2015-10-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Jag loggar aldrig ut, skulle vara så fall om internetet skulle krångla

Bra!

Då kan du utförligen besvara de fem frågorna som du undvikit...

1) Varför ljög du om att det var BehindMLM som kom med banknamnet

2) Varför ljög du om att Onecoin har köpt upp en annan bank? Om du inte ljög - upp med banknamnet och länk till detta pressmeddelande som blir obligatoriskt i samband med uppköp av banker, eftersom , om du vet det är detta officiella uppgifter.

3) Du säger att Onecoin är så bra - upp med skärmdumpar som visar att du får ut pengar. D.v.s. upp med skärmdumpar som visar hur mycket du tagit ut från Onecoin och hur mycket som hamnat på ditt konto. (detta skall vara efter 15 Sep)
Om du inte kan visa detta så skall du inte heller hävda att man kan göra uttag.

4) förklara hur kan man se att det finns 600.000 personer med i Onecoin.
LÄNKA!!! (Onecoins hemsida med en egen tillverkad räknare är INTE bevis!)

5) Förklara varifrån du fick att alla som har Onecoins är "KÖPSTARKA"
Hur är dom köpstarka? Split har ingenting med köpstarkhet att göra!!!

Vi Vill inte se någon länk till oncoin.eu blutti blä som svar , utan nu vill vi ha 5 stycken ordentlig svar på frågorna , istället för ditt tramsande
Citera
2015-10-29, 19:43
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Bra!

Då kan du utförligen besvara de fem frågorna som du undvikit...

2) Varför ljög du om att Onecoin har köpt upp en annan bank? Om du inte ljög - upp med banknamnet och länk till detta pressmeddelande som blir obligatoriskt i samband med uppköp av banker, eftersom , om du vet det är detta officiella uppgifter.

3) Du säger att Onecoin är så bra - upp med skärmdumpar som visar att du får ut pengar. D.v.s. upp med skärmdumpar som visar hur mycket du tagit ut från Onecoin och hur mycket som hamnat på ditt konto. (detta skall vara efter 15 Sep)

Vi Vill inte se någon länk till oncoin.eu blutti blä som svar , utan nu vill vi ha 5 stycken ordentlig svar på frågorna , istället för ditt tramsande

4) OM du hade har ett konto hos onecoin och någon du känner skaffar ett konto, då kan du se dennes användarnamn/landsflagga i rullistan ex pellets/sverige..Följer du denna listan en stund så märker du hur det bara väller in folk från världens olika hörn

5)Genom split får man minst 1000 tokens plus dom 1000 man köpt, vilket i sin tur ger ca 80 onecoins som i sin tur har värde ca 1760kr och från Kina kan du beställa en hel del för dom pengarna (sedan finns det även andra valörer upp till hundratusentals kronor )
Citera
2015-10-29, 19:54
Medlem
bevapnadtjockis1s avatar
Citat:
4) OM du hade har ett konto hos onecoin och någon du känner skaffar ett konto, då kan du se dennes användarnamn/landsflagga i rullistan ex pellets/sverige..Följer du denna listan en stund så märker du hur det bara väller in folk från världens olika hörn

5)Genom split får man minst 1000 tokens plus dom 1000 man köpt, vilket i sin tur ger ca 80 onecoins som i sin tur har värde ca 1760kr och från Kina kan du beställa en hel del för dom pengarna (sedan finns det även andra valörer upp till hundratusentals kronor )

Flygryttare är ju ett troll av episka mått Han har säkert inte ens några Onecoin.
Citera
2015-10-29, 19:58
Medlem
bevapnadtjockis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebeginner
” Men snälla , det finns inget Mastercard som är kopplat till ditt Onecoin konto!
Ditt mastercard är kopplat till ditt bankkonto (Alt. kreditkort) precis som du skriver nu!!”

1. Hur vet du det? Du har ju inget eget konto. Till mina bankkonton i Sverige har jag VISA/Mastercard kopplat.
Till mitt Onecoinkonto har jag ett Mastercard. Visar det gladeligen för dig personligen Pellets.

