2015-10-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag skulle vilja påminna om att ingen är mördare förrän man är dömd, som en av kommentatorerna sa idag på TV4, en försvarare.
Hur kan man försvara en mördare som försvarsadvokat? Den frågan fick hon.
Hon sa att man försvarar inte en mördare, för ingen är en mördare innan man är dömd.
Hon sa också att det är självklart att försvara mordåtalade, hur skulle vi se på det om vi någon gång skulle bli anklagade för ett allvarligt brott utan att vara skyldiga (sådant händer) och ingen ville åta sig att försvara oss?

Jag tycker alla skall tänka sig för och åtminstone vänta tills dom fallit innan man vräker ur sig de värsta invektiven.

Vilket skitsnack, har man mördat någon så har man mördat någon oavsett om man är dömd eller inte. Mats Alm blir t ex inte mindre mördare i verklig mening bara för att han aldrig dömdes, däremot är han oskyldig i juridisk mening.
2015-10-29, 21:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, han förklarar ju ingenting, han bara säger det, men OK, jag antar att han har koll. Situationen är ju ovanlig. De flesta anhöriga som inte vill vittna säger ju inte flaska i polisförhören heller, så normalt finns inget att hämta i de här lägena. Här har vi ju den ganska ovanliga situationen att de anhöriga har varit mistänkta, och pratat med förhörsledningen i den egenskapen.

Frågan själveliminerar sig själv, då dom delar av anhörigas förhörsuppgifter som faktiskt innehåller någonting*, redan går att åberopa då det är uppgifter som finns inom åtalet som väckts mot NB. Trions sammanlagda förhör krokar i varandra likt en kedja, och dom vittnesuppgifter/förhörsuppgifter som ej finns i NB´s delar, dom finns heller inte att bära i de anhörigas delar.

* = Konkret.

Om det sett ut så här i något tidigare rättsfall ska jag däremot låta vara osagt.
2015-10-29, 21:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Ja alltså, fyfan vilken ångest pappan måste ha. "Jag som var pådrivande att hon skulle köra moped till jobbet, hon ville bli hämtad", "Frågade om jag skulle köra hem mopeden dagen hon försvann" osv.

Här.

Han pratar om att han ångrar att hon skulle åka moped hem. Inte i mina ordalag.
2015-10-29, 21:44
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Nu går Leif GW Persson ut och berättar varför han har ändrat sig i detta fallet:

http://www.expressen.se/gt/darfor-har-gw-andrat-sig-i-fallet-lisa-holm/

Som jag väntat på att få han att uttala detta... I knew it. Svårt att inte älska GW
2015-10-29, 21:46
Medlem
Solbrillors avatar
Skall alla flickor, pojkar eller barn som blir brutalt mördade dömas efter deras klädval? När jag läser folks inlägg om att hon via sin klädsel provocerade fram sin egen död får mig att kväljas. Hoppas dessa teorier endast skrivs för att provocera.
2015-10-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbrillor
Skall alla flickor, pojkar eller barn som blir brutalt mördade dömas efter deras klädval? När jag läser folks inlägg om att hon via sin klädsel provocerade fram sin egen död får mig att kväljas. Hoppas dessa teorier endast skrivs för att provocera.

Ja, för jävligt, ska unga tjejer idag inte ens kunna bära rosa täckjacka och mjukisbyxor utan att dömas för sin klädsel och anses ha egen del i sin död?
2015-10-29, 21:47
Medlem
Blodet insidan LH´s hjälm borde väll innebära att hon haft den på sig när överfallet började? Tycker även att visiret ser väldigt repigt ut, tror inte att LH´s pappa (som i övrigt verkar vilja ha koll på läget) skulle släppa iväg henne med repigt visir på moped turen.

Vart har emballaget för transporten tagit vägen? Det bör ju ha lämnats vid högen där jackan och hjälmen hittades? Eller någonstans i närheten av där kroppen hittades.

LHs händer, detta nämns aldrig i FUP?? Bundna / tejpade? Känns rätt centralt i sammanhanget.

Någon som har koll på i vilken "ställning" LH hittades i skåpet, får ingen riktig bild på hur det gått till.....

Objektivt så känns det som att hela "familjen" skulle kunna vara delaktiga i detta, lite Da Costa varning faktiskt...
2015-10-29, 21:48
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det var en skribent här i tråden som skrev det.

Tack! Exakt det inlägget var det
2015-10-29, 21:49
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solbrillor

Måste säga att jag missat de inläggen
2015-10-29, 21:50
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mono-

Objektivt så känns det som att hela "familjen" skulle kunna vara delaktiga i detta, lite Da Costa varning faktiskt...

Objektivt så finns det INGENTING som tyder på det
2015-10-29, 21:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Skönt att gamle GW är tillbaka, han har nog en vit period nu kanske...
Så lät det inte för några veckor sedan, när GW var kritisk till utredningen. Då var han packad. Jag tyckte nog att han hade lite innanför västen ikväll.
2015-10-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Begriper inte ens hur du kan diskutera plantering när du inte ens kan redogöra för det. Hur tror du torkat blod +4 ska kunna föras över till de ställen man hittat dem på?
Han hänger i november och helt dammfritt i mitten på juni?
Jag diskuterar inte plantering först och främst det var ett av alternativen och det minst troliga.

Torkat blod från papper, plåster, golv eller rör kan lösas upp av vatten. Troligast är att blodet kommer från golvet och inte att det är planterat om det nu inte är direkt från GM.

Du menar alltså att röret rengjordes noggrant från damm då dom plockade ner utrustningen, nytt damm la sig och att GM sedan råkat dammat av och avsatt blod? Full möjligt.

Kan det inte vara så att det damm man ser är sedan många, många år tillbaka och att det som är borta är från tre månader tillbaka. Blodfläcken sitter dessutom på sidan där nytt damm inte fäster lika bra som på ovansidan.

Hur snabbt lägger sig damm där inne, är det testat? Håller rörets infästning i taket, testat? Är rummet sökt på mer blod från NB eller nöjde dom sig med röret?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in