2015-10-29, 22:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Var hittades den andra mopedhandsken?
Har alla delar till hennes telefon hittats eller saknas det fortfarande delar?
Den andra handsken låg i jackärmen.
2015-10-29, 22:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag diskuterar inte plantering först och främst det var ett av alternativen och det minst troliga.

Torkat blod från papper, plåster, golv eller rör kan lösas upp av vatten. Troligast är att blodet kommer från golvet och inte att det är planterat om det nu inte är direkt från GM.

Du menar alltså att röret rengjordes noggrant från damm då dom plockade ner utrustningen, nytt damm la sig och att GM sedan råkat dammat av och avsatt blod? Full möjligt.

Kan det inte vara så att det damm man ser är sedan många, många år tillbaka och att det som är borta är från tre månader tillbaka. Blodfläcken sitter dessutom på sidan där nytt damm inte fäster lika bra som på ovansidan.

Hur snabbt lägger sig damm där inne, är det testat? Håller rörets infästning i taket, testat? Är rummet sökt på mer blod från NB eller nöjde dom sig med röret?

Det är för stor mängd blod för att bortförklaras.
Skulle det vara en kontaminering, Planterat bevis är det bråttom med, det måste hittas inom 24 timmar annars förstörs de vita blodkropparna.
2015-10-29, 22:03
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, mer tid än så här behövde inte förloppet kring gärningen och efterspelet ta.

Fast det där med tejpandet har jag nog en annan uppfattning om. Du bedömer att det
gjordes efteråt, jag tror snarare att med tanke på denna fixering vid just TEJPADE
FLICKOR som NB haft uppenbarligen så blir det en central del i själva iscensättningen
av lustmordsakten och därmed anbringas silvertejpen medan offret fortfarande är i
ett levande tillstånd, förmodligen strax efter upphängningen vilket väl utredarna också
lutar åt tror jag mig ha förstått.
Samtidigt som han får offret avpersonifierat, förvandlat till vilket objekt som helst,
så är det nog nånting extra lustfyllt för honom som åstadkoms genom detta sätt att
behandla sitt offer på.
När han njuter av att se någon plågas till döds i en snara så blir njutningen desto större
om TEJP är grundligt infogad i mardrömmen han låter iscensätta framför sig.
Det har ingen funktion att fylla efteråt för honom när allt redan är över, gissar jag.
Att han skulle må dåligt över att se en ihjälpinad flickas ansikte efter ett dödande
betvivlar jag på det starkaste faktiskt så därför anser jag att tejpandet i flera varv
tillkommit under "akten" i slaktrummet.

Jag tycker den vinkeln-varianten är väldigt intressant, kan mycket väl vara så, och får väl säga som han som sa, `tänkte inte på det`.

Undrar samtidigt om han klarar såpass avancerat:

2015-10-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slim12121212
Allting verkar helskumt, han bara nekar och nekar, dessutom hade han inte våldtagit henne, varför då hänga henne i snaran å döda henne, fattar ingenting, men det måste vara riktigt hemskt för Lisas familj, hon var ju sån vacker liten tös med, blir fruktansvärt förbannad på sånt här, och hade jag varit hennes familj så hade jag plågat denna snubbe klippt av varenda finger, öronen, huggit av hans ben å armar men inte låtit han dö, sen hade jag spelat in allt, och skickad filmen till hans familj,
Jag hoppas att hennes familj tar sig igenom detta

Han tillfredsställde sig just av synen på henne hängandes och blottad på annat sätt, sadist som han är.
2015-10-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Snackar du om? Han hade ju blottat henne, sedan klätt på henne igen

Varför klädde han på henne igen?
När hon hittas i Martorp, var ju byxorna nere vid anklarna.
Alltså har han då klätt av henne ytterligare en gång?
Varför detta av och på med kläder?
2015-10-29, 22:10
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ja. För mig är det mer troligt att hon satt sitt DNA där själv än att hennes gubbe ska ha lyckats transportera hennes DNA från sitt kön till Lisas trosor utan att hans eget DNA kommit med.

DNA-et fra IB kan han ha overført med hendene, kanskje han brukte IB sine hansker?
2015-10-29, 22:13
Medlem
Det är helt otroligt att sitta och blåneka efter 4,5 månader med en tekniska bevisning som finns.

