2015-10-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och där gav nästa indoktrinerade klappmongo upp...

Mastercard har inget samarbete med Onecoin och kommer aldrig att ha det heller , det har aldrig existerat något Mastercard kopplat till ett Onecoin konto.

Mastercard är kontaktade och svaret kommer att komma i tråden så fort dom ger svar.

Gett upp?
Kom igen Pellets, det enda du gör är att trolla och skriva nedvärderande saker.

För att du ska förstå Pellets så skriver jag igen:

Jag har ALDRIG sagt att Mastercard samarbetar med Onecoin.
Jag har ett Mastercard kopplat till mitt Onecoin-konto.
Mastercard utfärdar INTE kort själva. Banker och finansiella institut som samarbetar med Mastercard utfärdar korten.

Pellets:

Istället för att sitta bakom datorn och skriva nedvärderande saker och trolla så kan vi ju ses över en fika så kan jag visa allt du vill veta.
Var i Sverige bor du?
Jag reser i jobbet så jag är säkert i närheten av dig närmaste tiden.

Återkom med ungefärligt område så ska jag kolla när jag är i området nästa gång.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-10-29 kl. 23:04. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-10-29, 17:35
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebeginner
Gett upp?

Mastercard utfärdar INTE kort själva. Banker och finansiella institut som samarbetar med Mastercard utfärdar korten.

Lycka till att få pelletaren och förstå
Citera
2015-10-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Hmm...gratis??..vad skulle man behöva för utrustning för att mina fram bitcoin och vad skulle sådant system kosta?

Om det nu vore så enkelt som ni påstår, så varför gör inte fler det?

Lika mycket som utrustningen kostar för att "mina" Onecoins så där går det på ett ut...

Men visa mig hur jag "minar" onecoins utan att betala till Onecoin , då är det en helt annan sak!
(Just ja , det går inte eftersom det inte är OpenSource...)

Citat:
Gett upp?

Men snälla , det finns inget Mastercard som är kopplat till ditt Onecoin konto!
Ditt mastercard är kopplat till ditt bankkonto (Alt. kreditkort) precis som du skriver nu!

Detta innebär att eftersom Onecoin inte har någon bank eller bankavtal så finns det inget mastercard kopplat till Onecoin konton.
Så du kan sluta med dina lögner.

Citat:
Pellets:

Istället för att sitta bakom datorn och skriva nedvärderande saker och trolla så kan vi ju ses över en fika så kan jag visa allt du vill veta.
Var i Sverige bor du?
Jag reser i jobbet så jag är säkert i närheten av dig närmaste tiden.

Återkom med ungefärligt område så ska jag kolla när jag är i området nästa gång.

Jag reser själv c:a 75% av min tid och det finns inget jag behöver veta mer om Onecoin eftersom jag läser allt på nätet och insett att det hela är en stor bluff som kommer att rasa inom den närmsta framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Lycka till att få pelletaren och förstå

Jag har förstått vad Onecoin är , och det är simpelt - man skall undvika det som pesten!
Citera
2015-10-29, 18:19
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Lika mycket som utrustningen kostar för att "mina" Onecoins så där går det på ett ut...

Men visa mig hur jag "minar" onecoins utan att betala till Onecoin , då är det en helt annan sak!
(Just ja , det går inte eftersom det inte är OpenSource...)

Du behöver inte äga dator för att mina onecoins, du kan lika gärna göra det från mobilen, går det att göra med bitcoin?

När 80% av mynten är minade, kommer koden släppas och då är det fritt fram för alla som vill mina fram dom sista 20%
Citera
2015-10-29, 18:29
Medlem
"Thebeginner" ..vilket skämt. Ännu en i (avlönad) bedragare i hierarkin som försöker lura in lycksökare i bluffen onecoin.

Jag hoppas innerligt att INGEN går på detta.

Onecoin är och förblir en BLUFF.

