2015-10-29, 19:56
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vittnesuppgifter säger mig att det tog cirka 20-30 minuter ifrån det att NB tog kontakt med offret vid caféet tills han var mellan Blomberg och Martorp på väg att dumpa offret, inkluderat bajsa i ladan.
Vi kan hur som helst vara helt säkra på att det fanns tillräckligt med tid och resonemanget att MGM kan avskrivas pga för tight tidsfönster saknar reell grund.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Annelund, Herrljunga kommun.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vem har varit nio år i Sverige? Inte AB iaf.

AB arbetade innan han kom till Blomberg i Annelund, utanför samhället Ljung, i Herrljunga kommun.

Där verkar det som att han hade varit anställd som målare i dryga sex år. På Blomberg hade han varit anställd i dryga två år.

Dessa uppgifter enligt FUP.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-29 kl. 20:06.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
I detta måste man också kolla om man kan få fram en bild över hur LH både rört sig och sen flyttats på.
Kan offret under hela händelseförloppet verkligen kommit i kontakt med så många ställen att dessa kontamineringarna uppstått ?
I teorin så har nog NB kontaminerat sin arbetsplats med sin frus DNA på en massa ställen, men detta går ju inte att bevisa rent praktiskt, lika lite som man kan testa fram alla ställen där NBs DNA sitter sen gammalt.
Hur har kroppen förflyttats före och efter mordet ? Har hon rullats runt på golvet på flera ställen ?
En del spår kan ju i ärlighetens namn vara kontamineringar, men alla ?
Nej, det kräver nog att någon försökt att avsätta den misstänktes DNA på flit.
Men lägger man till att det är andra fordon som stått parkerade i ingången till ladan, och att en annan person setts gå ut från densamma plus att vittnen kan komma att krympa tidsramen för NB att kunna utföra gärningen så är åklagarens beskrivning inte helt vattentät.
2015-10-29, 19:57
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Att inte frugan ville vittna tolkar jag som att hon vill inte vara delaktig till att NB hamnar i fängelse. Tror hon vet att det är han som mördat och hon känner skammen .
Jag skulle inte bli förvånad om hon hjälpt honom att gömma kroppen.
2015-10-29, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Jamen då har ju hans könsorgan nuddat vid trosan, men det var ju ingen penetrering så vad fan sysslade han med då ?
Det här är konstigt.

Han ollade kanske offret mellan benen, runkade kanske och smekte offret mellan benen, inte konstigt alls. Det konstiga är ju att du inte förstår.
2015-10-29, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt

Du menar att hon nuddat Lisas trosor?
2015-10-29, 19:59
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt

Hur skulle han kunna förklara för henne att han har ett lik i bilen? "Ahh jag råkade köra på en tjej vid caféet och hon gick inte att rädda. Vi måste gömma kroppen annars åker vi alla dit för det". Fast sen är det ju det där att det finns en snara runt hennes hals.

Jag tror inte på det, men med tanke på hur manipulativ såna här psykopater kan vara så vet man ju inte.
2015-10-29, 20:01
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Du fortsätter att upprepa dig med att förklara något jag inte ens uttalat något frågetecken kring. Om och om igen säger du att hon pekade ut en bild på NB som hon såklart inte fick veta var rätt, vilket jag aldrig har ifrågasatt. Är det så viktigt för dig att få rätt att du missar vad diskussioner går ut på? Jag tycker att vittnet tappar trovärdighet, du tycker inte det - jahapp.

Nej, du påstod att jag missuppfattat och jag bad dig i så fall förklara vad du menade.

Det har du inte gjort så då släpper vi det, ingen fara för mig!!
2015-10-29, 20:01
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Jamen då har ju hans könsorgan nuddat vid trosan, men det var ju ingen penetrering så vad fan sysslade han med då ?
Det här är konstigt.

Men nu får du väl ge dig. Det är klart det är konstigt, allt kring det här fallet har varit konstigt sedan hon försvann den 7 juni. Varför tror du folk håller tråden vid liv, att den ökar med 100 sidor om dagen? För att det är konstigt och ingen har klarhet någonstans.

Jag frågar dig istället, vad i helvete höll han på med? Hur finns hans och frugans DNA på LH:s trosor? VA? VA? VA? Svara då för fan!
Senast redigerad av softmoon 2015-10-29 kl. 20:07.
2015-10-29, 20:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Tror hon syftade på att han har blött mycket p.g.a inte medicinera regelbundet

Vad advokaten i så fall indirekt antyder är ju att om NB skött sin medicinering ordentligt så hade han kanske inte behövt åka fast för det brott som han nu egenhändigt signerat.
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han ollade kanske offret mellan benen, runkade kanske och smekte offret mellan benen, inte konstigt alls. Det konstiga är ju att du inte förstår.
Hans fru kanske har hjälpt honom att hantera kroppen, då är det ju inte från hans könsorgan, eller vet man att det är därifrån ?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Jag själv är en av de som tycker att det är väldigt kort tid att utföra brottet på. MEN det beror på om det va planerat eller ej. Var det inte planerat så tror jag det tog längre tid, men va det planerat dvs NB hade tidigare under dagen varit på platsen för att förbereda allt( gjort en snara och hängt upp den, lagt tejprullen och påse eller något annat som man kan lägga BO i, samt även lagt fram en kniv eller något annat vart föremål) planerat allt i varenda liten detalj då tror jag det faktiskt är som du säger dvs det gick på ca 15-20 minuter.

Vem vet, han kanske redan dagen innan förberett allting därav att han frågade om vägbeskrivning ( hon som joggade om det nu va MGM som frågade)
Jag tror att det var delvis planerat. Att tanken var att få med sig ett offer. Själva mordet tror jag mer var i adrenalinets hetta. Visserligen är sexualdriften stark, men att mörda någon för en runk är lite väl. Vad gäller tejp och rep tror jag att planeringen sträckte sig till att han visste att det fanns på plats, men inte att han lagt dit enbart för den här sakens skull.

Med det sagt så tycker jag fortfarande att det är märkligt på många sätt och än så länge har inget som fått vågskålen att tippa över kommit fram. Jag har svårt att se en fällande dom enbart med det som presenterats i dag och det vi vet utifrån FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in