Men ge dig, det finns inget Mastercard eller uttagskort kopplat till ditt onecoinkonto.
Det har gått rykten enda sen starten att det ska komma. Ifall du ska ljuga gör det trovärdigt förfan....
Citera
2015-10-29, 20:04
Medlem
ben300s avatar
då ska vi grilla dem med lite svårare frågor.

när bitcoin börjades handla var det. 0.1$
det finns 100x med onecoins.
när onecoin börjades handla var det 1000x högre ingångspris.
det skulle betyda att om Bitcoin började vid samma värde så skulle det bli 100$

Dessutom så finns det åtminstone 100 x mer kryptovalutor än då bitcoin började.
Så att få upp Onecoins värde torde vara 1.000.000 gg hårdare än bitcoins?

så har ni alls räknat på före ni skaffade onecoin?
eller är ni från gänget som tänker på det här viset:
onecoin är 2,45€
bitcoin är 300$
så onecoin har mycket högre växpotential
Senast redigerad av ben300 2015-10-29 kl. 20:12.
Citera
2015-10-29, 20:17
Medlem
Citat:

1-3 skiter du i att svara eftersom du inte kan och vet att det är helt kört och din trovärdighet är på ordentligt med MINUS!!!!!!

4) Nej , det skall inte krävas ett konto för att se antalet medlemmar.
Om Onecoin skall bli ett accepterat betalmedel skall dom vara officiella med alla uppgifter
och det är dom inte.

Du besvarade inte denna fråga heller - eftersom vi efterfrågat länk och du kommer endast med sedvanligt svammel

5) Skrev uttryckligen att en Split har inget med köpkraft att göra så du har heller inte besvarat denna fråga.

En split är nämligen precis tvärtom...

Om du finns 100.000 Tomtar som är värda 100:- styck - sedan splittas dom så det finns 200.000 tomtar - då är inte varje tomte värd 100:- längre , utan 50:-....

Där fösvinner ditt svar i tomma intet och en split är inte köpkraft så frågan kvarstår...

Varför har en Onecoin användare köpkraft - speciellt eftersom det inte finns en enda butik någonstans att handla för dom?
(Åter igen , jag har 1 stycken navelludd som är värt 1 Miljard , ikväll splittas det så jag har 2 navelludd. Har jag köpkraft då?)
Citera
2015-10-29, 20:38
Medlem
ben300s avatar
Citat:

4. Juu, jag gjorde 2xRookie konto och då såg jag mitt namn och flaggor också.

Så hälften av alla konton är typ Rookie??? Och många har 2-10 konto?

5. Jag kan också splitta mina monopolpengar genom att köpa ett spel till!!! Blir jag mera köpstark då? Nej! någon måste köpa mina monopolpengar om jag vill spendera dem på att köpa saker!

Men vem köper Onecoin då "kineserna"spenderar sina onecoins?
Citera
2015-10-29, 20:42
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
1-3 skiter du i att svara eftersom du inte kan och vet att det är helt kört och din trovärdighet är på ordentligt med MINUS!!!!!!

4) Nej , det skall inte krävas ett konto för att se antalet medlemmar.
Om Onecoin skall bli ett accepterat betalmedel skall dom vara officiella med alla uppgifter
och det är dom inte.

Du besvarade inte denna fråga heller - eftersom vi efterfrågat länk och du kommer endast med sedvanligt svammel

5) Skrev uttryckligen att en Split har inget med köpkraft att göra så du har heller inte besvarat denna fråga.

En split är nämligen precis tvärtom...

Om du finns 100.000 Tomtar som är värda 100:- styck - sedan splittas dom så det finns 200.000 tomtar - då är inte varje tomte värd 100:- längre , utan 50:-....

Där fösvinner ditt svar i tomma intet och en split är inte köpkraft så frågan kvarstår...

Varför har en Onecoin användare köpkraft - speciellt eftersom det inte finns en enda butik någonstans att handla för dom?
(Åter igen , jag har 1 stycken navelludd som är värt 1 Miljard , ikväll splittas det så jag har 2 navelludd. Har jag köpkraft då?)

Antar att du var lika jobbig när din mor skulle sluta amma dig..du hängde kvar där som en liten apa med glansiga ögon och putande läppar

Räknat ut det att ingen någonsin kommer kunna ge dig ett svar du blir nöjd med, antar du får leva med det
Citera
2015-10-29, 20:54
Medlem
ben300s avatar
Citat:
Antar att du var lika jobbig när din mor skulle sluta amma dig..du hängde kvar där som en liten apa med glansiga ögon och putande läppar

Räknat ut det att ingen någonsin kommer kunna ge dig ett svar du blir nöjd med, antar du får leva med det

Så att det finns pengar som räcker tilla alla onecoins är en bluff?

Köper jag 1000 NOKIA aktier för 50000kr....vem skulle ge de gratis 1000 nya aktier vid en split värda 50000kr? Dessutom flera gånger om?

