2015-10-29, 21:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Röret kapades för många år sedan på andra sidan väggen. Ta en titt på var mjölkningsmaskinen stod. Det är mycket troligt att NB använde röret då för att hålla i sig.

Sen kom jag på ytterligare en väg för DNA. Vem städade slakthuset efter att utrustningen togs bort? IB städade caféet efter renoveringen så det är troligt att hon även städade slakthuset och lämnat spår och även skurhandskar efter sig. Ser ingen uppgift på det och troligen säger hon inget själv för att inte blir mer misstänkt.
Vem som kan ha samplat sperma, tja någon som ofta är i slaktrummet och blir förbannad då han förstår vad som är i lampskärmen. Blod på papper i papperskorgen. Mindre troligt men inte uteslutet.
Begriper inte ens hur du kan diskutera plantering när du inte ens kan redogöra för det. Hur tror du torkat blod +4 ska kunna föras över till de ställen man hittat dem på?
Han hänger i november och helt dammfritt i mitten på juni?
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tror nog att kexchokladförpackningen flyttade sig lite lättare med tanke på att det var halv kuling på söndagen.
Liksom kvittona och kanske även plastkorten. Allt som hittades längs grusvägen (utom nycklarna) var väl sådant som hon hade i mobilfodralet?
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det hela låter mycket märkligt. Vi skulle alltså ha fri bevisvärdering förutom i det specifika fall att närstående som inte behöver vittna vägrar vittna. Alla inklusive rätten vet då vad som sagts, men får inte låtsas om det för det är inadmissible. Kommer domaren då att instruera nämndemännen att de måste bortse från att hustrun och brodern vägrat ge alibi?

Jag tvivlar.

Detta med att man skall bortse från redan sagda ord och/eller framlagd bevisning är bara snömos. Man har redan sett eller hört detta och det går inte att bortse ifrån hur mycket man än önskar det. Det är bara att man hävdar att annan bevisning gör att man är övertygad om MGMs skuld så kan man hävda att man bortsett från hustruns och broderns vägran att ge alibi, även fast man i allra högsta grad belastar MGM med detta...
Medlem
Citat:
Röret kapades för många år sedan på andra sidan väggen. Ta en titt på var mjölkningsmaskinen stod. Det är mycket troligt att NB använde röret då för att hålla i sig.

Sen kom jag på ytterligare en väg för DNA. Vem städade slakthuset efter att utrustningen togs bort? IB städade caféet efter renoveringen så det är troligt att hon även städade slakthuset och lämnat spår och även skurhandskar efter sig. Ser ingen uppgift på det och troligen säger hon inget själv för att inte blir mer misstänkt.

Vem som kan ha samplat sperma, tja någon som ofta är i slaktrummet och blir förbannad då han förstår vad som är i lampskärmen. Blod på papper i papperskorgen. Mindre troligt men inte uteslutet.

Förhör med Jönsson, Arne; 2015-09-03
s.719 (681)

Förhör med Åslund, Lars; 2015-07-01
s.735 (697)

Det finns ju dock några som samplat ganska stora mängder blod från NB fick vi höra idag under rättegången. Vid flera tillfällen dessutom.
2015-10-29, 21:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
1. Det var Arnes son GJ som bad honon, ingen ledig söndag där inte.
2. Svårt att se flickorna då dom jobbade inomhus och han kanske inte var intresserad. Någon tjej mer än Adriana som klagat alla dessa år?

Jag läste (minns ej vart) att de stirrat och busvisslat åt snygga tjejer flera gånger
2015-10-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Sååå... för att hon hade en Henry Lloyd-jacka var en syndig fjortis, är det klart att hon blev hängd halvnaken i en lada och intryckt i ett litet klädskåp? Skärp dig.

syndig är ju en underdrift.

(FB) Var är föräldrarna till fjortisarna ute på plattan?

Citat:
Det är sjukt att se alla dessa 12-15 åringar som springer runt som små luder bland alla knarkare och skräp folk. De klär sig horigt och ber om att bli antastade.

jackan i sig är ju inte problemet. men den är en typisk indikator på en tjej, född 90, som gillar o provocera folk.
Senast redigerad av avishaman 2015-10-29 kl. 21:32.
2015-10-29, 21:32
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman

Jag förstår inte varför du sitter här och skriver fortfarande, larma om jackan direkt. Hon hade en lite dyrare jacka = syndig ungjävel och därför bjöd hon själv in till sin egen död. Du har något.

Det handlar om en seglarjacka som, tro det eller ej, står emot vind rätt bra. Kan vara skönt när man kör moppe i ca en timme och det blåser ute.
Senast redigerad av softmoon 2015-10-29 kl. 21:39.
2015-10-29, 21:35
Medlem
Expressen idag: "hon som sms-ade "Nu", i betydelsen "Nu åker jag hem".

Detta var nytt för mig, att det enda hon SMS-ade 18:22 var "Nu".

Det kan ju ha betytt något annat än "Nu åker jag hem" ??
2015-10-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman

jackan i sig är ju inte problemet. men den är en typisk indikator på en tjej, född 90, som gillar o provocera folk.

Det kanske snarare är en indikator på en tjej född 90 och som gillar rosa och föredrar märkesjackor? Patetiskt att hänga upp sig på en jacka, dina inlägg om klädesplagg hade varit relevanta om det rörde sig om t ex lackkjol och lårhöga stövlar, men en jävla täckjacka? Skärp dig! Dessutom, finns inget som tyder på att tjejer i rosa täckjacka gillar att provocera
Medlem
Lustigt, jag kollade bilderna från Litauernas bostad, och där syns en kexchokladförpackning på en bild. Men jag skulle tro att den är oöppnad.

S. 732 i FUP
Senast redigerad av --aa-- 2015-10-29 kl. 21:42.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning

Kan ju vara så att hon brukade skriva så när hon skulle åka hem nånstansifrån...
2015-10-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning

Står även i FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in