Den stackare, som jag känner, som tidigt lurats in i detta har inte lyckats få ut ett öre utan har med största sannolikhet förlorat sin "investering". (Men på skärmen växer förstås det fiktiva värdet)

Som tidigare sagts, det är framförallt folk utan investeringsvana och med låg inkomst som har gått in i detta bedrägeri.

Smarta investerare håller sig långt ifrån denna typen av skojeri. Låt er inte luras!! Finns några få i hierarkin som nu försöker kräma ur det sista ur scammen, bli inte en av dem som supportar dessa lurendrejare.

Och några med fjantigare argumentationsteknik än Thebeginner och Flyingrider78 blir svårt att hitta.
Tjatar om o om o om samma saker. Och träffas irl, löjligt!

Mitt budskap=UNDVIK BLUFFEN ONECOIN
Citera
2015-10-29, 19:01
Medlem
” Men snälla , det finns inget Mastercard som är kopplat till ditt Onecoin konto!
Ditt mastercard är kopplat till ditt bankkonto (Alt. kreditkort) precis som du skriver nu!!”

1. Hur vet du det? Du har ju inget eget konto. Till mina bankkonton i Sverige har jag VISA/Mastercard kopplat.
Till mitt Onecoinkonto har jag ett Mastercard. Visar det gladeligen för dig personligen Pellets.

”Jag reser själv c:a 75% av min tid och det finns inget jag behöver veta mer om Onecoin eftersom jag läser allt på nätet och insett att det hela är en stor bluff som kommer att rasa inom den närmsta framtiden.”

2. Vad bra. Då är du säkert i närheten av mig någon gång. Vågar du inte bli motbevisad?
Läser allt på nätet? Så allt som står på internet är sant?
Bluffen verkar vara du som vågar skriva en massa gömd bakom ditt användarnamn på flashback. Har skrivit flera gånger att jag gärna träffar dig och motbevisar dig men det vågar du inte.

Du bör undvika Onecoin som pesten.
Alla andra människor som är openminded bör läsa på lite från riktiga sidor och inte från troll som Pellets.
Ställ vilka frågor ni vill till mig. Här eller via pm. Och jag träffas gärna irl och berättar mer. Jag har inget att skämmas för. Försöker inte lura vänner och släkt. Det hela faller på att jag investerar lika mycket som vänner och släkt. Jag vill att dom ska tjäna lika mycket på det hela som jag gör.

Trevlig torsdagskväll alla Flashbackers!
Citera
2015-10-29, 19:04
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miliondollargirl
"Thebeginner" ..vilket skämt. Ännu en i (avlönad) bedragare i hierarkin som försöker lura in lycksökare i bluffen onecoin.

Och några med fjantigare argumentationsteknik än Thebeginner och Flyingrider78 blir svårt att hitta.
Att båda loggar in nästan samtidigt och har samma fjantiga argumentationsteknik är ju oxå kul, men givetvis en ren slump...
Citera
2015-10-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miliondollargirl

Jag hoppas innerligt att INGEN går på detta.

Onecoin är och förblir en BLUFF.

Den stackare, som jag känner, som tidigt lurats in i detta har inte lyckats få ut ett öre utan har med största sannolikhet förlorat sin "investering". (Men på skärmen växer förstås det fiktiva värdet)

Som tidigare sagts, det är framförallt folk utan investeringsvana och med låg inkomst som har gått in i detta bedrägeri.

Smarta investerare håller sig långt ifrån denna typen av skojeri. Låt er inte luras!! Finns några få i hierarkin som nu försöker kräma ur det sista ur scammen, bli inte en av dem som supportar dessa lurendrejare.

Tjatar om o om o om samma saker. Och träffas irl, löjligt!

Mitt budskap=UNDVIK BLUFFEN ONECOIN

Vad är det för fel på min argumentationsteknik? Att jag vill föra en öppen dialog?
Att jag inte gömmer mig bakom datorn?
Felet är att du och Pellets inte vågar stå för era åsikter öga mot öga. Det är lätt för er att slänga ur otrevligheter och liknande här, men mitt emot mig hade ni inte vågat göra det. Och därför vågar ni inte träffas irl och kallar det löjligt.