Mina Apple kostade 700$ styck så blev det en split. Nu kostar de "bara" 120$ styck. Kan du förklara varför jag blev "fattigare"??????? VAD HÄNDE!!???
Citera
2015-10-29, 21:03
Medlem
ben300s avatar
THE TRUE ONECOIN STORY:

THE START
I slutet a 2013 var Bitocin Litecoin på sin topp. De som investerade i något "värdelöst" fick avkastningar som är väldigt få att uppnå idag. Detta kunde inte ha ungått bluffmakarna. Första mötet gick av stapeln i slutet av september 2014 i Helsingfors. Och man hann med lite över 20000 medlemmar före 2015.

THE PROMISES
Onecoin började lova att 2+2=5. Det flesta vet att detta är omöjligt och vet från början att fusk måste vara inblandat. Men då sa Onecoin... Men titta på Bitcoin! Det är möjligt! Man började visa upp manipulerade grafer, jättefina presentationer, skumma förklaringar hur man ska lyckas och man målade upp en framtid med en massa miljonärer! Folk började tro på att 2+2>5.

THE EDUCATION
För att göra det lagligt började man som en utbildningsföretag. Kryptovaluta är framtiden och man sade att folk bör läras upp. Så man sålde lite pdf som innehåller texter lite från allstans. Jag tror inte ens att 1% har läst deras utbildning. Den huvudsakliga utbildningen är att skaffa nya medlemmar, hur man ska få bonusar och uppnå deras ledarskapsranking med t.ex rolexklockor som gåvor. Detta gör att nästan alla koncetrerar sig på att jobba åt onecoin och hitta nya medlemmar.

THE PRICE
Onecoins? Vi får se vad som händer, men de sa: ju större nätverk vi kommer att bygga desto högre pris på Onecoins kommer det att bli. Detta är precis motstatsen. Ju fler som äger onecoins desto fler försäljare. 15 juni började man handeln med onecoin. Startpriset var 1000 gånger högre pris än Bitcoin. (1,15€ vs 0,1$). Men folk tittar bara på priserna. Deras tänkande är att Onecoin från 2€ har större potential än Bitcoin från 200€. Att dubbla priset 2-4€ är ju liksom ingenting. Att det finns 100x mera Onecoins bryr sig de flesta inte om. De flesta vet säkert inte vad det är för skillnad.

THE REAL VALUE
Så hur mycker är en onecoin värd idag. 2,45€?? Det flesta som ha onecoins kommer kommer säkert att svara så. Bättre att fråga: Hur mycket skulle folk betala för en onecoin? Onecoins förklaring att varför de är inte med på publika börser är: Vi har för få mynt "minade" Vilket skitprat. Det finns 380 miljoner Onecoins, och 16 miljoner Bitcoins .
Ingen skulle köpa onecoins idag då det finns ingen nytta av dem. De spekulanter som vill tjäna på värdestigningen köper säkert Premiumpaket istället. Dessutom satsar företaget hårt på att sälja sina tokenspaket. Varför ska det bry sig om värdet på onecoins som redan andra äger? De har redan tjänat sitt och vill bara sälja mer tokens.

THE SALES MONEY
Vart går pengarna. Om det finns 100.000 riktiga användare så om man uppskattar att i medeltal blir det 600-800€ så är försäljningsiffran: 60-80.000.000€ per 100.000 paket. Av dessa går kanske 45miljoner till bonusjägarna och 35.000.000 till Ruja och Onecoin. Dessutom är 40% av bonusar reserverade, och man kan köpa endast Onecoins med dessa. Så detta fungerar som stöd för priset i början. Men efter 30 dagar så kan man sälja dem även om bara lite i gången (1,5%). Så detta är ju bara ett tillfälligt buffert.

THE PROFIT MONEY
Varifrån ska pengarna till Onecoins komma? De måste komma nya pengar för att alla ska få sina utlovade vinster. Just nu finns det 380.000.000 mynt. Deras påstådda värde nästan 2,5€. Men varifrån ska dessa 1.000.000.000€ komma? Och det produseras 50.000.000 nya mynt i månaden. Deras mål är 2,1 miljarder mynt år 2019 och uppskattat pris på flera hundra Euro då. Detta betyder Onecoins värda flera hundra miljarder €. Onecoin mer värt än Apple? Så långt tänker inte de som har Onecoin. Hur tänker de då? De tänker att Onecoin är en ännu en liten bebis som valuta och priset 2€ är otroligt löjligt lågt!!

