utan att ha kollat upp leverantörens kunskaper?
'Enligt Yin är det i många fall rent bedrägeri.'
Citera
2015-10-29, 17:03
Medlem
Citat:
Faktum är att det faktiskt flyter in pengar snabbare än innan konkursen... trotts att de tycks ha sagt åt långivarna att de inte behöver betala på 30 dagar extra...

Fusket som upphört som gör skillnaden?

Men som sagt allt beror på vad konkursförvaltaren kommer fram till....

Det har även jag noterat. Sen konkursen har nästan 5k trillat in.
Citera
2015-10-29, 23:27
Medlem
Jahapp, vilken skräll att fårskallarna körde företaget i botten.

Vad tycker ni är bästa agerandet för att få sina sparslantar tillbaka som är instoppade i tbdy?
Bör man kontakta denna konkursförvaltare eller stämma någon? Kanske bara ligga på is rent av under tiden dom jobbar med fallet..
Citera
2015-10-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misohoony
Jahapp, vilken skräll att fårskallarna körde företaget i botten.

Vad tycker ni är bästa agerandet för att få sina sparslantar tillbaka som är instoppade i tbdy?
Bör man kontakta denna konkursförvaltare eller stämma någon? Kanske bara ligga på is rent av under tiden dom jobbar med fallet..

För min del kommer jag att sitta still i båten och vänta på info. Är övertygad om att det kommer att bli gruppstämningar mot någon några. När dessa kommer får jag bestämma mig för om jag vill vara med eller om jag nöjer mig med 10-20% av de kvarvarande pengarna (om man får ut nått)

Om det blir stämningar hoppas jag att de inte bara vänder sig mot toppen utan även mot dem som faktiskt hjälp till att sprida lögnerna i bolaget Jesper (Senior Lending Relations Officer) och Erik (Sverige chef) har jag ett horn i sidan på. Med deras hjälp eller medverkan har bedrägeriet varit möjligt.

Om stämningarna är breda mot många inblandade på olika nivåer ställer jag mig troligen bakom dem är de bara mot någon enstaka topp person tror jag att jag avstår. Men bidrar gärna med den information jag sitter på till dem som vill stämma dem.
Citera
2015-10-30, 13:49
Medlem
Jag hoppas det blir gruppstämning och att tillräckligt många kan vara med så att den enskilda risken med advokatkostnader blir minimal.
Citera
2015-10-31, 09:24
Medlem
Jag hoppas också på en grupptalan! Vem ska organisera den, starta den?
Citera
2015-10-31, 11:31
Medlem
Citat:
Om det blir stämningar hoppas jag att de inte bara vänder sig mot toppen utan även mot dem som faktiskt hjälp till att sprida lögnerna i bolaget Jesper (Senior Lending Relations Officer) och Erik (Sverige chef) har jag ett horn i sidan på. Med deras hjälp eller medverkan har bedrägeriet varit möjligt.

Om stämningarna är breda mot många inblandade på olika nivåer ställer jag mig troligen bakom dem är de bara mot någon enstaka topp person tror jag att jag avstår. Men bidrar gärna med den information jag sitter på till dem som vill stämma dem.

Jag tror att det vid ett eventuellt fällande domslut mot topparna i TB ändå inte kommer att bli några pengar för långivarna att dela på. De som har tjänat på dessa bedrägerier ser nog till att det inte kommer att finnas något att driva in. De har nu gott om tid att gömma pengarna, sedan går de i personlig konkurs och flyttar någonstans där de kan leva livets glada dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in