Han hade kunnat hävda otroligt många förmildrande omständigheter i det här fallet. Att det i princip var en olycka där han sedan fick panik.
Han hade mycket väl kunnat få tidsbestämt om det visat sig att det ej var uppsåtligt och i princip en olycka.

Bara om han hade yppat att han träffat L.H hade givit åklagaren problem.

Nu är det case closet och han nekar sig till en livstidsdom.
Ytterst märkligt!!

Skammen är starkare än man tror.
2015-10-29, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Precis, det påminner mig om hur man gjorde med kvinnor som var häxanklagade för några hundra år sen. Man slängde dem I ån, flöt de var de skyldiga.

Kan man något om blod så inser man att det enda man kan göra i detta fallet är att någon tagit ett blodprov mellan 7/6-12/6..personen har tillgång till heparin ( för att hålla blodet flytande, annars koagulerar det) sedan har någon spridit ut detta blod i ett avspärrat område under en tid då massor av personer cirkulerar runt området.

Det enda NB kunde gjort är att han erkänt att han varit på mordplatsen men att allt gick snett..
Fast detta hade inte räckt ändå.. det hade blivit livstid ändå..fast försvarsadvokaten hade haft ett annat utgångsläge..en riktig skicklig advokat kanske hade kunnat leda till " vållande till annans död".

Idag har vi fått in ett vittne som "till 110 %" sett en grå Sharan köra i snabb fart från Martorp mot Blomberg. Säger t ex Gustav Jönsson imorgon att en grå pick-up "hantverkarbil" stod vid ladan runt 18.45 så har vi fått svar på att NB använde Sharanen när han forslade kroppen.
2015-10-29, 22:16
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är helt otroligt att sitta och blåneka efter 4,5 månader med en tekniska bevisning som finns.

Han hade kunnat hävda otroligt många förmildrande omständigheter i det här fallet. Att det i princip var en olycka där han sedan fick panik.
Han hade mycket väl kunnat få tidsbestämt om det visat sig att det ej var uppsåtligt och i princip en olycka.

Bara om han hade yppat att han träffat L.H hade givit åklagaren problem.

Nu är det case closet och han nekar sig till en livstidsdom.
Ytterst märkligt!!

Skammen är starkare än man tror.

JA att han dödar henne pga en olycka tror jag inte ens lekmännen i tingsrätten går på..... och därefter hänger henne i panik..
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Det finns 10 platser för allmänheten och 20 för pressen.
De har haft minst en medlyssningssal båda dagarna. I förmiddags var intresset så stort att de öppnade en tredje sal.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det är för stor mängd blod för att bortförklaras.
Skulle det vara en kontaminering, Planterat bevis är det bråttom med, det måste hittas inom 24 timmar annars förstörs de vita blodkropparna.

Då lär inga vita blodkroppar ha hittats.
2015-10-29, 22:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Vi vet ju inte ens vad han utförde för hantverk? Måste man ens vara intelligent för att vara hantverkare? Han jobbade ju tydligen 12 timmar per dygn, så han verkar inte varit övereffektiv om man säger så, eller hur mycket byggnationer var det frågan om egentligen? Det är klart han inte kan vara gravt utvecklingsstörd, men någon vidare intellektuell kapacitet verkar han faktiskt inte ha. Han kan väl mycket väl ligga på den nedre delen av IQ-skalan som gränsar mot lindrig utvecklingsstörning?
Anders Eklund förmådde ratta långtradare kors och tvärs över landet och även gjorde
utrikes körningar och där emellan ströp han ihjäl Pernilla i Falun och 8 år efteråt
gjorde han detsamma med lilla Engla i Stjärnsund och något han minst av allt
utmärktes av så var det det man har innanför pannbenet. Ytterst svagt begåvad å huvudets
vägnar alltså vilket definitivt inte hindrade honom från att ta livet av folk.
Precis som fallet lär vara med gästarbetaren från Litauen som släckte en ung svensk
flickas liv i början på sommaren 2015.

Högre IQ är ingen förutsättning för att kunna mörda.
De flesta gärningsmän är nog faktiskt när allt kommer omkring rätt korkade figurer.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-29 kl. 22:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in