2015-10-29, 21:37
Medlem
Det talades om en övergiven Mercedes. Fick man klarhet i vem som var ägare?
2015-10-29, 21:38
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Expressen idag: "hon som sms-ade "Nu", i betydelsen "Nu åker jag hem".

Detta var nytt för mig, att det enda hon SMS-ade 18:22 var "Nu".

Det kan ju ha betytt något annat än "Nu åker jag hem" ??

Vad tänker du att det betyder?
Medlem
Citat:

Varför skulle det?Pappan skickade ju ett mess för att påminna Lisa.Han berättade ju det idag.
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:

Det e ju fan vad det ska försöka tolkas in saker i saker som inte behöver tolkas..

Nu, betyder att hon skall åka, inte något annat, precis som a betyder Ja i ett sms och inte syftar till ett betyg på provet veckan innan...
2015-10-29, 21:39
Medlem
Citat:

I förhöret idag med pappan sa han att han hade messat henne en stund tidigare, där han frågade; När åker du?

"Nu" hade han fått tillbaka .
2015-10-29, 21:39
Bannlyst
Alla här inne uteslutar AJ eller? Vad talar egentligen för den teorin undrar man.
2015-10-29, 21:40
Medlem
Jag skulle vilja påminna om att ingen är mördare förrän man är dömd, som en av kommentatorerna sa idag på TV4, en försvarare.
Hur kan man försvara en mördare som försvarsadvokat? Den frågan fick hon.
Hon sa att man försvarar inte en mördare, för ingen är en mördare innan man är dömd.
Hon sa också att det är självklart att försvara mordåtalade, hur skulle vi se på det om vi någon gång skulle bli anklagade för ett allvarligt brott utan att vara skyldiga (sådant händer) och ingen ville åta sig att försvara oss?

Jag tycker alla skall tänka sig för och åtminstone vänta tills dom fallit innan man vräker ur sig de värsta invektiven.
2015-10-29, 21:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GW i SVT:s Aktuellt kl 21, 10 minuter in i programmet. "Bevisningen är stark". Kommer snart på en SVT Play nära dig.
2015-10-29, 21:42
Medlem
Nu går Leif GW Persson ut och berättar varför han har ändrat sig i detta fallet:

Citat:
Han ger fyra anledningar till varför, under kvällens Aktuellt.

1. – Han (Nerijus Bilevicius) saknar alibi. Allt tyder på att han har försökt åstadkomma ett falskt alibi och dessutom gjort det på ett sånt sätt att han måste ha haft vetskap om något som han tidsmässigt och handlingsmässigt inte haft vetskap om han inte varit inblandad, säger Leif GW Persson.

2. – En mycket omfattande teknisk bevisning.

3. – Det finns åtskilligt med vittnesbevisning.

4. – Slutligen har man plockat fram ett antal besvärande omständigheter kring hans person.

Allt som allt ser han bevisningen som stark.
– Det där paketet skickas in som helhet och jag vill nog påstå att det är tung bevisning i det här ärendet och väldigt knepigt att komma runt, säger polisprofessorn i Aktuellt.

http://www.expressen.se/gt/darfor-har-gw-andrat-sig-i-fallet-lisa-holm/
2015-10-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Alla här inne uteslutar AJ eller? Vad talar egentligen för den teorin undrar man.

Magkänslor....eller möjligtvis avundsjuka?
2015-10-29, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Magkänslor....eller möjligtvis avundsjuka?
Oj! Avundsjuka. Nu får du ta och förklara dig känner jag.
2015-10-29, 21:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag läste (minns ej vart) att de stirrat och busvisslat åt snygga tjejer flera gånger
Det var en skribent här i tråden som skrev det.
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Redan på måndagsförmiddagen, när jag fick veta att en ung flicka som arbetat på caféet var försvunnen, misstänkte jag arbetarna vid ladan.
De har alltid spanat på kvinnor, busvisslat och varit störiga när jag handlat i butiken.

Jag åker förbi Blomberg två gånger varje arbetsdag och känner en fruktansvärt obehaglig känsla varje gång.

Må rättvisan ha sin gång, NB är skyldig, och låt Lisas familj få frid och ro att leva vidare.

Jag hoppas att hela ladan inkl slakt/mjölkrummet rivs. Att caféet stängs, ingen vill ändå gå in där och känna obehaget. Det har varit flitigt uthyrt till t ex bröllopsfester förut, men inte längre.

Jag tror på karma .......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in