THE BITCOIN CHART
Bitcoin steg ju mycket, men för att en "råvara" ska stiga i värde flera hundra gånger så måste det komma flera hundra om inte flera tusen fler som vill köpa varan. Nu finns det flera hundra tusen som kommer säker att vilja sälja Onecoins. Däremot så kommer det att finnas bara hundratals köpare (kanske!). Så vänd bara på en bitcoin chart upp och ner så får ni se framtidens Onecoin chart. Dock blir tiden inte flera år.... bara några dagar/veckor istället.

BACK TO THE LOGIC
Så småningom börjar folk inse att 2+2=4, och dessa fria kryptovalutaoptioner (tokens) som man fick gratis på köpet är skräp. Onecoins? Man vet inte om de även existerar. Onecoin mastercard kort blir säkert inte populärt att vifta med. Det mest ovissa och intressanta är vad som kommer att hända med Ruja Ignatova, Sebastian Greenwood och Juha Parhiala. Dessa 3 som har dragit Onecoin framåt senaste 12 månaderna. Och de som köpte Onecoins då? Man kan bara skratta att flera hundra tusen litade på att en kvinna från Bulgarien skulle ge dem rikedomar.

Senast redigerad av ben300 2015-10-29 kl. 21:08.
Citera
2015-10-29, 22:38
Medlem
Citat:

Nä - bara att du inte svarade på frågorna , utan svarade precis som jag bad dig att inte göra...

- EJ BESVARAD -

Du ljög om detta - det finns i ditt egna inlägg så det är bara att krypa till korset och erkänna att det inte var Oz bakom behindmlm som kom med detta påstående

- EJ BESVARAD -

Ytterligare en lögn - det finns ingen press release om ett bankuppköp någonstans.
När du kan leverera detta så kan vi acceptera att Onecoin köpt en bank.
Innan det , vill vi inte höra att Onecoin har ett samarbete med någon bank.

- EJ BESVARAD -

Ytterligare lögn - inga skärmdumpar har visats på att du fört över pengar till bankkonto och att pengarna de facto har kommit fram till Bankkontot.

- EJ BESVARAD -

Här hänvisar du i ditt svar till att man skall vara medlem på Onecoin.
Åter igen - ni jämför Onecoin med Bitcoin.
Bitcoin har aldrig varit hemligt utan Open Source , för att Onecoin skall ha trovärdighet skall detta kunna visas på ett ordentligt sätt för att locka till sig potentiella nya kunder.

Så länge detta inte kan visas - och med din historik i tråden som konstant lögnhals - så skiter man i det du skriver , fram till den dagen du levererar en trovärdig länk med fakta.
(Och inte en hemmasnickrad ljugande räknare)

- EJ BESVARAD -

Här försöker du svara med "Split" - som i alla marknadsekonomier försvagar en kurs innan den sakta men säkert återhämtar sig.
Att säga att en Onecoin ägare är köpstark är att likaställa med att en busschaufför är köpstark.
Det finns inga belägg i din text som säger att en Onecoin ägare är köpstark - då skall du visa att Onecoin ägarna har ett värde i Onecoin , och det finns inte ett värde - eftersom du inte kan använda Onecoin någonstans.

Vi Vill inte se någon länk till oncoin.eu blutti blä som svar , utan nu vill vi ha 5 stycken ordentlig svar på frågorna , istället för ditt tramsande.

Besvara frågorna konkret istället för att vimsa runt
Citera
2015-10-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Om det grävs fram fler coins borde redan existerande coins bli mindre värda eller hur? Som om du kollar på en aktie-split t.ex. där 1 000 000 aktier blir 2 000 000, då går ju aktiepriset ner till hälften eftersom bolagsvärdet delas på två miljoner istället för en miljon. Så måste väl onecoin funka också, eller hur?

Så hur kan Onecoin gå emot alla andra varor i världshistorien och öka i värde när tillgången ökar? Jag antar att du hört talas om "tillgång och efterfrågan"?
Onecoins värde styrs inte av tillgång och efterfrågan i det här skedet. Men , det jag antar att personen du citerar menar, är att h*n skulle få x antal euro om h*n sålde alla coins på den interna handelsplatsen. I mitt fall skulle jag få nånstans runt 90 000 kronor på runt 20 000 satsade. Jag har tagit ut pengar från onecoin (Cash account, från bonusar) till mitt bankkonto. Skulle aldrig gå att styrka med en skärmdump eftersom det bara står "ankommande eu-betalning" eller något liknande på mitt bankkontoutdrag
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2015-10-29 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in