Håll dig till Bitcoin du MDG

Peace

Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Att båda loggar in nästan samtidigt och har samma fjantiga argumentationsteknik är ju oxå kul, men givetvis en ren slump...

Loggade vi in samtidigt?
Och det säger dig vad?
Senast redigerad av Gromgutten 2015-10-29 kl. 23:06. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-10-29, 19:09
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
2. Vad bra. Då är du säkert i närheten av mig någon gång. Vågar du inte bli motbevisad?
Bluffen verkar vara du som vågar skriva en massa gömd bakom ditt användarnamn på flashback. Har skrivit flera gånger att jag gärna träffar dig och motbevisar dig men det vågar du inte.
Varför krångla till det genom att möta alla som betvivlar dina påstående IRL?
Det blir ett jäkla resande kors och tvärs, vore det inte enklare att göra ett enda simpelt Printscreen på att du verkligen fått ut pengar till ditt konto från Onecoin så motbevisar du alla på en och samma gång?
Citera
2015-10-29, 19:12
Medlem
Citat:
” Men snälla , det finns inget Mastercard som är kopplat till ditt Onecoin konto!
Ditt mastercard är kopplat till ditt bankkonto (Alt. kreditkort) precis som du skriver nu!!”

1. Hur vet du det? Du har ju inget eget konto. Till mina bankkonton i Sverige har jag VISA/Mastercard kopplat.
Till mitt Onecoinkonto har jag ett Mastercard. Visar det gladeligen för dig personligen Pellets.

”Jag reser själv c:a 75% av min tid och det finns inget jag behöver veta mer om Onecoin eftersom jag läser allt på nätet och insett att det hela är en stor bluff som kommer att rasa inom den närmsta framtiden.”

Du bör undvika Onecoin som pesten.
Alla andra människor som är openminded bör läsa på lite från riktiga sidor och inte från troll som Pellets.
Ställ vilka frågor ni vill till mig. Här eller via pm. Och jag träffas gärna irl och berättar mer. Jag har inget att skämmas för. Försöker inte lura vänner och släkt. Det hela faller på att jag investerar lika mycket som vänner och släkt. Jag vill att dom ska tjäna lika mycket på det hela som jag gör.

Trevlig torsdagskväll alla Flashbackers!

1) Varsågod - upp med en skärmdump där du visar ditt Onecoin konto
samt att det kontot är direkt kopplat till ett Mastercard.

2) Jag läser från alla källor jag kan hitta , eftersom jag är källkritisk och inte litar på en enda källa (exempelvis flyings enda länk som hen skickar konstant)

Skall du motbevisa mig så gör du det bäst genom följande..

Länkar till sidor som visar att det finns ett samarbete mellan Onecoin och Mastercard.

För det är ju så att har du ett konto hos Onecoin som har ett MC kopplat till det så finns det ett samarbete mellan dom 2...

Just ja...
Citat:
6. Nej Mastercard har inget samarbete med Onecoin. Helt rätt. Mastercard utfärdar inte kort själva. Banker och finansiella institut som samarbetar med Mastercard utfärdar korten.
Kul att du verkar vad jag har och inte har.

Med andra ord - eftersom MC inte har ett samarbete med Onecoin kan du heller inte ha ett Onecoin konto (Onecoin.eu) som är kopplat direkt med ett MC.

Det vill säga att om du betalar med ditt MC så dras det inga Onecoins - utan det dras pengar ifrån ditt bankkonto hos Swedbank som exempel.
Citera
2015-10-29, 19:22
Medlem
Citat:
Bor du i södra Sverige så kan vi träffas så visar jag dig kortet.
Var i södra Sverige finns du? Säg din närmaste stad eller samhälle du kan ses i?
När kan du mötas upp? Jag möter dig gärna och kan kontrollera ditt Mastercard.
Citera
2015-10-29, 19:24
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Loggade vi in samtidigt?
Och det säger dig vad?

Jag loggar aldrig ut, skulle vara så fall om internetet skulle krångla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera