Citat:
Ursprungligen postat av
MrEchoz
Jag själv är en av de som tycker att det är väldigt kort tid att utföra brottet på. MEN det beror på om det va planerat eller ej. Var det inte planerat så tror jag det tog längre tid, men va det planerat dvs NB hade tidigare under dagen varit på platsen för att förbereda allt( gjort en snara och hängt upp den, lagt tejprullen och påse eller något annat som man kan lägga BO i, samt även lagt fram en kniv eller något annat vart föremål) planerat allt i varenda liten detalj då tror jag det faktiskt är som du säger dvs det gick på ca 15-20 minuter.
Vem vet, han kanske redan dagen innan förberett allting därav att han frågade om vägbeskrivning ( hon som joggade om det nu va MGM som frågade)
Jag tror att det var delvis planerat. Att tanken var att få med sig ett offer. Själva mordet tror jag mer var i adrenalinets hetta. Visserligen är sexualdriften stark, men att mörda någon för en runk är lite väl. Vad gäller tejp och rep tror jag att planeringen sträckte sig till att han visste att det fanns på plats, men inte att han lagt dit enbart för den här sakens skull.
Med det sagt så tycker jag fortfarande att det är märkligt på många sätt och än så länge har inget som fått vågskålen att tippa över kommit fram. Jag har svårt att se en fällande dom enbart med det som presenterats i dag och det vi vet utifrån FUP.