2015-10-29, 21:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta med att man skall bortse från redan sagda ord och/eller framlagd bevisning är bara snömos. Man har redan sett eller hört detta och det går inte att bortse ifrån hur mycket man än önskar det. Det är bara att man hävdar att annan bevisning gör att man är övertygad om MGMs skuld så kan man hävda att man bortsett från hustruns och broderns vägran att ge alibi, även fast man i allra högsta grad belastar MGM med detta...

Detta gäller väl även i ett system som det amerikanska, men där finns väl förstås möjligheter att bestraffa juristerna eller ogiltigförklara rättegången.

Fat frågan här är specifikt om det verkligen är korrekt att de tidigare vittnesmålen från brodern och frun inte kan användas direkt som bevisning, då det skulle innebära att det inte sker någon fri bevisvärdering på just denna punkt, medan annat mycket löst och osäkert skräp till halvkorrekta fakta och hörsägen kan användas helt fritt vid behag.
2015-10-29, 21:52
Medlem
Solbrillors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Måste säga att jag missat de inläggen

Dom finns där
2015-10-29, 21:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
När jag läste det här fattade jag ingenting, varför säger pappan sådär, det är ju jättekonstigt ???

Lisas pappa säger:
– Jag är imponerad av att de ringer i princip alla i Lisas bekantskapskrets.

– De är helt orädda att ringa upp alla tonåringar.
09:26, 29 October 2015

Pappan förstod ju inte allvaret i det läget. Han berättade ju hur han bad polisen om ursäkt när han ringde dem. Han ville väl inte störa polisen med en "trotsig tonårsdotter som inte kommer hem utsagd tid". Och då blev hans tanke att han imponerades över att polisen tog det på allvar och vidtog åtgärder annat än pappersformalia.

(Under tiden ringde han V. Putin och tackade för hjälpen att eliminera sin dotter, åkte iväg på kafferep med Bilderberggruppen innan han nöjt skrockade för sig själv "hohoho, detta fall kommer endast foliehjälmarna på Flashback lösa").
2015-10-29, 21:54
Medlem
Katten30s avatar
Det var vad jag förstår efter att ha lyssnat på live sändning. idag, relativt mkt blod på hennes jacka.
Inget nämnt att han skadat hand el dyl och varit omplåstrad vilket man borde vara om man lämnat spår av rätt mkt blod?
2015-10-29, 21:55
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Det var vad jag förstår efter att ha lyssnat på live sändning. idag, relativt mkt blod på hennes jacka.
Inget nämnt att han skadat hand el dyl och varit omplåstrad vilket man borde vara om man lämnat spår av rätt mkt blod?

Det har nämnts i förhör, inte omplåstrad men han hade såriga händer från både jobb, eftersom han tydligen alltid jobbar utan handskar och även psoriasis.
2015-10-29, 21:56
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Det har nämnts i förhör, inte omplåstrad men han hade såriga händer från både jobb, eftersom han tydligen alltid jobbar utan handskar och även psoriasis.

Jag har en polare som har psoriasis, han blöder aldrig.... det är som torra röda fläckar.
2015-10-29, 21:57
Medlem
Allting verkar helskumt, han bara nekar och nekar, dessutom hade han inte våldtagit henne, varför då hänga henne i snaran å döda henne, fattar ingenting, men det måste vara riktigt hemskt för Lisas familj, hon var ju sån vacker liten tös med, blir fruktansvärt förbannad på sånt här, och hade jag varit hennes familj så hade jag plågat denna snubbe klippt av varenda finger, öronen, huggit av hans ben å armar men inte låtit han dö, sen hade jag spelat in allt, och skickad filmen till hans familj,
Jag hoppas att hennes familj tar sig igenom detta
2015-10-29, 21:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Som jag väntat på att få han att uttala detta... I knew it. Svårt att inte älska GW

Synd att fyllo-Leffe är så jävla trögstartad. Eftersom han i stort sett kopierar sin "syn" rakt från Flashback, så blir det faktiskt ganska svårt att älska honom.

Jag minns hur taggad han var i somras.
"Jag kommer gå först av alla in i rättssalen om det blir åtal av det här blablabla..."
Medlem
Citat:
Jag har en polare som har psoriasis, han blöder aldrig.... det är som torra röda fläckar.

Hen menade nog att det blöder för att man kliar på det och huden är väldig skör där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Men man blöder inte så mycket pga psosrias eller såriga händer som man fått från jobbet.
2015-10-29, 21:59
Medlem
Var hittades den andra mopedhandsken?
Har alla delar till hennes telefon hittats eller saknas det fortfarande delar?
2015-10-29, 21:59
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Finns olika former. Vissa är bara som utslag och vissa är som sårskorpor, pillar man börjar det blöda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in